meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

CESAR WEILID LÄMNAR ÖFK
av Haldo Jonsson
Publicerad 22 Jan 2024 - 18:36 Uppdaterad 22 Jan 2024 - 18:56

Cesar Weilid. Foto Thord-Eric Nilssson

När jag pratade med Stefan Lundin för en tid sedan, så berättade Stefan att Weilid och Perry då inte hade bestäm sig för att skriva kontrakt för ÖFK i år. Nu är det klart vad gäller Weilid. Han återvänder till Stockholm.

Det var ingen rolig nyhet att vi inte får se Cesar Weilid på Jämtkraft Arena i år. Det är säkert många som kommer att sakna hans frejdighet och hans fina kämpatakter på högerkanten.

Weilid är en utåtriktad personlighet som man lägger märke till, en kämpe som aldrig ger upp. Sådana spelare är viktiga i en trupp.

Få som Weilid har förmåga att utrycka sig på ett så elegant sätt såväl vid förluster som vid vinster. Han har varit en talesman för laget.

Han har ibland fått kritik för att hans inlägg ibland inte har varit lyckade, och visst kan det vara så, men detta har uppvägds av Weilids andra positiva egenskaper.

Att spelare lämnar är fotbollens villkor och ÖFK står absolut inte och faller med det. Det är ju trots ett lagspel med många spelare som ska fungera tillsammans där en spelare inte betyder allt.

Nu ska vi inte heller överdriva Weilids bortavaro i år. Ingen är oersättlig.

ÖFK har en bra trupp och har skaffat sig nya spelare som vi kommer att uppskatta och som har möjlighet att bli publikfavoriter. Vi kommer att få se ett lag som kommer att fungera bra även i år.

Vi ser fram emot en bra säsong.

 
 
13 Kommentarer:
Gäst: @Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 16:21
skulle säga tvärtom,
Grach om någon jobbar hårt, är en riktig slitvarg, minst lika bra bollkänsla som många andra och inte sämre i beslutsfattande heller.

Men berätta gärna mer vad du baserar dina åsikter på? Bara som en sån enkel sak att påstå att han inte jobbar hårt, visar att du inte kan ha sett han spela överhuvudtaget..
9
Gäst: Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:57
Hur kan man satsa på Grach, skulle kunna påstå att han är den sämsta spelaren i svensk elitfotboll. Ingen bollkänsla, dåligt beslutfattande och jobbar inte hårt.
2
Gäst: ÖFK:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:49
Bjuda ut sig mellan klubbar! Går fort ibland och inget att ha i ÖFK.
Hedenqvist och Chrisnovic Nsa är mycket goda ersättare.
9
Gäst: Hoppfull skrev | 23 Jan 2024 - 18:34
Jag hoppas på Grach då, ser inte alls storheten i Stolt, rätt långsam, men tar mycket stryk i närkamper och får väldigt få domslut med sig..
.
Jag tycker också Weilids alla övriga kvaliteer vida överväger hans mindre bra passningsfot

Jag tycker det här är en enorm förlust för ÖFK, inte bara på planen utan även utanför !
9
Gäst: Andreas skrev | 23 Jan 2024 - 17:41
Sluta nu.
Det finns många anfallare
Stolt.Grach.Kroon.Mysolitin.
Sedan är några nya med på lägret.
Men som sagt
Stolt och Grach fortsätter att utvecklas och kommer att göra en kanonsäsong .
Är dom frisk kommer dom att göra minst 20 mål
11
Gäst: Ope skrev | 23 Jan 2024 - 11:29
Trist men inte oersättlig. Jag är mer orolig för kontinuiteten i laget och bristen på anfallare.
7
Gäst: Tvivlande skrev | 23 Jan 2024 - 08:47
Robert, håller med i det mesta, inläggsspelet från Weilid är det sämsta man har sett. Sen var han ju utvisad ett antal gånger också genom sitt oborstade och i bland brutala spel.
10
Gäst: Robert skrev | 23 Jan 2024 - 08:28
Han kämpade bra och jag hade helst sett han som ersättare på innermittfältet. De få matcher han spelade där kändes han klart bättre än som yttterback då hans inlägg tyvärr inte höll så bra nivå. Defensivt har han alltid skött sig bra och kämpat bra.

Nu har vi redan värvat ersättare på högerback och Hedenquist finns redan i truppen så vi har bra täckt just på högerback.
12
Gäst: Flatte skrev | 23 Jan 2024 - 05:52
En kille som va grym på plan och utanför.
Blir otroligt saknad.
8
Gäst: Håkan Olsson skrev | 22 Jan 2024 - 20:10
Synd! En kille som såg ut att trivas och som utstrålar energi. Vi kommer att sakna dig.
13
Gäst: Hoppfull skrev | 22 Jan 2024 - 19:51
Sorgligt att ÖFK inte lyckades komma överens och behålla Weilid…
8
Gäst: Alrik8 skrev | 22 Jan 2024 - 19:38
Kloka ord av Thor
9
Gäst: Hasse Thor skrev | 22 Jan 2024 - 19:19
Verkligen trist, en genomblöt skjorta mindre i omklädningsrummet efter matcherna.
15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Abodi Qasem fick hösta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | Idag - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Tufft motstånd i Svenska Cupen  
  av Haldo Jonsson | Igår - 20:25  
   
  Läs mer...  
 


 
  Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:04  
 

Bilden från Ali Suljics första träningspass med ÖFK 2024 i ÖP-hallen. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Quasem - Trissvinnare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:52  
 

Abodi Quasem Foto Haldo Jonsson

Sammanlagda Trissen leder Simon Marklund, men hotas av Amar Begic

Hos Andreas Tipset leder Håkan Tvåa är Kent P.



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
29 Jun 2024 - 12:23 Rapport från träningen - Det måste på något sätt finnas plat
28 Jun 2024 - 22:29 Nytt fint tränarjobb för Björn Hamberg
27 Jun 2024 - 21:30 Landskrona har bara vunnit en match mot ÖFK på tio möten
27 Jun 2024 - 13:41 Curtis Edwards återvänder till England - har ny klubb
26 Jun 2024 - 15:14 Berners koncernchef Stefan Rasteby om fallet Keita
26 Jun 2024 - 15:10 Malcolm Stolt och Onahi Ogbu tränade för fullt i dag
26 Jun 2024 - 11:10 Ali Suljic, lagkaptenen och resen i försvaret - blev Trissvi
25 Jun 2024 - 17:51 Om skadad spelare i truppen
25 Jun 2024 - 11:16 Det fanns mycket att glädja sig åt i matchen ÖFK- Uppsikten.
24 Jun 2024 - 14:51 Målvakterna bäst i matchen mot Utsikten
24 Jun 2024 - 11:46 Bilder ÖFK - Utsikten 1-0
23 Jun 2024 - 19:00 Matchreferat Hopcutt fick in straffen - utan att bli målskytt!
23 Jun 2024 - 17:57 Matchens prestation
23 Jun 2024 - 17:54 Matchens överraskning
23 Jun 2024 - 17:42 Härlig, men oförtjänt seger
21 Jun 2024 - 22:43 Följ ÖFK -Utsikten via fotbollz.se
21 Jun 2024 - 11:44 Rapport från träningen - Malcolm Stolt tränar nu
20 Jun 2024 - 22:03 vi ser att ÖFK arbetar sig hela tiden uppåt i form tabellen,
20 Jun 2024 - 19:12 Aly Keita tar time out från fotbollen på obestämd tid
20 Jun 2024 - 11:09 Sex spelare i farozonen för avstängning