Enkelt: Jag roade mig med att läsa igenom tävlingsbestämmelserna, men där hittade jag ingenting om vare sig den här typen av straffmodell eller "fair-play" bestämmelser. Möjligt att det finns något extra dokument som jag missat. Det bästa är ju bara att Ås tar och vinner på lördag så blir det en tydlg vinnare i gruppen :)
Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.