meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

FOTBOLLSCHEFEN STEFAN LUNDIN OM MATCHEN MOT AIK, OM KOMMANDE VÄRVNINGAR M.M - VI GÅR FÖR VINST
av Haldo Jonsson
Publicerad 25 Feb 2023 - 20:24 Uppdaterad 25 Feb 2023 - 23:31

Stefan Lundin. Foto: Haldo Jonsson

I morgon, söndag blir det första tävlingsmatchen för i år på Jämtkraft Arena. Då kommer självaste Gnaget (AIK) på besök i en match som kommer att vara hyperviktig för avancemang i Svenska Cupen. Det gäller att vinna eller försvinna.

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se träffade fotbollschefen Stefan Lundin i dag på arenan efter sista träningen före matchen. Han var som vanligt informativ och trevlig.

Hur känns det nu inför den stora matchen?

- Det känns bra. Vi har tränat på bra och känner oss väl förberedda.

Hur kommer taktiken att vara? Kommer ni att lägga er på försvar av respekt för AIK?

- Vi vet att vi möter ett riktigt bra lag och har givetvis respekt för dem, men vi kommer inte att lägga oss på försvar. Vi avser att spela vårt eget spel så långt det går. Vi går för vinst. Vi vill fortsätta från gruppspelet.

Har AIK några svagheter?

- Jag tycke att deras försvar hade problem i början av matchen mot Västerås i cupen.

Ser spelarna fram emot att möta ett allsvenskt lag?

- Ja, det är tända.

Är alla spelare friska och krya och kan ställa upp?

- Nej, Simon Kroon hat tränat, men han har varit sjuk en tid och känner sig inte beredd. Sjukdomen tog honom ganska hårt och han har tappat en del kilo på kroppen, man han kommer igen. Jakob Hedenquist blir heller inte med.

Hur blir det med nye Mykola Musolitin? Han saknar något tillstånd?

- Vi har inte fått det klart än, men jag jobbar varje dag på ärendet. Byråkratin går sakta och jag är inte säker på om vi hinner få honom klar ens till nästa matchmot Västerås SK.

Hur har han varit på träningarna?

- Jag tycker att han gjort riktigt bra ifrån sig. Han fortsätter att träna på för fullt för att förbereda sig för match.

Har ni beslutat något om provtränaren Ahmed Aljafari? Han har tränat med er några dagar.

- Jag tycket att han gjort ett bra intryck, men vi har ännu inte fattat något beslut om honom. Han skall fortsätta att träna med oss i nästa vecka. Då ska vi bestämma oss.

Det har varit tyst om Albin Sporrong en tid. Ni var intresserad att skriva kontrakt med honom men vad har hänt?

- Vi har fortfarande koll på honom. Han opererade sig för en tid sedan för en skada. Det är svårt att få klarhet hur länge det tar innan han kan börja och träna igen, men vi jobbar med det.

Han är visst en bra mittfältare?

-Ja, han var riktigt bra och är intressant.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
24 Jun 2026 - 20:25 Tufft motstånd i Svenska Cupen
24 Jun 2026 - 15:04 Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
24 Jun 2026 - 10:52 Abodi Quasem - Trissvinnare mot IFK Norrköping
24 Jun 2026 - 10:44 Matchens bild mot IFK Norrköping
23 Jun 2026 - 19:28 GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
22 Jun 2026 - 16:02 Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk
21 Jun 2026 - 23:30 Dags börja blicka mot undre strecket?
21 Jun 2026 - 23:13 Matchreferat ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR
21 Jun 2026 - 23:03 Bildspel ÖFK - IFK Norrköping
21 Jun 2026 - 22:24 Matchens överraskning
21 Jun 2026 - 22:11 Ali Suljic lämnar ÖFK?
21 Jun 2026 - 15:32 Startelvan mot IFK Norrköping i eftermiddag
21 Jun 2026 - 11:09 Två formstarka lag möts i dag på Jämtkraft Arena
21 Jun 2026 - 09:45 Norrköpings tränare - en annorlunda matchbild mot ÖFK
21 Jun 2026 - 09:25 Följ ÖFK -IFK Norrköping via fotbollz,se
21 Jun 2026 - 09:23 En träning med viss dramatik - Rapport
20 Jun 2026 - 22:36 Hasse Thor både skribent på fotbollz.se och artist
18 Jun 2026 - 20:54 Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK?
17 Jun 2026 - 22:23 Snack om konstgräs och gräs
16 Jun 2026 - 21:16 Inte bara jag som noterat