Krönika för min del kommer senare ikväll, då matchen försenades och jag har lite familjeåtaganden först. Men himla skönt med tre nya poäng.
Det blir bara en kortare ingress från Stortorget nu, där jag blir kvar en stund. Fortsättning senare ikväll.
Referat och krönika kommer under kvällen
Startelvan: Melker Uppenberg, Daniel Miljanovic, Sundby Anyanwu, Hugo Azzi, Abodi Qasem, Dennis Widgren, Amar Begic, Simon Marklund, Curtis Edwards, Emil Özkan, Abel Stensrud