meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

USIKTENS BK BEGÄRD I KONKURS- NU DEMENTERAR DE.
av Haldo Jonsson
Publicerad 6 Okt 2025 - 17:19 Uppdaterad 7 Okt 2025 - 17:34

Det blir ingen konkurs meddelar Utsiktens BK. Föreningen är beredd att ordna upp sin ekonimi.

Artikeln uppdaterad.

Enligt Göteborgs-Posten är det en ställd som gjort begäran.

Den anställde anser att klubben är skyldig honom 79 281 kronor för utebliven lön, semesterutbetalningar och telefonutlägg under perioden maj–augusti 2025.

Konkursansökan lämnades in till Göteborgs tingsrätt i fredags.

”Föreningen kan inte rätteligen betala sina skulder och denna oförmåga är inte endast tillfällig. Föreningen är därmed på obestånd och ska försättas i konkurs”, står det i ansökan enligt GP.

Utsikten ligger just nu på 13:e plats – negativ kvalplats – i superettan.



 
 
7 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 7 Okt 2025 - 16:31
Blir ingen konkurs för Utsikten.
0
Gäst: Per Lagerbäck skrev | 7 Okt 2025 - 15:57
Om jag förstått det rätt blir det bara 15e lag som åker ur direkt, och 13e och 14e lag kvalar.
0
Gäst: målet skrev | 6 Okt 2025 - 19:40
tror dom kommer avsluta säsongen, upp till tingsrätten nu
1
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:55
Det bör vara så att ett lag åker ur. Vidare bör två lag kvala mot 2:orna i norr- och söderettan
0
Gäst: Pman skrev | 6 Okt 2025 - 18:33
Det är nog många kunniga som räknar på konsekvenserna av detta. Undrar hur reglerna är.

Är det så att det nu är bara ett lag som behöver kvala? Antagligen blir det lag14 och 15 som åker ut och lag 12 och 13 som måste kvala eftersom det ju finns två från div 1 som ska ha chansen att gå upp. Eller går bästa nerifrån upp utan kval ??? Någon som vet?

Fast kan det kanske inträffa att någon rik supporter till Utsikten räddar klubben genom att slanta upp det som behövs?

Hur som helst - Spännande är det att få se det slutliga utfallet efter detta.
0
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:29
Det är såklart positivt att avståndet till närmaste lag bakom ökar även om det avståndet krymper.
0
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:15
Tittar man snabbt på detta är ÖFK förlorare sett till Trelleborg och Örebro som är närmast bakom. ÖFK tappar 3 och TFF och ÖSK 1 p vardera. Negativt är också att avståendet till Brage och Sandviken ökar.
0
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-0 matchen pågår  
  Idag - 17:06  
 

.



 
  Läs matchreferat  
 


 
  Startelvan i eftermiddag mot GIF Sundsall  
  av Haldo Jonsson | Idag - 15:45  
 

Startelvan: Melker Uppenberg, Daniel Miljanovic, Sundby Anyanwu, Hugo Azzi, Abodi Qasem, Dennis Widgren, Amar Begic, Simon Marklund, Curtis Edwards, Emil Özkan, Abel Stensrud

 
  Läs mer...  
 


 
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv