meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

KORT RAPPORT FRÅN TRÄNINGEN INFÖR NORRLANDSDERBYT
av Haldo Jonsson
Publicerad Igår - 15:09 Uppdaterad igår 15:50

På lördag är det Norrlandsderby.

Det är inte så många spelare av nuvarande ÖFK som varit om med om detta derby, som av många fans betraktas som årets viktigaste match för både ÖFK och GIF

När spelarna är ut på plan och upplever stämningen så förstår alla att det är något extra.

På grund av tidsbrist ska jag inte ägna mig så mycket åt vad som förekommit på träningen.

Jag noterar i alla fall Adjoumani avstått från två träningar. Vad det innebär är svårt att veta.

Jag gläder mig över att Odenlind tränar för fullt. Kanske kan han komma med i leken i senare delen av hösten. Han kan då betraktas som ett nyförvärv.

Jag gläder mig även över att Eseg har tagit för sig bra på de senaste träningarna.


Det är många som ringer till mig och frågar varför Sunday inte får spela. Man undrar om det är någon bestraffning eller vad.

Jag har inget svar, men även jag kan instämma i att det är lite märkligt. I mitt tycke är Sunday, i sina bästa stunder, en av Superettans bästa mittbackar.

Jag skulle vilja se en trebackslinje med Widgren till vänster, Sunday i mitten och Abodi till höger.

Jag tycker att Adjoumani tidigare var bättre när han var vingback och ensam på vänsterkanten. Nu verkar han vara lite vilsen ibland.

Flytta över Azzzi till höger där han kan agera ihop med Daniel ellerEseg , och där vara spjutspets så vi år ett hotande offensivt spel även på denna kant.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Tufft motstånd i Svenska Cupen  
  av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 20:25  
   
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
25 Apr 2026 - 11:33 Startelvan i dag
24 Apr 2026 - 23:02 Senaste nytt om skador m.m. inför Öster
23 Apr 2026 - 15:26 Följ Östers IF - ÖFK via fotbollz.se
23 Apr 2026 - 15:18 Åsikter om ÖFK:s startelva
23 Apr 2026 - 11:22 I går kunde vi glädjas åt tre före detta ÖFK:are
22 Apr 2026 - 21:13 Räkna med en jämnt och oviss match mot Öster på lördag
21 Apr 2026 - 10:36 Simon Marklund i strålande form - blev Trissvinnare mot Hels
20 Apr 2026 - 20:34 Simon Marklund imponerar igen - blev matchens lirare mot Hel
20 Apr 2026 - 20:23 Otäcka scener inför ÖFK:s tidigare målvakt Lennart Sandahl
19 Apr 2026 - 20:45 P19 Div.1 2026 - Reg Tion 6
19 Apr 2026 - 18:13 Matchreferat Bra forcering räckte inte
19 Apr 2026 - 18:05 Matchens prestation
19 Apr 2026 - 17:28 Blek insats, men bra forcering.
19 Apr 2026 - 17:16 Matchens överraskning
19 Apr 2026 - 13:34 Startelvan i eftermiddag mot Helsingborgs IF
18 Apr 2026 - 20:21 Kort rapport från träningen inför Helsingborgs IF
18 Apr 2026 - 11:46 Ny utmärkelse till simon marklund
17 Apr 2026 - 21:47 En start som heter duga, men det finns varningstecken
17 Apr 2026 - 21:37 Följ Helsingborgs IF - ÖFK via fotbollz.se
17 Apr 2026 - 10:41 Ni har väl inte glömt Gustav Odenlind?