meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

SÅ HÄR RESER GAIS TILL ÖSTERSUND
av Haldo Jonsson
Publicerad 1 Apr 2023 - 11:15 Uppdaterad 1 Apr 2023 - 11:15

- Det är speciellt att ta den här långa bussresan upp. Det finns inget sexigt med det alls, det är kallt och det är jävligt däruppe. Men vår grupp är stark så vi påverkas inte av resan eller något sådant, sa lagkapten Niklas Andersen.

Det var ett svinkallt Gaisgården, där det föll snöblandat regn mellan varven, som välkomnade spelare och ledare till fredagens träningspass.

Passet var det sista på göteborgsk mark inför söndagens premiär borta mot Östersunds FK. 07.30 lördag morgon sätter sig det grönsvarta laget på bussen upp mot Jämtland och årets längsta bortaresan bockas alltså av direkt. Ett par stopp väntar på vägen innan man anländer till Östersund vid 21 på lördag kväll.

Längs vägen kommer också ett lite udda inslag ske. När Gais har tagit sig upp till Malung kommer laget hoppa av bussen och leta sig in i en inomhushall för att genomföra ett träningspass innan resan går vidare.

– Det är Gais 2.0 det här! Det är speciellt att ta den här långa bussresan upp. Det finns inget sexigt med det alls, det är kallt och det är jävligt däruppe. Men vår grupp är stark så vi påverkas inte av resan eller något sådant, sa lagkapten Niklas Andersen.

– Sen är det skit att åka buss så länge, typ tolv timmar, det suger. Men det är vad det är. Jag ser verkligen fram emot att hoppa av där i Malung och träna lite. Eller ja, jag kan vara med och köra gris och kvadrat, resten kan vi skita i, fortsatte Andersen och skrattade, skriver Göteborgs-Posten.

Assisterande Kenneth Gustafsson eldade på spelarna på den ena planen.

– Grymt bra intensitet i försvarsspelet, berömde Kenneth.

– Samtidigt ... vi måste kunna ha högre kvalitet i passningsspelet och vara mer noggranna i det tekniska. Det är inte tillräckligt bra. Men väldigt bra försvarsspel!

Spelet med boll blev bättre allt eftersom, i början var det grötigt och rörigt och alldeles för många passningar slogs bort, i alla fall i den matchen jag följde närmast. En annan match pågick längre bort, enligt GP

 
 
1 Kommentar:
Gäst: Tvivlande skrev | 1 Apr 2023 - 16:12
Gais ska vara glada att dom får åka till Östersund och lämna den där fäbovallen bakom sig.
6
 
Sök på fotbollz.se
   
  Nädå, vi slipper det nedre strecket  
  av Per Lagerbäck  | Idag - 19:02  
 

Det blir bara en kortare ingress från Stortorget nu, där jag blir kvar en stund. Fortsättning senare ikväll.

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  Idag - 17:06  
 

Referat och krönika kommer under kvällen



 
  Läs matchreferat  
 


 
  Startelvan i eftermiddag mot GIF Sundsall  
  av Haldo Jonsson | Idag - 15:45  
 

Startelvan: Melker Uppenberg, Daniel Miljanovic, Sundby Anyanwu, Hugo Azzi, Abodi Qasem, Dennis Widgren, Amar Begic, Simon Marklund, Curtis Edwards, Emil Özkan, Abel Stensrud

 
  Läs mer...  
 


 
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
9 Jun 2026 - 21:04 ÖFK ska vara nöjda med poäng
9 Jun 2026 - 17:36 Startelvan i kväll mot Nordic United
9 Jun 2026 - 10:57 Anledningen till att Nemanja Miljanovic bytte klubb från Nor
9 Jun 2026 - 10:20 Nya fotbollsregler
8 Jun 2026 - 20:50 Kort rapprt från träningen och några undringar över försvare
7 Jun 2026 - 20:29 Följ Nordic United - ÖFK via fotbollz.se
7 Jun 2026 - 15:19 Nordic United - En jobbig motståndare som hugger på allt
4 Jun 2026 - 22:04 ÖFK har återfått Potterandan
3 Jun 2026 - 15:14 Amar Begic Trissvinnare mot Örebro SK
2 Jun 2026 - 16:33 Amar Begic - matchens lirare och uttagen i veckans lag mot Ö
1 Jun 2026 - 18:37 Bildkavalkad från ÖFK - Örebro SK 3-2 (1-2)
1 Jun 2026 - 03:02 Min tes håller - det här kan bli riktigt bra
31 Maj 2026 - 21:04 Matchreferat STARK UPPHÄMTNING AV ÖFK MOT ÖREBRO SK.
31 Maj 2026 - 20:30 Matchens prestation
31 Maj 2026 - 20:22 Matchens överraskning
31 Maj 2026 - 19:46 Tack för tre poäng!
31 Maj 2026 - 15:48 Startelvan mot Örebro SK i eftermiddag
30 Maj 2026 - 14:42 Örebros tränare Rickard Norling inför matchen
29 Maj 2026 - 14:06 Inför matchen ÖFK - Örebro
29 Maj 2026 - 09:34 Örebro är ett lag som man aldrig ska underskatta, men visst