Nu vet vi ju inte när lag i femman fått frågan att spela kval istället för Ulriksfors. Men om frågan gått ut i veckan är det kanske inte så konstigt om lag tackat nej, och de lagen borde få frågan igen om en plats i fyran öppnas upp. Det är orimligt att tro att lag som slutat säsongen för flera veckor sen ska ställa om på mindre än en vecka för att spela kval.
Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.