meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

NU ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD
av Lars Larsson Stockholm
Publicerad 18 Maj 2024 - 15:57 

Jag såg visserligen inte bortamatchen mot Skövde, men en startelva med bara en spets i match efter match är ju faktiskt direkt korkat. Det är dags att ändra på det om det skall bli några mål. Hur svårt kan det vara. Idag är det hur lätt som helst för motståndarna att eliminera eventuella ÖFK hot. Alla lag vet ju hur ÖFK spelar. Ordonez på bänken är ett taktiskt vansinne. Både Grach Karlsson och han skall vara på banan.

Jag förstår absolut inte ledarskapets tänk. I alla fall om ambitionen är att vinna matcher.

 
 
9 Kommentarer:
Gäst: Tapas skrev | 20 Maj 2024 - 11:55
Det är klart att det är för dåligt att det görs för få mål, men ser man inte matchen så blir det svårt att bli tagen på allvar. Det är inte antalet anfallare som gör att K-G missar bollen när han har öppet mål, eller att skottet sitter i ramen.

Nyckeln till att göra mål är självförtroende, vilket kommer från förtroende och kontinuitet. Det som Powell bör göra är att låta samma elva spela, men då måste spelarna börja ta jobbet på allvar och hålla sig fri från skavanker och sjukdomar.
1
Gäst: Lars-Göran Forslund skrev | 19 Maj 2024 - 16:36
Tung kritik från en självutnämnd expert kan säkert ibland kännas tung.
Men när "experten" själv säger att han inte sett den aktuella matchen blir åtminstone jag förvånad över tonläget i kommentaren.
Men det är klart att Fotbollz måste ha högt förtroende för en skribent vars kommentarer efter en match publiceras utan att vederbörande har sett matchen.
4
Gäst: Tung start på säsongen skrev | 18 Maj 2024 - 22:46
Testa 2st forwards känns uddlöst med bara en.

Sluta byta ut våran bästa mitt mitt (Brendon) när vi jagar mål.
Bättre byta ut defensiv mittfältare då typ Sporrong .

Alla yttrar, Forwards, Offensiv mittfältare behöver träna avslut. Alla skjuter som krattor.
+ Alla ytterbackar behöver träna inlägg.

Sluta spela Chris som högerytter. N´sa är högerback och inget annat.

Hopcutt och Kroon känns helt ur slag.




1
Gäst: Lars Larsson, Sthlm skrev | 18 Maj 2024 - 20:26
Jag har hållit mig lugn i åryllj ju hg Vx vtpå flera matcher, men nu är jag ordentligt förbaskad. Vår tränare må ju för fasiken inse att det görs alldeles för få mål. Att då ha en strategi med så få målgörare som möjligt på plan verkar ju totalt hål i huvudet. Nu är det dags för ett omtänk. Spelarna i laget har oanade kvaliteer men får inte möjlighet att visa dessa, med detta korkade spelsätt. Vakna.
5
Gäst: Tobbe skrev | 18 Maj 2024 - 19:10
Att inte ÖFK gör mål i dag är helt otroligt normalt skulle dom gjort 3 stycken dom skapar chanser blir själv sällan överspelade alla jobbar stenhårt
Vissa perioder dominerade dom ha tålamod och tänk på vad Powell har byggt upp när han kom var ÖFK under isen totalt men överlevde och lyckades hålla kvar dom i superettan tålamod
4
Gäst: Kunnig skrev | 18 Maj 2024 - 17:08
När han bytte ut Musolitin blev det sämre både offensivt och defensivt. Fattar inte bytet.
2
Gäst: Hoppfull skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Vi tappar inte poäng för att Brendon petades…
0
Gäst: Jämte skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Håller med dig till 100% har sagt det länge!! Funkar inte med en på topp.Powell hade både K-G & Malle på topp ett tag förra säsongen och det vart bra tyngd framåt om jag inte minns fel
0
Gäst: Supporter skrev | 18 Maj 2024 - 16:24
Helt rätt och förra matchen tappar vi poäng för att Brendon petades. Den här coachningen håller inte.
1
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Apr 2023 - 10:03 Träningstider denna vecka inför GIF Sundsvall
11 Apr 2023 - 10:01 'Matchvecka ÖFK Akademi'
10 Apr 2023 - 20:49 'Startelvan IFK Östersund, Div 2 - tidigare Akademispelare
9 Apr 2023 - 23:25 Tankar efter matchen från örebrohåll
9 Apr 2023 - 22:23 Riktigt bra säsongstart
9 Apr 2023 - 21:25 Matchreferat ÖFK fortfarande obesegrade
9 Apr 2023 - 21:14 Matchens prestation
9 Apr 2023 - 19:31 Matchens överraskning
9 Apr 2023 - 16:04 Startelvan
8 Apr 2023 - 21:59 Inför matchen: Örebro SK - ÖFK
8 Apr 2023 - 21:37 Senaste nytt - Örebro SK - ÖFK
8 Apr 2023 - 19:34 Träning i dag - ÖFK åker ner till Örebro med en stark trupp
7 Apr 2023 - 20:53 Följ Örebro SK - .ÖFK genom fotbollz.se
7 Apr 2023 - 18:10 'Startelvan Frösö IF, Div 2 - tidigare Akademispelare'
7 Apr 2023 - 11:41 Spelarkollen
7 Apr 2023 - 10:59 'Glad Påsk - ÖFK Akademi'
6 Apr 2023 - 18:17 Ett mål av världsklass - Chovanie Amatkarijo trissvinnare
6 Apr 2023 - 10:45 Agentkostnader för Superattanlagen
5 Apr 2023 - 22:47 Så mycket tjänar domarna
5 Apr 2023 - 09:58 När det blåser kalla vindar över Chelsea då står jämtlänning