Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

STUGUN - ALSEN 6-1 (5-0)
av Bertil "Blåsa" Johansson
Publicerad 2 Okt 2023 - 12:27 

En match med en viss känsla av vattenpolo, detta då regnet tydligen öst ner i Stugun under natten mot lördag! Att planen höll så bra ändå var imponerande.
Målskyttar: Stugun, Nils Jonsson 3 (1 Straff) Johan Östlund, Svante Sundin, Simon Jonsson.
Alsen: Anton Blom

En match som vi betecknade som årets viktigaste, detta då vi var piskade att ta minst en poäng, men helst tre. Känslan i bilen dit var god och på uppvärmningen såg det bra ut.
Men ojojoj så fel man hade där!

Matchen startade med att Stugun var de mest offensiva, det resulterade i ett flertal hörnor, där en i minut fem blev till en tilltrasslad situation där det till sist blev en tung pjäs vid namn Nils Jonsson som tryckte in bollen till 1-0! Chocken av baklängesmålet satt i och efter ytterligare fem minuter kom en hörna från andra hållet och det blev en kopia av det första målet och samme målskytt tryckte då in 2-0. Men det räckte inte med detta, så redan efter 13 min, efter lite schabbel från vår sida så stötte Johan Östlund in 3-0. Våra grabbar blev nu helt stående på hälarna och ingenting funkade och varje skott gick in så i minut 19 så blev det 4-0, nu genom Svante Sundin, det var ett vackert mål där en svepande crossboll helt friställde honom och hans avslut var kliniskt. Vi lyfte sen upp spelet och skapade faktiskt många heta chanser, bl.a. ett ribbskott och flera finfina lägen, men där bollen varje gång gick strax utanför, lite symptomatiskt för vår säsong! Efter en dryg halvtimme av halvleken så gjorde vi en riktig indianare i försvaret och idag lyckades Stugun med allt, så Simon Jonsson satte enkelt 5-0, helt frispelad!

Snacket i halvtid blev väl att kan de så kan vi, så upp med huvudet och kör!

Andra halvlek visade vi också karaktär i starten, Stugun hade ett friläge direkt som Axel i vårt mål räddar, men sen mattades de av och nu var det vi som förde spelet. Dock utan att skapa några heta lägen. Efter 56 min så får en av deras spelare sitt andra gula kort och blir utvisad. Då satte vi för en stund gasen i botten, men tyvärr så dröjde det till minut 69 innan Anton Blom lyckades få bollen i nätmaskorna till 5-1. Sen tog vår ork också slut, vi höll i bollen bra ute på plan, men vassa löpningar saknades och vi skapade inte så många lägen, och när det var 10 min. kvar så får en av våra spelare bollen på handen i straffområdet och domaren tar efter lite funderande pipan i munnen och blåser straff. Den satte Nils Jonsson säkert och gjorde också sitt andra mål för dagen! 6-1 blev då också slutresultatet!

Vad skall man då säga efter detta. En sån viktig match och en total genomklappning, nej inte var Stugun fem mål bättre än oss, men ibland blir det ju bara såhär, vårt självförtroende är väldigt lågt och när det kommer baklängesmål så är det svårt att vända tankarna. Vi får nu ta ett steg ner i systemet, men förhoppningsvis kan vi där bygga upp oss och återkomma, för visst skall Alsen vara i fyran, finns inget annat!
I Alsen så kan jag inte ge nån godkänt tyvärr. Vi försöker, men tar många dåliga beslut och blir hårt straffade för detta. Vi gör dock en hyfsad andra halvlek för att nämna nåt positivt.
I hemmalaget så ger vi plus till tre-målsskytten Nils Jonsson som var the man of the match! Lite kuriosa att se en inhoppande Lars Stugård, undertecknad spelade ju själv till jag var 42, men att lira i div. 4 när man är 55 år, det är respekt!

Nu väntar vår sista match på lördag, då kommer Frösön till Bleckåsvallen på besök och visst, det skiljer ju bara tre poäng upp till Ås, men med -12 i målskillnad, så teoretiskt så finns chansen, men den är skulle jag vilja säga mikroskopisk! Men kom gärna och stötta oss, det behöver vi, vi skall i alla fall göra en riktigt bra sista match!
 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Idag - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Idag - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Idag - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Nädå, vi slipper det nedre strecket  
  av Per Lagerbäck  | Idag - 19:02  
 

Vilken klasskillnad i denna match. Det mesta tyder nu på att GIF Sundsvall spelar en division lägre nästa säsong. Och att ÖFK kan ha chansen att haka på en kvalplats till Allsvenskan.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
24 Apr 2023 - 22:02 Matchens överraskning
24 Apr 2023 - 21:49 Matchens prestation
24 Apr 2023 - 21:23 Vad ska man säga
24 Apr 2023 - 18:03 Startelvan
24 Apr 2023 - 10:36 Lagkaptenen i Skövde Filip Schyberg unrdar över snövädret i
24 Apr 2023 - 10:36 Följ ÖFK -Skövde AIK via fotbollz.se
24 Apr 2023 - 10:35 Matchvecka Akademin
23 Apr 2023 - 22:03 Lite positivt
23 Apr 2023 - 21:57 Holmgång idag mellan två av Superettans mest varnade lag
23 Apr 2023 - 20:33 Referat:Tandsbyns FK - Ås IF 2-1 (1-1)
23 Apr 2023 - 19:42 IFK Östersund-Team TG 0-4 (0-2)
23 Apr 2023 - 14:45 ÖFK på uppskattat besök på Treälvsskolan i Lit
23 Apr 2023 - 10:19 Lagspelets återkomst
23 Apr 2023 - 09:54 ICA MAXI Fotbollscamp 2023 - 10-årsjubileum
22 Apr 2023 - 21:21 Referat: Ope IF - Heffnersklubbans BK
22 Apr 2023 - 21:20 Helgens matcher
22 Apr 2023 - 18:15 Sista träningsmatchen före seriepremiär!
22 Apr 2023 - 14:41 Stabil seger för IFK Östersund
21 Apr 2023 - 23:11 Tips div 2 Norrland
21 Apr 2023 - 22:38 'Akademispelare i startelvan'
 
 
 
4
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
1
kommentar
Tufft motstånd i Svenska Cupen 
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 20:25
1
kommentar
GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
av Haldo Jonsson | 23 Jun 2026 - 19:28
Fotbollsfest på Stortorget
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook