meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

ÖFK:S TIDIGARE TRÄNARE AMIR AZRAFSHAN HAR FÅTT NYTT TRÄNARJOBB - DENNA GÅNG I UTLANDET
av Haldo Jonsson
Publicerad 5 Jun 2025 - 21:33 Uppdaterad 5 Jun 2025 - 21:52

Amir Azrafshan. Foto: Haldo Jonsson

Amir Azrafshan, 32, kom som tränare i Djursholm för att bli tränare för ÖFK i allsvenskan.

Amir var inte rädd att ta ett gigantiskt kliv från division fyra till allsvenskan och han fick en bra start.

Året var 2020 då han tog över tränarjobbet efter engelsmannen Ian Buchnall.

Han var omtyckt av många spelare med sin speciella träningfilosofi.

Nu har Amir fått jobb i Duhok SC i Iranska högstaligan, där han efterträder en annan svensk, nämligen Mesut Meral, skriver Fotbollskanalen.

Amir hade med sig två spelare från Djursholm i div 4.

Det var Sabastian Karlsson Grach och Nikolaus Dosis.

Båda gick vidare från ÖFK som utlandsproffs.

Grach gick till Holländska klubben Den Bosch i andradivisisionen och Dosis till Olypiacos i cyriotiska ligan.

Grach är kvar i Den Bosch, tyvärr nu långtidsskadadad.

Dosis har bytt klubb och spelar nu i grekiska Volos i högstaligan.

Det visar att även div 4- spelare kan utvecklas och spela elitfotboll på hög nivå.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Idag - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs matchreferat  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Idag - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Idag - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Nädå, vi slipper det nedre strecket  
  av Per Lagerbäck  | Idag - 19:02  
 

Det blir bara en kortare ingress från Stortorget nu, där jag blir kvar en stund. Fortsättning senare ikväll.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv