Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

REFERAT: TANDSBYNS FK - OFFERDALS IF 1-3 (0-2
av Thomas Dahlberg
Publicerad 4 Jul 2025 - 14:12 Uppdaterad 4 Jul 2025 - 18:32

Sista matchen innan sommaruppehållet blev tuff när vi mötte ett starkt Offerdal på vår hemmaborg. Trots en reducering i andra halvlek lyckades vi inte vända matchen och föll med 1–3 i årets första förlust i division fyra.

Sista matchen innan ett sommaruppehåll och också första matchen på andra halvan av division fyra. Första halvan gick vi genom obesegrade och stod för flera starka insatser, men också några matcher där vi inte tappade poäng mest tack vare pannben och att vi inte gav upp.

Att möta Offerdal för andra gången visste vi på förhand skulle bli en tuffare match än första mötet. Offerdal var kanske lite trögstartade men har verkligen kommit igång, jag kikade mot deras match mot Cosmos för någon omgång sen och trots oavgjort tyckte jag där att Offerdal var det klart bättre laget. Och matchen mot oss skulle bekräfta min bild av att Offerdal nu är det bästa laget vi mött i årets serie.

Matchen började dock lite trevande från båda lagen. Gräsmattan på tandsbyns nya ip var helt ok och med sol och runt 10-12 plusgrader var det, förutom lite byiga vindar, riktigt bra förhållande för två lag som vill spela fotboll att mötas.

Efter den initiala lite inkännande delen av matchen börjar dock Offerdal ta över mer och mer och efter knappa 20 minuter spelade får de in ledningsmålet. En touch i straffområdet ställer Edvin i tansbyns mål och 0-1 är ett faktum. Vi försöker tugga igång och komma in i matchen men Offerdal är speltrygga med bollen och aggressiva utan vilket gör att vi får svårt att få till något eget spel.

Efter 35 minuter sitter också andra målet. En svettig räddning nere vid stolpen ledde till en retur där Offerdal var betydligt hungrigare och John-Henrik kunde ganska enkelt sätta 0-1. Ett resultat som skulle stå sig halvleken ut.

I andra halvlek får jag värma lite eftersom Edvin har en liten känning i knäet, men vi beslutar att han ska fortsätta istället för att jag ska komma in. Jag har alltid tyckt att det varit svårt att komma in i matcher från bänken, oavsett om det är planerat i halvlek eller av någon oförutsedd anledning. Det är som att jag inte riktigt kommit in i matchen på "riktigt".

Andra halvlek började och vi kom ut med förnyad energi, äntligen fick vi igång lite eget spel. En perfekt slagen djupledsboll som Lucas fick löpa på gav reducering till 1-2 och vi var med i matchen igen.

Efter det var det som om vi tappade det fina momentum vi kommit ut med i andra halvlek. Jag vet inte om det är vi som som spelar sämre eller om det är Offerdal som steppar upp lite. Det är oavsett bortalaget som åter tar över taktpinnen och 1-3 från Adam Edvinsson i 65'e minuten är en delikatess. Frispelad på kanten och avslut i Edvins bortre kryss. Otagbart.

Det är också Offerdal som har de bästa lägena att utöka ytterligare. Edvin står för flera svettiga räddningar innan han, med ungefär kvarten kvar, tvingas kasta in handduken. Jag får göra några upphopp och sätta på mig hjälm och handskar för att försöka spika igen sista 15.

15 minuter där vi ändå försöker ligga på för att reduceringsmål. Närmast är nog Petter M med en lobb som går strax utanför. Men matchen slutar 1-3 och årets första förlust i fyran är ett faktum.

Nu får vi lite ledighet och sen är det på't igen. En snabb spaning efter halva säsongen är att Offerdal och Cosmos får räknas som favoriter. Sen ska vi göra vårt bästa för att blanda i den fighten, men då måste vi se till att plocka hem fler trepoänger och inte tappa fler poäng.

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Thomas skrev | 4 Jul 2025 - 18:30
Vad bra med lite korr! :D Jag vaknade med nån förkylning så jag var kanske inte på topp när jag skrev. Jag ändrar omedelbart (eller strax)!

(Den tröjan passade ju alldeles utmärkt förresten)
1
Gäst: Robert Köpsen skrev | 4 Jul 2025 - 18:07
Nu behövde jag spela första halvlek med eran målvaktströja då min glömdes hemma men jag kunde ändå svurit på att vi spelade på er hemmaplan och inte våran 🤣🤣 sen så förlorade vi faktiskt inte mot Cosmos utan vi spelade oavgjort med mersmak 😊 men kul att du skriver, alltid kul att läsa och lycka till i höst.

Mvh/Robban (kollegan i andra målet).
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
17 Aug 2024 - 15:14 Matchens prestation
17 Aug 2024 - 12:01 Startelvan
17 Aug 2024 - 11:55 Malcolm Stolt förlorad för ÖFK? - inte med i dagens trupp mo
17 Aug 2024 - 10:16 Palmernas stad i Sverige
16 Aug 2024 - 23:13 Spelomgång 15 div.4 Jämtland 2024
16 Aug 2024 - 21:50 Inför matchen: Trelleborgs FF - ÖFK
16 Aug 2024 - 21:33 Resultat div 2 Norrland
16 Aug 2024 - 21:09 Tips div 3 mellersta Norrland
16 Aug 2024 - 13:53 Nyförvärv till dam
16 Aug 2024 - 11:08 Rapport från träningen - Det kan inte bli så mycket bättre
16 Aug 2024 - 09:10 Följ Trelleborgs FF - ÖFK via fotbollz.se
15 Aug 2024 - 22:42 Myssjö/Oviken - Alsen 9-1 (4-1)
15 Aug 2024 - 16:08 Ny konstgräsplan klar i Krokom - Det blir tre nya konstgräsp
15 Aug 2024 - 15:42 Trelleborg har genom åren haft svårt för ÖFK - ta chansen nu
15 Aug 2024 - 14:40 Allsvenskt motstånd för Kamraterna i Svenska Cupen omg 1-2
14 Aug 2024 - 21:41 Om Adam Inge Benediktsson
14 Aug 2024 - 13:49 Hede IK opp på fjärde plats
14 Aug 2024 - 06:18 Referat: Tandsbyns FK - Stuguns BK 4-1 (3-1)
13 Aug 2024 - 23:24 Ope 2 dam - Brunflo 2 dam 0-4 Bilder från matchen
13 Aug 2024 - 18:16 Träning på vackra Hissmovallen i det härliga och inspirerand
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook