meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

STEFAN LUNDIN HAR REST TILL GAMBIA FÖR ATT JAGA SPELARE
av Haldo Jonsson
Publicerad 27 Nov 2025 - 14:55 Uppdaterad 28 Nov 2025 - 23:23

Stefan Lundin. Foto Haldo Jonsson

Fortfarande är det ovisst hos många spelare i ÖFK som nästa säsong stannar kvar och vilka nya som kommer.

Det finns givetvis några som ÖFK prioriterar och som man vill se på Jämtkraft Arena även nästa år. I detta avseende är man nog på det klara med vem som är viktig att ha med i truppen nästa år.

Det är Stefan Lundin som har bestämmanderätten. I dagsläget har han heller ingen huvudtränare för nästa år att samråda med, vilket gör det svårare för honom.

Kanske kommer han att få några uppslag i sin resa till Gambia? Han är redan på plats.

Kanske någon frågar sig hur har ÖFK råd med det? Lugn! Det är agenter som står för hela kostnaden. Stefan får allt serverat på ett fat. Det kan inte bli bättre?

Vilka spelare är det som ÖFK behöver? Vilka spelare ska Stefan ta med sig hem?

Går vi tillbaka och betraktar årets säsong är det lätt att dra några slutsatser.

Därför är det lite förvånande att Stefan har sagt, att ÖFK ska satsa på att få hit vänsterbacken Dennis Widgren. Visst, om Dennis kräver ungefär samma lön som andra spelare, så är det okey. Jag har personligen inget emot Dennis och ser gärna honom igen i ÖFK. Han är jämtlänning, uppskattad och är en duktig spelare. ÖFK har tidigare Adjoumani på vänsterkanten och det blir svårt för Dennis att slå ut honom.

Några tankarpå att sälja Adjoumani finns i nuläget heller inte.

Det är framför allt inte backar som ÖFK ska prioritera.

Viktigast är forwards men även mittfältare, men jag ser gärna att Theodor Johannsson blir kvar. Han kan nästa år stärka upp den i år svaga högersidan eftersom han kan spela både till vänster och höger. Backar är lättare och billigare att få tag på än forwards. Det är ett känt begrepp.

Målskytten Jabir kommer med stor säkerhet inte att vara kvar nästa säsong.

Vi vet heller inte om Hopcutt vill fortsätta eller om han får kontrakt.

Det är osäkert hur det bli med Marklund och med Amatkarjio.

Om dessa går. Vem ska då göra målen?

Slutsatsen blir att ÖFK måste satsa hårt på anfallet och gärna på en stark offensiv mittfältare

 
 
6 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 28 Nov 2025 - 12:32
Absolut, om du läser så kan du se att jag vill satsa på försvaret, mittfältet och anfallet.
1
Gäst: Funderaren skrev | 28 Nov 2025 - 10:20
Tycker Stefan gjort ett mycket bra jobb.
Tyvärr tog Kirash hit spelare som inte höll måttet.
Spelare som Marklund.Bonde.Bonah.Johansson.Sunday.Sporong
Håller väldigt god klass
4
Gäst: SEM skrev | 28 Nov 2025 - 08:40
Klart Stefan ska ha lite semester , han har väl inte lyckas med så mycket sista åren ! Kommer väl en ny super tränare från Sandviken snart !
1
Gäst: Absolut skrev | 27 Nov 2025 - 22:38
Tvivlade vill att jÖFK satsar på försvaret. Konstigt
1
Gäst: Snobben skrev | 27 Nov 2025 - 22:32
Teodor Johansson är 25 år och Dennis 31 år. Dennis har inte riktigt platsat i Sirius sista året. Mest suttit på bänken. Kvalitetsmässigt håller jag nog Teodor som snäppet bättre..inte minst för hans snabbhet och arbetsförmåga. Passningsmäsig är kanske Dennis vassare…kanske skulle Dennis passa bättre på mittfältet tillsammans med Brendon.
1
Gäst: Tvivlande skrev | 27 Nov 2025 - 18:26
Klart att Dennis skulle vara bra, vidare en konstruktiv mittfältare en bra mittforward, och lite fart på kanterna.
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Idag - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
15 Maj 2023 - 21:04 Matchens överraskning
15 Maj 2023 - 18:46 Nu på plats på Vångavallen.
15 Maj 2023 - 18:21 Startelvan
15 Maj 2023 - 16:59 'Matchvecka Akademin'
14 Maj 2023 - 16:30 Följ Trelleborgs FF - ÖFK via fotbollz.se
14 Maj 2023 - 16:24 Martin Nylander om matchen mot Trelleborg
14 Maj 2023 - 16:18 Nye tränaren i Trelleborg Stefan Jacobsson om matchen
13 Maj 2023 - 20:35 Trots skadorna är ÖFK i en gynnsam situation
13 Maj 2023 - 09:53 Bradley Takamo åter till Östersund efter matchläger på Bosön
12 Maj 2023 - 22:10 Nu är ÖFK det enda obesegrade laget i Superettan
12 Maj 2023 - 14:05 Palmernas stad - Trelleborg
12 Maj 2023 - 10:59 Nytt pris i Hos Andreas tipset - Att få ta del i vandringspo
11 Maj 2023 - 16:13 Välförtjänt utmärkelse till Magnus Powell - Vald till månade
10 Maj 2023 - 21:16 Det finns mycket positivt med dagens 'nya' ÖFK - vinden har
10 Maj 2023 - 14:10 Tränaren i Trelleborgs FF Per Ola Ljung har fått sparken
8 Maj 2023 - 20:57 Yannick Adjoumani tar för sig mer och mer - blev Trissvinna
8 Maj 2023 - 13:21 Kännbart straff - Mansour Sinyan avstängd i två matcher till
8 Maj 2023 - 13:07 'Matchvecka Akademi'
8 Maj 2023 - 10:45 Meddelande till alla tippare och andra intresserade
8 Maj 2023 - 08:37 En poäng var en besvikelse men det här kan vi glädja oss åt