meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

ÄNTLIGEN FLYT
av Per Lagerbäck
Publicerad 13 Maj 2026 - 21:56 

Tack tränare Miljanovic för att Navassardian faktiskt byttes in!

Som vanligt en match med många ansikten för ÖFK. Mycket var riktigt bra, men en del finns definitivt också att slipa på. ÖFK började tämligen bra och hade en del chanser och Stensrud fick faktiskt några lägen och nu satt två av dom. Första på perfekt inlägg från Azzi, och det andra efter fint spel från Edwards, Marklund och Özkan. Måste vara oerhört skönt för honom, men mig övertygar han fortfarande inte.

Efter 2- 0-målet svajade faktiskt försvarsspelet lite. Känns som att inte någon riktigt styr det, och vid flera tillfällen tappades spelare bort, och tyvärr blev det en reducering innan halvleken avslutades. Det kändes vid det tillfället att ingen av ÖFK:arna hade koll på "sin" spelare. Även vid kvitteringen gick det lite för lätt för de gröntröjade att hitta rätt inne i straffområdet.

I andra halvlek satt jag och längtade efter att Navassardian skulle bytas in, och jag blev stort positivt överraskad när det "redan" skedde i 75e minuten. Han visade direkt att han var tänd och jobbade bra. Riktigt skönt att han fick sätta sina två väldigt påpassliga mål.

Det känns kanse som att jag är för kritisk efter en tvåmålsseger på bortaplan, men jag får skylla på att mina förväntningar på laget och spelarna är höga, kanske för höga. det fantastiska är att jag nu dessutom börjar tro på att det är fullt möjligt att få slåss om en allsvensk plats. Detta då jag inte tycker att egentligen något lag är bättre än ärets ÖFK. Vi har toppspelare som Anyanwu, Widgren, Marklund och faktiskt Edwards, och sedan ett helt koppel mycket kompetenta spelare.Oftast är dessutom lagspelet riktigt bra, och i stort sett alla jobbar verkligen för laget.

Betygen:

Uppenberg 3 - Hade egentligen inte så mycket att göra, och var chanslös på målen.

Widgren 4 - Lugn och säker, men skulle kanske ta ett större ansvar för att hålla ihop försvaret.

Anyanwu 4 - Inte en av hans bättre matcher, men visst är han bra ändå.

Azzi 4 - Tycker han var bäst i försvaret idag och ett fantastiskt inlägg på första målet.

Adjoumani 3 - Tycker att han är i en liten svacka, men har kanske för höga förväntningar.

Miljanovic 3 - Gör åter en tämligen bra match, utan att glänsa.

Edwards 4 - Tycker att han tillhörde de bästa ÖFK:arna idag. Nosar på en femma.

Begic 3 - Också en ganska stabil insats.

Özkan 3 - Hände mindre runt honom idag.

Marklund 4 - Åter en bra match, utan att gå helt i topp. Borde ha fått bli målgörare.

Stensrud 3 - Hade en solklar fyra på honom till att han underlät att spela en totalt fri Marklund mitt framför målet. Tjänstefel, även om han sköt i stolpen själv.

Bozikovic 4 - Kom inte riktigt rätt in i matchen, men perfekt agerat vid avgörande målet.

Molls Donald 3 - Inte så synlig.

Jag både förstår och accepterar om de flesta tycker att jag är orättvis mot Stensrud, som gör två mål, men som känt är jag oerhört inriktad på att alla SKA vara lagspelare i första hand, och där vill jag se mer av honom. jag hoppas att han får bli inhoppare i nästa match, och då får göra två mål till. Men kom ihåg att sandviken är en lika svår motståndare som vilket som helst av de andra lagen i denna jämna serie.

Fast nu ska vi verkligen njuta ett par dagar att ÖFK är femma, bara en poäng från direktplats till Allsvenskan. Som sagt, detta kan bli en oerhört rolig säsong, då jag anser att ÖFK kan ta poäng från vilket lag som helst (och förlora mot vilket lag som helst).

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Babby Bengt "Loket" Lind(gren) skrev | 16 Maj 2026 - 15:39
vad jag vet har Emma inte sagt nåt om målet, då ska det vara godkänt :D
1
Gäst: Snoddas skrev | 13 Maj 2026 - 23:16
Finns några saker som kan göra spelet ännu bättre.
Spelet med fötterna för målvakten.
Våga ge Navardian startplats.
Låt Özkan vila någon match och in med Luna.
Sulgic tillbaka
Låt Adjomani vila och kör med Azzi
2
Gäst: Bra domare skrev | 13 Maj 2026 - 22:41
Vad jag förstår, var det inget fel på domaren.
I kvällens drabbning
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ljungskile SK är ett lag. med unga och tekniska spelare som vill mycket  
  av Haldo Jonsson | Igår - 12:04  
 

Trots det dåliga tabelläget så har Ljungskile släppt in färre mål än Falkberg, Brage, Östersund, Helsingborg, Nordic United, Öster, Norby, Värnamo, Sundsvall och Oddevold. Det är imponerande och tyder på att Ljungskile har ett starkt försvar.

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ Ljungskile - ÖFK via fotbollz.se  
  av Haldo Jonsson | Igår - 11:53  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  Highcon blir ny huvudpartner till ÖFK  
  av Haldo Jonsson | Igår - 11:38  
 

Partnerskapet ett av det största inom klubbens 30-åriga historia.


 
  Läs mer...  
 


 
  Simon Marklund trissvinare mot Nordic United  
  av Haldo Jonsson | 12 Jun 2026 - 14:16  
 

Simon Marklund Foto Haldo Jonsson

Sammanlagda Trissen leder Simon Marklund, men hotas av Amar Begic

Hos Andreas Tipset leder Håkan

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Jun 2026 - 19:36 Stora krav på målvakterna i dag
10 Jun 2026 - 17:21 Högsta poängen till Melker Uppenberg i matchen mot Nordic Un
9 Jun 2026 - 21:37 Matchreferat Nordic United - ÖFK 1-1 (0-1)
9 Jun 2026 - 21:26 Matchens prestation
9 Jun 2026 - 21:07 Matchens överraskning
9 Jun 2026 - 21:04 ÖFK ska vara nöjda med poäng
9 Jun 2026 - 17:36 Startelvan i kväll mot Nordic United
9 Jun 2026 - 10:57 Anledningen till att Nemanja Miljanovic bytte klubb från Nor
9 Jun 2026 - 10:20 Nya fotbollsregler
8 Jun 2026 - 20:50 Kort rapprt från träningen och några undringar över försvare
7 Jun 2026 - 20:29 Följ Nordic United - ÖFK via fotbollz.se
7 Jun 2026 - 15:19 Nordic United - En jobbig motståndare som hugger på allt
4 Jun 2026 - 22:04 ÖFK har återfått Potterandan
3 Jun 2026 - 15:14 Amar Begic Trissvinnare mot Örebro SK
2 Jun 2026 - 16:33 Amar Begic - matchens lirare och uttagen i veckans lag mot Ö
1 Jun 2026 - 18:37 Bildkavalkad från ÖFK - Örebro SK 3-2 (1-2)
1 Jun 2026 - 03:02 Min tes håller - det här kan bli riktigt bra
31 Maj 2026 - 21:04 Matchreferat STARK UPPHÄMTNING AV ÖFK MOT ÖREBRO SK.
31 Maj 2026 - 20:30 Matchens prestation
31 Maj 2026 - 20:22 Matchens överraskning