meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

NU ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD
av Lars Larsson Stockholm
Publicerad 18 Maj 2024 - 15:57 

Jag såg visserligen inte bortamatchen mot Skövde, men en startelva med bara en spets i match efter match är ju faktiskt direkt korkat. Det är dags att ändra på det om det skall bli några mål. Hur svårt kan det vara. Idag är det hur lätt som helst för motståndarna att eliminera eventuella ÖFK hot. Alla lag vet ju hur ÖFK spelar. Ordonez på bänken är ett taktiskt vansinne. Både Grach Karlsson och han skall vara på banan.

Jag förstår absolut inte ledarskapets tänk. I alla fall om ambitionen är att vinna matcher.

 
 
9 Kommentarer:
Gäst: Tapas skrev | 20 Maj 2024 - 11:55
Det är klart att det är för dåligt att det görs för få mål, men ser man inte matchen så blir det svårt att bli tagen på allvar. Det är inte antalet anfallare som gör att K-G missar bollen när han har öppet mål, eller att skottet sitter i ramen.

Nyckeln till att göra mål är självförtroende, vilket kommer från förtroende och kontinuitet. Det som Powell bör göra är att låta samma elva spela, men då måste spelarna börja ta jobbet på allvar och hålla sig fri från skavanker och sjukdomar.
1
Gäst: Lars-Göran Forslund skrev | 19 Maj 2024 - 16:36
Tung kritik från en självutnämnd expert kan säkert ibland kännas tung.
Men när "experten" själv säger att han inte sett den aktuella matchen blir åtminstone jag förvånad över tonläget i kommentaren.
Men det är klart att Fotbollz måste ha högt förtroende för en skribent vars kommentarer efter en match publiceras utan att vederbörande har sett matchen.
4
Gäst: Tung start på säsongen skrev | 18 Maj 2024 - 22:46
Testa 2st forwards känns uddlöst med bara en.

Sluta byta ut våran bästa mitt mitt (Brendon) när vi jagar mål.
Bättre byta ut defensiv mittfältare då typ Sporrong .

Alla yttrar, Forwards, Offensiv mittfältare behöver träna avslut. Alla skjuter som krattor.
+ Alla ytterbackar behöver träna inlägg.

Sluta spela Chris som högerytter. N´sa är högerback och inget annat.

Hopcutt och Kroon känns helt ur slag.




1
Gäst: Lars Larsson, Sthlm skrev | 18 Maj 2024 - 20:26
Jag har hållit mig lugn i åryllj ju hg Vx vtpå flera matcher, men nu är jag ordentligt förbaskad. Vår tränare må ju för fasiken inse att det görs alldeles för få mål. Att då ha en strategi med så få målgörare som möjligt på plan verkar ju totalt hål i huvudet. Nu är det dags för ett omtänk. Spelarna i laget har oanade kvaliteer men får inte möjlighet att visa dessa, med detta korkade spelsätt. Vakna.
5
Gäst: Tobbe skrev | 18 Maj 2024 - 19:10
Att inte ÖFK gör mål i dag är helt otroligt normalt skulle dom gjort 3 stycken dom skapar chanser blir själv sällan överspelade alla jobbar stenhårt
Vissa perioder dominerade dom ha tålamod och tänk på vad Powell har byggt upp när han kom var ÖFK under isen totalt men överlevde och lyckades hålla kvar dom i superettan tålamod
4
Gäst: Kunnig skrev | 18 Maj 2024 - 17:08
När han bytte ut Musolitin blev det sämre både offensivt och defensivt. Fattar inte bytet.
2
Gäst: Hoppfull skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Vi tappar inte poäng för att Brendon petades…
0
Gäst: Jämte skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Håller med dig till 100% har sagt det länge!! Funkar inte med en på topp.Powell hade både K-G & Malle på topp ett tag förra säsongen och det vart bra tyngd framåt om jag inte minns fel
0
Gäst: Supporter skrev | 18 Maj 2024 - 16:24
Helt rätt och förra matchen tappar vi poäng för att Brendon petades. Den här coachningen håller inte.
1
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
24 Apr 2023 - 18:03 Startelvan
24 Apr 2023 - 10:36 Följ ÖFK -Skövde AIK via fotbollz.se
24 Apr 2023 - 10:36 Lagkaptenen i Skövde Filip Schyberg unrdar över snövädret i
24 Apr 2023 - 10:35 Matchvecka Akademin
23 Apr 2023 - 22:03 Lite positivt
23 Apr 2023 - 21:57 Holmgång idag mellan två av Superettans mest varnade lag
23 Apr 2023 - 14:45 ÖFK på uppskattat besök på Treälvsskolan i Lit
23 Apr 2023 - 10:19 Lagspelets återkomst
21 Apr 2023 - 22:38 'Akademispelare i startelvan'
21 Apr 2023 - 19:25 Skövde AIK - laget som nästan ingen vill möta
21 Apr 2023 - 10:04 Veckans krönika av Christer Tonning, Skövde AIK
20 Apr 2023 - 21:10 Två spelare i ÖFK i farozonen för avstängning
20 Apr 2023 - 11:57 Malcolm Stolt visade vägen med sitt mål - Blev trissvinnare.
20 Apr 2023 - 10:13 Akademispelare i Järpen IF
19 Apr 2023 - 21:57 Viktigt och glädjande beslut - Mansour Sinyan har förlängt m
19 Apr 2023 - 11:11 Sagt efter matchen - Magnus Powell
19 Apr 2023 - 03:34 ÖFK:s inledning smakar fågel
18 Apr 2023 - 23:47 Härlig derbyseger
18 Apr 2023 - 22:00 Matchreferat ÖFK vann Norrlandsderbyt - fortfarande obesegrade
18 Apr 2023 - 21:58 Matchens överraskning