meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

CESAR WEILID LÄMNAR ÖFK
av Haldo Jonsson
Publicerad 22 Jan 2024 - 18:36 Uppdaterad 22 Jan 2024 - 18:56

Cesar Weilid. Foto Thord-Eric Nilssson

När jag pratade med Stefan Lundin för en tid sedan, så berättade Stefan att Weilid och Perry då inte hade bestäm sig för att skriva kontrakt för ÖFK i år. Nu är det klart vad gäller Weilid. Han återvänder till Stockholm.

Det var ingen rolig nyhet att vi inte får se Cesar Weilid på Jämtkraft Arena i år. Det är säkert många som kommer att sakna hans frejdighet och hans fina kämpatakter på högerkanten.

Weilid är en utåtriktad personlighet som man lägger märke till, en kämpe som aldrig ger upp. Sådana spelare är viktiga i en trupp.

Få som Weilid har förmåga att utrycka sig på ett så elegant sätt såväl vid förluster som vid vinster. Han har varit en talesman för laget.

Han har ibland fått kritik för att hans inlägg ibland inte har varit lyckade, och visst kan det vara så, men detta har uppvägds av Weilids andra positiva egenskaper.

Att spelare lämnar är fotbollens villkor och ÖFK står absolut inte och faller med det. Det är ju trots ett lagspel med många spelare som ska fungera tillsammans där en spelare inte betyder allt.

Nu ska vi inte heller överdriva Weilids bortavaro i år. Ingen är oersättlig.

ÖFK har en bra trupp och har skaffat sig nya spelare som vi kommer att uppskatta och som har möjlighet att bli publikfavoriter. Vi kommer att få se ett lag som kommer att fungera bra även i år.

Vi ser fram emot en bra säsong.

 
 
13 Kommentarer:
Gäst: @Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 16:21
skulle säga tvärtom,
Grach om någon jobbar hårt, är en riktig slitvarg, minst lika bra bollkänsla som många andra och inte sämre i beslutsfattande heller.

Men berätta gärna mer vad du baserar dina åsikter på? Bara som en sån enkel sak att påstå att han inte jobbar hårt, visar att du inte kan ha sett han spela överhuvudtaget..
9
Gäst: Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:57
Hur kan man satsa på Grach, skulle kunna påstå att han är den sämsta spelaren i svensk elitfotboll. Ingen bollkänsla, dåligt beslutfattande och jobbar inte hårt.
2
Gäst: ÖFK:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:49
Bjuda ut sig mellan klubbar! Går fort ibland och inget att ha i ÖFK.
Hedenqvist och Chrisnovic Nsa är mycket goda ersättare.
9
Gäst: Hoppfull skrev | 23 Jan 2024 - 18:34
Jag hoppas på Grach då, ser inte alls storheten i Stolt, rätt långsam, men tar mycket stryk i närkamper och får väldigt få domslut med sig..
.
Jag tycker också Weilids alla övriga kvaliteer vida överväger hans mindre bra passningsfot

Jag tycker det här är en enorm förlust för ÖFK, inte bara på planen utan även utanför !
9
Gäst: Andreas skrev | 23 Jan 2024 - 17:41
Sluta nu.
Det finns många anfallare
Stolt.Grach.Kroon.Mysolitin.
Sedan är några nya med på lägret.
Men som sagt
Stolt och Grach fortsätter att utvecklas och kommer att göra en kanonsäsong .
Är dom frisk kommer dom att göra minst 20 mål
11
Gäst: Ope skrev | 23 Jan 2024 - 11:29
Trist men inte oersättlig. Jag är mer orolig för kontinuiteten i laget och bristen på anfallare.
7
Gäst: Tvivlande skrev | 23 Jan 2024 - 08:47
Robert, håller med i det mesta, inläggsspelet från Weilid är det sämsta man har sett. Sen var han ju utvisad ett antal gånger också genom sitt oborstade och i bland brutala spel.
10
Gäst: Robert skrev | 23 Jan 2024 - 08:28
Han kämpade bra och jag hade helst sett han som ersättare på innermittfältet. De få matcher han spelade där kändes han klart bättre än som yttterback då hans inlägg tyvärr inte höll så bra nivå. Defensivt har han alltid skött sig bra och kämpat bra.

Nu har vi redan värvat ersättare på högerback och Hedenquist finns redan i truppen så vi har bra täckt just på högerback.
12
Gäst: Flatte skrev | 23 Jan 2024 - 05:52
En kille som va grym på plan och utanför.
Blir otroligt saknad.
8
Gäst: Håkan Olsson skrev | 22 Jan 2024 - 20:10
Synd! En kille som såg ut att trivas och som utstrålar energi. Vi kommer att sakna dig.
13
Gäst: Hoppfull skrev | 22 Jan 2024 - 19:51
Sorgligt att ÖFK inte lyckades komma överens och behålla Weilid…
8
Gäst: Alrik8 skrev | 22 Jan 2024 - 19:38
Kloka ord av Thor
9
Gäst: Hasse Thor skrev | 22 Jan 2024 - 19:19
Verkligen trist, en genomblöt skjorta mindre i omklädningsrummet efter matcherna.
15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
19 Mar 2024 - 20:25 Upptaktsträff Superettan i dag
18 Mar 2024 - 21:23 Mittfältaren Albin Sporrong åter till ÖFK
18 Mar 2024 - 20:41 Tråkigt, tråkigt - Mansour Sinyan långtidsskadad
18 Mar 2024 - 17:52 Träning inför genrepet mot Skövde
18 Mar 2024 - 10:46 Företagsam ledning ger framgång
16 Mar 2024 - 15:48 Matchreferat ÖFK vann klart mot Gefle iF som inte hade mycket att sätta e
16 Mar 2024 - 14:13 Startelvan i dag
15 Mar 2024 - 16:13 Inför ÖFK - Gefle IF
14 Mar 2024 - 22:29 Några ord om kvällens positiva årsmöte
14 Mar 2024 - 10:20 Östersunds FK Elitfotboll AB har haft bolagsstämma
13 Mar 2024 - 20:47 Visst finns det godbitar i ÖFK:s trupp!
13 Mar 2024 - 11:10 Åsikt om att införa VAR
11 Mar 2024 - 21:59 Ska VAR införas i Superettan?
10 Mar 2024 - 16:16 Tränaren i Piteå IF Tomas Eriksson ger sin syn på matchen
9 Mar 2024 - 15:48 Matchreferat Effektivt ÖFK vann klart mot Piteå IF
9 Mar 2024 - 14:08 Startelvan i dag
8 Mar 2024 - 11:43 Match mot Piteå på lördag - flera spelare nu friska
7 Mar 2024 - 10:58 ÖFK har öppnat ett popup-ställe på Mittpunkten- i går var fo
6 Mar 2024 - 14:18 Rena sjukstugan i ÖFK - 10 spelare borta från dagens träning
6 Mar 2024 - 14:13 Välkommen satsning - Mittpunkten öppnar för biljettköp, säso