meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

TANKAR OM ÖFK:S FORTLEVNAD I SUPERETTAN
av Martin Nylander
Publicerad 19 Nov 2022 - 20:29 Uppdaterad 19 Nov 2022 - 20:40

Fotbollz.se lägger vid vissa tillfällen ut inlägg från forumet. Detta är ett sådant inlägg.

Ska Östersund ha elitfotboll i framtiden måste alla hjälpas åt. ÖFK ekonomi måste saneras, pengar måste in. Dessa kommer från sponsorer och publikintäkter.

Kommer publiken på matcherna ökar intäkterna och ÖFK ekonomi kan komma på rätt köl igen. Med ökad publik ökat intresse och ökade sponsorintäkter.

Kommer publiken på matcherna presterar laget bättre.

Kommer publiken på matcherna har ÖFK råd att hålla en tillräckligt bra trupp för fortsatt elitfotboll i Östersund.

Kommer publiken på matcherna ökar intresset för fotboll hos de unga och det skapar förutsättningar för att fostra talanger. Egna fostrade talanger som lyckas blir kulturbärare och ökar intresset för fotbollen och klubben. Allt hänger ihop!

Publiken som kom på matchen mot Falkenberg boka närvaro på nästa års hemmamatcher för då bäddar ni för långsiktig elitfotboll i Östersund.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Yngve skrev | 20 Nov 2022 - 14:06
Nu kom ÖFK på plats 8 i publikligan trots bedrövlig underhållning i
många matcher. Så det är juh godkänt + tycker jag av östersundsborna.
1
Gäst: Visst, men skrev | 20 Nov 2022 - 10:38
I år öppnade Hörnsparken och det kom folk. Men inte så många. Enligt uppgift gick man back 10-15 000 varje gång man hade öppet. Det var flera gånger bra musik och trevligt på alla sätt. Men kraven på restaurangen måste nog anpassas. Tror att det i tillståndet krävs tre vakter bara för restaurangen. Det kostar massor. Deras främsta uppgift var att stoppa besökare från att ta med sig korv in och dryck ut…. På basketen äts det och dricks en hel del men där finns inte allas samma krav på vakter. Kraven kan kanske anpassas till vilka lag som kommer på besök i stället för att det är samma krav för alla.
0
Gäst: Publik skrev | 19 Nov 2022 - 21:05
Håller med dig i allt!
Men!
Det funkar inte riktigt så.
Varför går vi på ett evenemang?
Som åskådare vill man man få en upplevelse!
Åker vi till Stockholm för att se en musikal eller show så är det en heldag med staden i sig och mat, etc och…
Pratar vi om ÖFK måste man utveckla sitt event till en upplevelse som är mer än bara matchen!
Såklart skapar segrar intresse, men det som gjorde ÖFK till nåt annorlunda (Eljest) var kulturarbetet. Det skapade ett intresse som kring klubben och laget!
Att kunna äta och ta en öl innan matchen, med inbjudna gäster som pratar upp matchen.
Ja, publiken är viktig!
Men klubben måste förtjäna publik också och jag tycker inte att man skapat dom förutsättningarna i år!


15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Tufft motstånd i Svenska Cupen  
  av Haldo Jonsson | Igår - 20:25  
   
  Läs mer...  
 


 
  Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:04  
 

Bilden från Ali Suljics första träningspass med ÖFK 2024 i ÖP-hallen. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Quasem - Trissvinnare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:52  
 

Abodi Quasem Foto Haldo Jonsson

Sammanlagda Trissen leder Simon Marklund, men hotas av Amar Begic

Hos Andreas Tipset leder Håkan Tvåa är Kent P.



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens bild mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:44  
 

En häftig flygtur för Yannick Adjoumani
Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
2 Okt 2022 - 21:46 Fruktansvärt händelse i Indonesiens liga där Brwa Nouri spel
2 Okt 2022 - 13:57 Bilder från ÖFK - halmstad 0-0
2 Okt 2022 - 13:56 Östersund FK Elitfotboll AB upprättar kontrollbalansräkning
1 Okt 2022 - 21:51 - Vi borde haft straff, säger Cesar Weilid i intervju
1 Okt 2022 - 20:38 Matchreferat ÖFK-Halmstad BK 0-0
1 Okt 2022 - 20:37 Matchens prestation
1 Okt 2022 - 17:22 Återigen en riktigt bra försvarsinsats
1 Okt 2022 - 17:18 Matchens överraskning
1 Okt 2022 - 14:13 Startelvan
1 Okt 2022 - 07:35 Inför matchen: ÖFK - Halmstad BK
30 Sep 2022 - 21:53 Låt oss visa uppskattning för spelarna och alla i andra som
30 Sep 2022 - 18:53 Följ ÖFK - Halmstad via fotbollz.se
30 Sep 2022 - 18:41 Thomas Boakye - en spelare som vi minns bara gott om
30 Sep 2022 - 16:24 Dubbla tuffa lägen för ÖFK - Kvalstrecket närmare än det eko
30 Sep 2022 - 16:23 MER ÄN TRE MILJONER HAMNADE I FEL FICKOR
30 Sep 2022 - 11:09 Det ljusnar för Simon Kroon - kan bli tungan på vågen i höst
29 Sep 2022 - 22:29 Medlemsmöte i kväll - 18 miljoner måste in
29 Sep 2022 - 18:56 Det hände något drastisk under sommaruppehållet.
29 Sep 2022 - 10:49 Östersunds FK Elitfotboll AB upprättar kontrollbalansräknin
29 Sep 2022 - 08:45 Vad händer med ÖFK:s matcharrangemang?