meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

SÅ HÄR RESER GAIS TILL ÖSTERSUND
av Haldo Jonsson
Publicerad 1 Apr 2023 - 11:15 Uppdaterad 1 Apr 2023 - 11:15

- Det är speciellt att ta den här långa bussresan upp. Det finns inget sexigt med det alls, det är kallt och det är jävligt däruppe. Men vår grupp är stark så vi påverkas inte av resan eller något sådant, sa lagkapten Niklas Andersen.

Det var ett svinkallt Gaisgården, där det föll snöblandat regn mellan varven, som välkomnade spelare och ledare till fredagens träningspass.

Passet var det sista på göteborgsk mark inför söndagens premiär borta mot Östersunds FK. 07.30 lördag morgon sätter sig det grönsvarta laget på bussen upp mot Jämtland och årets längsta bortaresan bockas alltså av direkt. Ett par stopp väntar på vägen innan man anländer till Östersund vid 21 på lördag kväll.

Längs vägen kommer också ett lite udda inslag ske. När Gais har tagit sig upp till Malung kommer laget hoppa av bussen och leta sig in i en inomhushall för att genomföra ett träningspass innan resan går vidare.

– Det är Gais 2.0 det här! Det är speciellt att ta den här långa bussresan upp. Det finns inget sexigt med det alls, det är kallt och det är jävligt däruppe. Men vår grupp är stark så vi påverkas inte av resan eller något sådant, sa lagkapten Niklas Andersen.

– Sen är det skit att åka buss så länge, typ tolv timmar, det suger. Men det är vad det är. Jag ser verkligen fram emot att hoppa av där i Malung och träna lite. Eller ja, jag kan vara med och köra gris och kvadrat, resten kan vi skita i, fortsatte Andersen och skrattade, skriver Göteborgs-Posten.

Assisterande Kenneth Gustafsson eldade på spelarna på den ena planen.

– Grymt bra intensitet i försvarsspelet, berömde Kenneth.

– Samtidigt ... vi måste kunna ha högre kvalitet i passningsspelet och vara mer noggranna i det tekniska. Det är inte tillräckligt bra. Men väldigt bra försvarsspel!

Spelet med boll blev bättre allt eftersom, i början var det grötigt och rörigt och alldeles för många passningar slogs bort, i alla fall i den matchen jag följde närmast. En annan match pågick längre bort, enligt GP

 
 
1 Kommentar:
Gäst: Tvivlande skrev | 1 Apr 2023 - 16:12
Gais ska vara glada att dom får åka till Östersund och lämna den där fäbovallen bakom sig.
6
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
24 Jun 2026 - 20:25 Tufft motstånd i Svenska Cupen
24 Jun 2026 - 15:04 Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
24 Jun 2026 - 10:52 Abodi Quasem - Trissvinnare mot IFK Norrköping
24 Jun 2026 - 10:44 Matchens bild mot IFK Norrköping
23 Jun 2026 - 19:28 GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
22 Jun 2026 - 16:02 Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk
21 Jun 2026 - 23:30 Dags börja blicka mot undre strecket?
21 Jun 2026 - 23:13 Matchreferat ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR
21 Jun 2026 - 23:03 Bildspel ÖFK - IFK Norrköping
21 Jun 2026 - 22:24 Matchens överraskning
21 Jun 2026 - 22:11 Ali Suljic lämnar ÖFK?
21 Jun 2026 - 15:32 Startelvan mot IFK Norrköping i eftermiddag
21 Jun 2026 - 11:09 Två formstarka lag möts i dag på Jämtkraft Arena
21 Jun 2026 - 09:45 Norrköpings tränare - en annorlunda matchbild mot ÖFK
21 Jun 2026 - 09:25 Följ ÖFK -IFK Norrköping via fotbollz,se
21 Jun 2026 - 09:23 En träning med viss dramatik - Rapport
20 Jun 2026 - 22:36 Hasse Thor både skribent på fotbollz.se och artist
18 Jun 2026 - 20:54 Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK?
17 Jun 2026 - 22:23 Snack om konstgräs och gräs
16 Jun 2026 - 21:16 Inte bara jag som noterat