meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

NU ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD
av Lars Larsson Stockholm
Publicerad 18 Maj 2024 - 15:57 

Jag såg visserligen inte bortamatchen mot Skövde, men en startelva med bara en spets i match efter match är ju faktiskt direkt korkat. Det är dags att ändra på det om det skall bli några mål. Hur svårt kan det vara. Idag är det hur lätt som helst för motståndarna att eliminera eventuella ÖFK hot. Alla lag vet ju hur ÖFK spelar. Ordonez på bänken är ett taktiskt vansinne. Både Grach Karlsson och han skall vara på banan.

Jag förstår absolut inte ledarskapets tänk. I alla fall om ambitionen är att vinna matcher.

 
 
9 Kommentarer:
Gäst: Tapas skrev | 20 Maj 2024 - 11:55
Det är klart att det är för dåligt att det görs för få mål, men ser man inte matchen så blir det svårt att bli tagen på allvar. Det är inte antalet anfallare som gör att K-G missar bollen när han har öppet mål, eller att skottet sitter i ramen.

Nyckeln till att göra mål är självförtroende, vilket kommer från förtroende och kontinuitet. Det som Powell bör göra är att låta samma elva spela, men då måste spelarna börja ta jobbet på allvar och hålla sig fri från skavanker och sjukdomar.
1
Gäst: Lars-Göran Forslund skrev | 19 Maj 2024 - 16:36
Tung kritik från en självutnämnd expert kan säkert ibland kännas tung.
Men när "experten" själv säger att han inte sett den aktuella matchen blir åtminstone jag förvånad över tonläget i kommentaren.
Men det är klart att Fotbollz måste ha högt förtroende för en skribent vars kommentarer efter en match publiceras utan att vederbörande har sett matchen.
4
Gäst: Tung start på säsongen skrev | 18 Maj 2024 - 22:46
Testa 2st forwards känns uddlöst med bara en.

Sluta byta ut våran bästa mitt mitt (Brendon) när vi jagar mål.
Bättre byta ut defensiv mittfältare då typ Sporrong .

Alla yttrar, Forwards, Offensiv mittfältare behöver träna avslut. Alla skjuter som krattor.
+ Alla ytterbackar behöver träna inlägg.

Sluta spela Chris som högerytter. N´sa är högerback och inget annat.

Hopcutt och Kroon känns helt ur slag.




1
Gäst: Lars Larsson, Sthlm skrev | 18 Maj 2024 - 20:26
Jag har hållit mig lugn i åryllj ju hg Vx vtpå flera matcher, men nu är jag ordentligt förbaskad. Vår tränare må ju för fasiken inse att det görs alldeles för få mål. Att då ha en strategi med så få målgörare som möjligt på plan verkar ju totalt hål i huvudet. Nu är det dags för ett omtänk. Spelarna i laget har oanade kvaliteer men får inte möjlighet att visa dessa, med detta korkade spelsätt. Vakna.
5
Gäst: Tobbe skrev | 18 Maj 2024 - 19:10
Att inte ÖFK gör mål i dag är helt otroligt normalt skulle dom gjort 3 stycken dom skapar chanser blir själv sällan överspelade alla jobbar stenhårt
Vissa perioder dominerade dom ha tålamod och tänk på vad Powell har byggt upp när han kom var ÖFK under isen totalt men överlevde och lyckades hålla kvar dom i superettan tålamod
4
Gäst: Kunnig skrev | 18 Maj 2024 - 17:08
När han bytte ut Musolitin blev det sämre både offensivt och defensivt. Fattar inte bytet.
2
Gäst: Hoppfull skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Vi tappar inte poäng för att Brendon petades…
0
Gäst: Jämte skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Håller med dig till 100% har sagt det länge!! Funkar inte med en på topp.Powell hade både K-G & Malle på topp ett tag förra säsongen och det vart bra tyngd framåt om jag inte minns fel
0
Gäst: Supporter skrev | 18 Maj 2024 - 16:24
Helt rätt och förra matchen tappar vi poäng för att Brendon petades. Den här coachningen håller inte.
1
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
19 Feb 2024 - 10:32 Korta nyheter- Jamie Hopcutt åter till ÖFK?
18 Feb 2024 - 17:44 Trots dagens förlust är jag nöjd över vad vi fick se
17 Feb 2024 - 21:48 ÖFK:s yngste supporter såg matchen idag på Bravida Arena
17 Feb 2024 - 17:22 Matchreferat Jämn match som slutade med vinst för Häcken
17 Feb 2024 - 17:21 Matchens överraskning
17 Feb 2024 - 17:12 Matchens prestation
17 Feb 2024 - 12:04 Startelvan i dag
16 Feb 2024 - 16:01 Vilken nivå har ÖFK så här års - på lördag möter ÖFK ett av
15 Feb 2024 - 10:45 Jämkraft Arena fyllde inte säkerhets kraven som reservarena
14 Feb 2024 - 16:20 Inför Häcken - ÖFK
14 Feb 2024 - 13:33 Michael Aduragbemi Oluwayemi har skrivit på för ÖFK
13 Feb 2024 - 12:29 Hur står det till med Häckens försvarsförmåga - det har gått
13 Feb 2024 - 10:51 Träningstider denna vecka på Jämtkraft Arena
12 Feb 2024 - 15:10 Resultat tränings- och genrepsmatcher inför Svenska Cupen
12 Feb 2024 - 15:09 Jaime Hopcutt har tränat med ÖFK
11 Feb 2024 - 23:05 Vi säger grattis till Yannick Adjoumani och Elfenbenskusten
10 Feb 2024 - 15:54 Matchreferat ÖFK fick revansch på Levanger efter godkänd insats
10 Feb 2024 - 14:11 Startelvan idag
9 Feb 2024 - 10:53 Genrep inför Svenska Cupen på lördag - intressant att se de
8 Feb 2024 - 09:52 ÖFK har stängd träning