meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

DAGENS GLADA NYHET - AKADEMISPELAREN ESEG YOSSIEF HAR FÅTT A-LAGSKONTRAKT
av Haldo Jonsson
Publicerad 22 Maj 2025 - 21:48 

Eseg Yossief, 18, är klar för ÖFK och han har redan gjort debut i Superettan.

De gjorde han i matchen mellan Västerås SK och ÖFK i onsdags.

Det är ett glatt och bra beslut som många gillar, och ett beslut som många fans väntat på. Eseg har variet skadad i vår och ÖFK ville förmodligen att han skulle bli riktigt frisk innan de kontrakterade honom.

ÖFK var ändå påpassliga och säkrade upp honom innan någon annan klubb hann göra det.

Han är en talang som givetvis är stadd i utveckling och han har redan nu ett moget spel. Det kunde vi se redan i våras när han hoppade in i ett par träningsmatcher bland annan mot norska Levanger.

ÖFK skriver att Eseg Yossief är född och uppvuxen i Eritrea. Som tolvåring flyttade han till Sverige och bosatte sig i Nälden utanför Östersund. Just nu studerar han ekonomi på Wargentinsskolan i Östersund. Vid ankomsten till Sverige började han direkt spela med Näldens IF och utvecklades där till en lovande spelare. Därefter tog han klivet till ÖFK:s akademi för fortsatt utveckling.

-Eseg gjorde ett bra intryck under vintern när han tränade och spelade regelbundet med A-laget. Tyvärr ådrog sig Eseg en skada som bromsade upp det lite under våren. Nu har han varit tillbaka en tid och har fortsatt visa att han är redo för att vara en permanent del av ÖFK:s A-trupp. Så det är både väldigt roligt och välförtjänt att han nu får ett A-lagskontrakt, och vi ser fram emot att följa hans fortsätta utveckling under de kommande åren, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
23 Mar 2024 - 14:17 Var är målsinnet?
23 Mar 2024 - 12:55 Matchreferat ÖFK borde ha avgjort i första halvlek
23 Mar 2024 - 11:12 Startelvan i dag
22 Mar 2024 - 15:39 Intressant genrep mot Skövde.- Svår att ta ut en backlinje
22 Mar 2024 - 13:18 Superettans bästa spelare 2024 -unibet
22 Mar 2024 - 10:12 Så här gjorde vi för att ta in pengar till ÖFK - kanske ett
21 Mar 2024 - 16:04 En annorlunda dag
20 Mar 2024 - 19:27 - 'Vi ska värva en ny forward'
20 Mar 2024 - 15:24 Det syns på alla att det börjar närma sig seriestart - rappo
19 Mar 2024 - 20:25 Upptaktsträff Superettan i dag
18 Mar 2024 - 21:23 Mittfältaren Albin Sporrong åter till ÖFK
18 Mar 2024 - 20:41 Tråkigt, tråkigt - Mansour Sinyan långtidsskadad
18 Mar 2024 - 17:52 Träning inför genrepet mot Skövde
18 Mar 2024 - 10:46 Företagsam ledning ger framgång
16 Mar 2024 - 15:48 Matchreferat ÖFK vann klart mot Gefle iF som inte hade mycket att sätta e
16 Mar 2024 - 14:13 Startelvan i dag
15 Mar 2024 - 16:13 Inför ÖFK - Gefle IF
14 Mar 2024 - 22:29 Några ord om kvällens positiva årsmöte
14 Mar 2024 - 10:20 Östersunds FK Elitfotboll AB har haft bolagsstämma
13 Mar 2024 - 20:47 Visst finns det godbitar i ÖFK:s trupp!