meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

TANKAR OM ÖFK:S FORTLEVNAD I SUPERETTAN
av Martin Nylander
Publicerad 19 Nov 2022 - 20:29 Uppdaterad 19 Nov 2022 - 20:40

Fotbollz.se lägger vid vissa tillfällen ut inlägg från forumet. Detta är ett sådant inlägg.

Ska Östersund ha elitfotboll i framtiden måste alla hjälpas åt. ÖFK ekonomi måste saneras, pengar måste in. Dessa kommer från sponsorer och publikintäkter.

Kommer publiken på matcherna ökar intäkterna och ÖFK ekonomi kan komma på rätt köl igen. Med ökad publik ökat intresse och ökade sponsorintäkter.

Kommer publiken på matcherna presterar laget bättre.

Kommer publiken på matcherna har ÖFK råd att hålla en tillräckligt bra trupp för fortsatt elitfotboll i Östersund.

Kommer publiken på matcherna ökar intresset för fotboll hos de unga och det skapar förutsättningar för att fostra talanger. Egna fostrade talanger som lyckas blir kulturbärare och ökar intresset för fotbollen och klubben. Allt hänger ihop!

Publiken som kom på matchen mot Falkenberg boka närvaro på nästa års hemmamatcher för då bäddar ni för långsiktig elitfotboll i Östersund.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Yngve skrev | 20 Nov 2022 - 14:06
Nu kom ÖFK på plats 8 i publikligan trots bedrövlig underhållning i
många matcher. Så det är juh godkänt + tycker jag av östersundsborna.
1
Gäst: Visst, men skrev | 20 Nov 2022 - 10:38
I år öppnade Hörnsparken och det kom folk. Men inte så många. Enligt uppgift gick man back 10-15 000 varje gång man hade öppet. Det var flera gånger bra musik och trevligt på alla sätt. Men kraven på restaurangen måste nog anpassas. Tror att det i tillståndet krävs tre vakter bara för restaurangen. Det kostar massor. Deras främsta uppgift var att stoppa besökare från att ta med sig korv in och dryck ut…. På basketen äts det och dricks en hel del men där finns inte allas samma krav på vakter. Kraven kan kanske anpassas till vilka lag som kommer på besök i stället för att det är samma krav för alla.
0
Gäst: Publik skrev | 19 Nov 2022 - 21:05
Håller med dig i allt!
Men!
Det funkar inte riktigt så.
Varför går vi på ett evenemang?
Som åskådare vill man man få en upplevelse!
Åker vi till Stockholm för att se en musikal eller show så är det en heldag med staden i sig och mat, etc och…
Pratar vi om ÖFK måste man utveckla sitt event till en upplevelse som är mer än bara matchen!
Såklart skapar segrar intresse, men det som gjorde ÖFK till nåt annorlunda (Eljest) var kulturarbetet. Det skapade ett intresse som kring klubben och laget!
Att kunna äta och ta en öl innan matchen, med inbjudna gäster som pratar upp matchen.
Ja, publiken är viktig!
Men klubben måste förtjäna publik också och jag tycker inte att man skapat dom förutsättningarna i år!


15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Igår - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | 21 Jun 2026 - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Dec 2022 - 22:49 Vad händer om Erick Brendon blir skadad?
10 Dec 2022 - 13:28 Idé om försäljning av årskort.
9 Dec 2022 - 11:37 ÖFK flyttar kansliet till Jämtkraft Arena
8 Dec 2022 - 22:06 Ett stort fan om ÖFK
8 Dec 2022 - 15:09 Stefan Lundin i förbifarten
7 Dec 2022 - 22:23 Tack för julklappen - men vi har sett problemen i tre år...
7 Dec 2022 - 20:46 Klubbar i Norge intresserade av Malcolm Stolt
7 Dec 2022 - 20:45 Ge 19- årige talangen Yannick Adjoumani ett långt kontrakt
7 Dec 2022 - 18:30 Kristian Novak kan bli en riktigt pålitlig och viktig pjäs n
6 Dec 2022 - 06:54 Sandviken IF:s ordförande verkar ha hybris
5 Dec 2022 - 22:57 Det var vintern då tiden stod stilla
5 Dec 2022 - 21:16 Ett nytt och stabilare fotbollsår 2023.
5 Dec 2022 - 18:55 Spelordningen för Superettan klar - ÖFK möter GAIS hemma i f
5 Dec 2022 - 18:26 - Besvikelse för Svensk fotboll
5 Dec 2022 - 18:12 Licensnämndens ordförande, Richard Johnson om beslutet att b
5 Dec 2022 - 18:01 Ekonomiskt meriterade Tommy Holmgren ersätter Kjell Andersso
5 Dec 2022 - 16:34 Tom Pripps ord efter beslutet om att ÖFK är kvar i Supefrett
5 Dec 2022 - 14:06 Glädjejubel - ÖFK kvar i Superettan
3 Dec 2022 - 14:10 Vårens godbit - ÖFK möter allsvenska AIK på Jämtkraft Arena
3 Dec 2022 - 11:07 Mycket trist om ÖFK:s korta liv abrupt skulle avslutas, geno