meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

EN FÖRSTA BETRAKTELSE
av Per Lagerbäck
Publicerad 5 Maj 2024 - 17:05 Uppdaterad 5 Maj 2024 - 18:03

ÖFK gör en defensivt helgjuten insats i 70 minuter. Sedan kommer ett antal misstag.

Detta blir en kort första betraktelse av dagens match, som spelades i härligt fotbollsväder. Jag behöver se flera spelsekvenser i efterhand för att få ihop min bild, utan att dra alltför känslomässiga slutsatser.

Det jag kan slå fast är en mycket bra defensiv insats i 70 minuter, sedan skänker ÖFK Örebro flera tillfällen att kvittera. Offensivt fanns en hel del positivt, men även en del problem. Jag kan dock notera att såväl ett snabbt inkast som varierade frisparkar skapade flera chanser i en offensiv som jag upplevde som blandad.

Bäst i ÖFK Suljic, Musolitin, Oluwayemi och Ghanoum, även om den senare tappade lite på slutet.

Återkommer alltså med en mer innehållsrik krönika senare ikväll.

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Realist1 skrev | 5 Maj 2024 - 19:20
Ja, det var ett tråkigt poängtapp. Men även om vi för stunden är indragna i bottenstriden tror jag inte det är någon fara i slutändan, förutsatt att truppen är hyfsat intakt. Kul också att Oluwayemi var bra, i synnerhet med tanke på åldern. På sikt kan det bli ett riktigt bra innemittfält förhoppningsvis. Chansen att kämpa om topplaceringar försvann nog i och med Sinyans (och möjligtvis Stolts) skada tyvärr.
1
Gäst: Snoddas skrev | 5 Maj 2024 - 19:01
Att tappa poäng mot ett lag som inte skapade några målchanser.
Och en väldig otur vid straffen att bollen hamnade framför sporongs harmar.Det är bara att glömma och ta nya tag nästa match.
Spelet finns där som kan matcha alla lag i serien.
Ingen mening till panik.
På måndag börjar en ny arbetsveckaH
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs matchreferat  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv