Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

NU ÄR DET KLART MED EN AKTIVITETSHALL I KROKOM
av Haldo Jonsson
Publicerad 21 Jun 2023 - 15:37 Uppdaterad 21 Jun 2023 - 16:45

Nu blir det möjlighet att träna och spela fotboll på en fullstor konstgräsplan

Reklambild

En fullstor fotbollshall har länge varit efterlängtad i länet. Ingen trodde det skulle vara möjligt, men nu har det blivit verklighet. Finansieringen är klar. Det känns nästan overkligt.

Det kan bli ett genombrott för fotbollen i länet. Det kommer att bli en mycket förbättrad träningsmöjlighet främst under den kalla årstiden och den brukar som bekant var lång häruppe.

Det blev Krokom som blev först i Östersunds närområde att bygga en hall som ger möjlighet att träna och spela fotboll på en fullstor plan främst vintertid. Medverkande har även varit klubbar i västjämtland.

Det är Tomas Hedin, Dvärsätts BK och Torsten Olofsson, Krokom-Dvärsätts IF som på drivit projektet och fört det i hamn.

Stort beröm ska tillfallas dem och alla andra inblandade.

Den nya hallen kommer att vara till stor nytta för både ungdoms- och seniorverksamheten. Det har blivit ett genombrott för att träna främst vintertid. Det ger möjlighet till att även spela träningsmatcher i hallen.

För ÖFK måste det ha stor betydelse. Kanske slipper man att de kostnadsdrivande träningarna utomlands som tidigare har varit nödvändiga främst som förberedelse för Svenska Cupen. Även för andra klubbar i länet kommer det att bli ett välkommet tillskott.

Hallen är av Air Dome typ och är uppblåsningsbar. Kostnaden ska ligga på c:a 24 miljoner.

Den kommer att ha storleken c:a 125x80, medan ytan för fotboll blir 105x65 m.

Så småningom kommer det att byggas en läktare på ena långsidan som kan inrymma 2000 åskådare, säger Tomas Hedin. Omklädningsrum kommer att finnas i hallen.

Hallen kommer att bli uppvärmd upp till + 5 grader.

Platsen blir vid Nyhedens Idrottsplats på grusplanen intill skolan.

På grund av att hallen till vissa delar ska skräddarsys, tror vi att hallen preliminärt ska kunna vara klar för användning i november, säger Hedin

 
 
9 Kommentarer:
Gäst: Andreas skrev | 24 Jun 2023 - 09:24
Oj då
Krokom på gång igen.Den lilla kommunen som på 80 och 90 talet byggde fina anläggningar som Krokoms IP
Ås friidrottshall .Ishall i Nälden.Golfbana i Dvärsätt.
Nu satsar man på en fotbollshall som blir unik för hela inre Norrland.
Många av dessa anläggningar har kommit till av ideella krafter.
Imponerande arbete av alla dessa ideella krafter med stöd av kloka politiker👍RENDH
1
Gäst: Länsutveckling skrev | 23 Jun 2023 - 08:06
Är de samma ägarföreningar som när min dotter spelade, valde att hellre bjuda in kustlag till cuper i ÖP-hallen och ”glömde” bort att det även fanns länslag som gärna velat fått möjligheten att få spela cup under vinterhalvåret?
Hela länet ska leva gäller bara om man passar in i de lite ”bättre” föreningarnas agenda.

Prioriteringen kan därmed vara:
1. Lag från Krokoms kommun
2. Lag utanför Krokoms kommun
3. ÖFK
4. ÖP-hallens ägarföreningar.
1
Gäst: Noll koll? skrev | 22 Jun 2023 - 19:00
ÖP-hallen är inte en kommunal hall. Den ägs av ett antal föreningar. Så skyll inte på Ösd kommun.
Grattis Krokom till nya hallen och fantastiska nya möjligheter.
1
Gäst: Bitter skrev | 22 Jun 2023 - 16:35
Det är juh sanningen…
Utanför Östersunds kommun träning sen fredag kväll till
Överpris.
Stadslag bokar upp både öphallen å Jämtkraft och sen
väljer man för dagen vart man tränar beroende på väder och vips
så står en träningstid tom utan lag. Tycker Krokoms kommun kan priotera
Bokningarna i nya hallen så här .
1. Lag från Krokoms kommun
2. Lag utanför Krokom och Östersunds kommun
3. Östersunds kommun
Då kan vi börja prata rättvist!
2
Gäst: @Rättvisa skrev | 22 Jun 2023 - 10:36
Verkar lite bitter!
Fantastisk möjlighet för lagen i Krokoms kommun men även för lag utanför kommunen!
Med rätt samarbete och natering av denna hall kommer det att gynna hela länets fotboll.
Din inställning står för feghet, mindervärdekomplex, trångsynthet
4
Gäst: Rättvisa nisse🤔 skrev | 22 Jun 2023 - 07:10
Hallen kommer nog att räcka till för att ändra kommuners lag ska kunna få plats.Öfk tränar på dagtid så de kommer inte att kollidera Sedan kan man dela in planen i 3 planer.Är man ett ungdomslag på 15-20 spelare så räcker 1/3 Mycket bra.
Helger får man räkna med som match dagar.
Det man inte vill se är att små grupper tränar och uppehåller hela hallen.Utan den ska fyllas hela tiden
3
Gäst: Rättvisa skrev | 22 Jun 2023 - 06:12
Strålande!
Nu äntligen får alla lag i Krokoms kommun möjligheten till att kunna träna vintertid!
Tre pass i veckan till alla ungdoms- och seniorlag vardagskvällar och hela helgerna borde vara möjligt att malla in?
Strötider till saftiga timpriser kan därefter erbjudas till föreningar i andra kommuner!
Dvs samma princip som i 20 år har gällt för bokning av ÖP-hallen!

Att ÖFK skulle ha någon form av förtur/gräddfil i den hallen bör ju inte vara en självklarhet, speciellt inte som Arenan aldrig är åtkomlig för andra föreningar att boka!
ÖP-hallen duger väl för vinterträning? Precis som gympasalar och grusplaner har fått duga för Krokom kommuns lag när det varit omöjligt att få tider i ÖP-hallen!

Men kommunen lär väl vara så vek även i detta fall så det slutar förmodligen med att strötider hamnar hos kommunens föreningar när ”elitföreningarna” i stan kräver prioritet i tidsbokningen - men det vore skönt om det blir lite rättvisa för en gångs skull!
6
Gäst: Övertryckshall skrev | 21 Jun 2023 - 19:09
Samma sort/modell som i Ljusdal? Hade stora problem med snö. Hoppas att det är en bra lösning. Fungerar den så blir det ett otroligt positivt tillskott gällande träning på vintern.
https://www.ljusdalsposten.se/2019-09-10/efter-taltraset--inga-konkreta-planer-pa-ny-fotbollshall-vi-har-tittat-pa-flera-olika-losningar
0
Gäst: DBKare skrev | 21 Jun 2023 - 17:32
FANTASTISKT!
5
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
23 Jun 2024 - 19:00 Hopcutt fick in straffen - utan att bli målskytt!
23 Jun 2024 - 17:57 Matchens prestation
23 Jun 2024 - 17:54 Matchens överraskning
23 Jun 2024 - 17:42 Härlig, men oförtjänt seger
21 Jun 2024 - 22:43 Följ ÖFK -Utsikten via fotbollz.se
21 Jun 2024 - 22:33 Referat: Östersunds FK - Ope IF
21 Jun 2024 - 16:03 svenska cupen för kamraterna omg 1-2
21 Jun 2024 - 11:44 Rapport från träningen - Malcolm Stolt tränar nu
21 Jun 2024 - 11:40 Bilder ÖFK dam - Ope 0-7
20 Jun 2024 - 22:36 IFK Östersund-Kiruna 4-0 (3-0)
20 Jun 2024 - 22:03 vi ser att ÖFK arbetar sig hela tiden uppåt i form tabellen,
20 Jun 2024 - 19:12 Aly Keita tar time out från fotbollen på obestämd tid
20 Jun 2024 - 14:32 Resultat Tips div 3 mellersta Norrland- Vinst för Berg och O
20 Jun 2024 - 11:09 Sex spelare i farozonen för avstängning
19 Jun 2024 - 23:24 Resultat och Tips div 2 Norrland
19 Jun 2024 - 22:36 Hede IK - Järpens IF 4-0 (2-0)
19 Jun 2024 - 16:59 Omgångens prestation i div 4
19 Jun 2024 - 16:57 Framgång för IFK Östersund F14 och 15 i Aroscupen, Västerås
19 Jun 2024 - 00:02 Grattis Hede !
18 Jun 2024 - 14:21 Resultat Spelomgång 9 div.4 Jämtland- Härjedalen 2024
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook