Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

KRISSTÄMPELN VAR BORTA VID KVÄLLEN INFORMATIONSMÖTE PÅ GAMLA TEATERN
av Haldo Jonsson
Publicerad 4 Jun 2025 - 22:48 Uppdaterad 5 Jun 2025 - 11:31

Daniel Molander och Bengt Olofsson. Foto: Thord Eric Nilssson

ÖFK hade informationsmöte för medlemmar i kväll på Gamla Teatern.

Det börjar bli kutym att ÖFK lägger sina möten där. Det känns som det finns ett gott samarbete mellan ÖFK och vi medlemmar har alls inget emot att träffas där.

Inom pantentes såg idag att tidigare tränaren i ÖFK, Amir Azrafshan, har blivit tränare för en utländsk klubb. Jag minns ett möte med honom på Gamla Teatern då vi tog avsked av varandra.

Det är ett av de minnen jag har från, Gamla Teatern, men jag har många flera.

Vad gäller ÖFK har det på mötena de sista åren varit mest information om en ekonomiskt krisande förening.

Det har genom åren varit tärande på oss medlemmar. Frågan har alltid varit om ÖFK skall klara en säsong till?


När jag gick till mötet i kväll kände jag ett lugn som jag inte gjort tidigare.

Något har sagt mig, att nye ordföranden Daniel Molander har koll på vad han gör. Det kände jag redan på första presskonferensen och den uppfattningen om honom styrktes idag.

Det blev ett synnerligen lugnt möte, där utmanande frågor i stort sett lyste med sin frånvaro.

Det kändes som alla var nöjda med vad de hittills sett av ÖFK både vad gäller fotbollen och styrelsearbetet.

Någon krisstämpel fanns i kväll inte den minsta tillstymmelse till. Det kändes faktiskt lite ovanligt, men oj vad bra att få slippa detta ok!

ÖFK håller på att bygga upp ett förtroendekapital som man i flera år har saknat.

Dålig ekonomi har många föreningar. Det pratade jag och tidigare styrelsemedlemmen Teddy Myhr om efter mötet.

Nästan alla elitlag i fotboll lever på att sälja spelare och det kommer även ÖFK att göra. Kontakter finns för försäljning.

Det är värt att nämna att Stefan Lundin har värvat många bra splelare till ÖFK under sin tid i föreninen. Kostnaden för det har varit 50,000 kronor. En helt otroligt låg summa!

Det kom fram, att ÖFK ska värva tre - fyra spelare under sommaruppehållet och så ska man anställa en akademichef och en klubbchef. Det måste bli en dyr historia kan man tycka, men Molander var lugn, när berättade att detta låg inom ramen för den upprättade budgeten.

Ass tränare Eliassen berättade på ett glatt sätt om fotbollen och han hade med sig nyligen kontrakterade

Eseg som berättade om sig själv och var glad att han nu kan spela i ÖFK.

Fredrik Eliassen berättade att matchen mot topplaget Kalmar FF blev något av en vändpunkt trots förlusten. I den matchen fick ÖFK bevis på att de räcker till i Superettan.

Jag nöjer mig med dessa korta rader.

Jag berör inte ekonomin. Den skall Tord-Eric Nilsson skriva om.

Jag höll på att glömma, att Niclas Lidström fanns med i ÖFK igen. Det är viktigt. Det var han som ledde mötet. Det gladde mig. Niclas är mycket kunnig på det mesta och har stor arbetskapacitet.

Eseg Yossief. Foto: Thord-Eric Nilsson

 
 
4 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 6 Jun 2025 - 10:12
Hoppfull, De kanske fick sin sandlåda asfalterad när de var barn?!
7
Gäst: Hoppfull skrev | 5 Jun 2025 - 16:12
var kommer allra bittra människor?
Hur mår ni egentligen Tilo och Jens Jämte? Är det inte tråkigt att va en sån pessimistisk gnällig person hela tiden? Eller är det så att ni känner er lite tuffa där bakom tangenterna?

Varför var ni inte på mötet igår och framförde eller kommentarer face to face?
17
Gäst: Jens Jämte skrev | 5 Jun 2025 - 15:34
"Bluffstopp" har haft möte igen. 👇👇👇
1
Gäst: Tilo skrev | 5 Jun 2025 - 08:57
LUgn och fin nu ! Sa inte Anders Cederberg exakt samma sak fyra dagar innan det fattades 11 miljoner !!!
5
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
21 Jul 2025 - 13:39 Träningstider denna vecka - är grindarna öppna?
20 Jul 2025 - 20:01 Många spelare i ÖFK fick höga poäng mot Falkenberg
20 Jul 2025 - 15:58 ÖFK vann träningsmatch mot IFK Östersund
20 Jul 2025 - 12:38 Bildspel ÖFK - Falkenberg 3-1
20 Jul 2025 - 12:17 Ytterforwarden Chovanie Amatkarijo återvänder till Östersund
20 Jul 2025 - 11:26 Träningsmatch
19 Jul 2025 - 21:58 ÖFK - Falkenbergs FF 3-1 (1-0)
19 Jul 2025 - 18:14 Matchens prestation
19 Jul 2025 - 17:57 Väldigt sköna tre poäng
19 Jul 2025 - 17:36 Matchens överraskning
19 Jul 2025 - 14:03 Startelvan i eftermiddag mot Falkenbergs FF
19 Jul 2025 - 09:30 Följ Örgryte - ÖFK via fotbollz.se
18 Jul 2025 - 21:06 Rapport från träningen
18 Jul 2025 - 17:55 Bra insats av ÖFK P17 i Gothia cup
18 Jul 2025 - 16:00 Vi minns: Jonas Desai från ÖFK och fotbollz.se till Dagens N
17 Jul 2025 - 13:46 En spelare från div 3 har imponerat mest i Falkenberg - pass
16 Jul 2025 - 13:55 Max Croon ny målvakt klar för ÖFK - Fortsätter samarbetet me
14 Jul 2025 - 22:41 ÖFK måste börja vinna igen - det går bra att börja på lördag
14 Jul 2025 - 09:45 Vi minns idag fotbollslegenden som sadlade om - Kay Wiestål
13 Jul 2025 - 15:50 Mållöst i träningsmatchen mellan Örebro SK och ÖFK
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook