Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

ALLT LEVER
av Per Lagerbäck
Publicerad 29 Okt 2022 - 18:11 Uppdaterad 29 Okt 2022 - 18:15

Äntligen har ÖFK flyt i slutminuterna. I båda halvlekarna. Har turen vänt?

Jag kan inte hävda att ÖFK gjorde en bra match, men man kämpade verkligen, och det gav utdelning. Tyvärr gjordes en hel del misstag av de flesta spelare, men jag vill inte grotta ner mig i det. Men det gjordes naturligtvis också mycket riktigt bra. Samtidigt var jag så engagerad i själva matchen, så att jag har lite svårt att särskilja de olika spelarnas insatser. Jag gör dock ett försök här nedanför.

Matchen startade ganska låst och tråkigt, med ganska försiktigt spel. Men två riktiga klassmål av ÖFK, med en smekning från Brendon och ett oerhört smidigt och modigt språng av Adjoumani fixade det första, samt en kanon från Amatkarijo uppföljd av en väldigt påpasslig Stolt fixade det andra ledningsmålet. Slarv av Ghanoum och ett jäkla oflyt skapade kvitteringen däremellan. De flesta domare hade troligen också dömt hands. Även en osynkad osäkerhet skapade läget för andra kvitteringsmålet i början av andra halvleken. Därefter orsakar ett riktigt håglöst försvarsspel 2- 3-målet. Men Sinyans kvittering måste vara årets mål för ÖFK. Ojojoj!

Ärligt talat undrar jag om inte en mycket liten klagande klick jämtar satte jublet i halsen när Sinyan gjorde sitt absoluta drömmål. Troligen väntade man bara på att få trycka på sändknappen för att lägga ÖFK i graven och skylla på allt och alla som tagit i föreningen de senaste tre säsongerna. Nu får vi andra hylla laginsatsen och kämpatagen på slutet istället.

Nu kan dom tyvärr fortfarande få chansen, även om ÖFK verkligen nu är vana att spela under ständig press. Hemmaplan inför förhoppningsvis ett antal tusen supportrar borde ge en liten fördel. Norrby måste förbanna gudarna efter sin insats idag mot ett tämligen blekt Öster. Tyvärr för min egen del så ligger en sedan väldigt länge inplanerad semesterresa ivägen för närvaron på Jämtkraft Arena, men jag ska göra mitt bästa för att uppmuntra så många som möjligt att sluta upp istället.

Hade Sinyans läckra spark gått i ribban och ut hade jag nog fått skäll för att jag satt alldeles för höga betyg. Nu kanske många tycker att jag är för snål. Eller hur!? Jag höjde också faktiskt tre betyg för stark del i laginsatsen som gav en poäng. Men här ett ärligt försök till betygsättning:

Keita 3 (Kunde ha varit hjälte med millimetrarna på sin sida)

Adjoumani 4 (Inte hans bästa match, men ett fantastiskt mål och fortsatt den kanske bästa inställningen ger betyget)

Novak 2 (Känns lite orättvist, men mer eller mindre inblandad i baklängesmålen)

Mazur 3 (Svag trea idag)

Ghanoum 2 (Gjorde mycket bra, men slarvade för mycket. Kanske också orättvist)

Brendon 3 (Godkänt. Inte mer)

Amatkarijo 3 (Har definitivt vaknat ur sin dvala, och närmar sig en fyra. Fantastisk frispark och farten åter uppe, men även en del mindre bra beslut)

Fritzson 3 (Efter ett par riktigt bra matcher nu endast godkänt)

Kroon 3 (Lyckades med några få insatser, men det ger godkänt)

Weilid 3 (Ja, tillräckligt för en trea)

Stolt 4 (Hade satt en trea, men gnetade fram en fyra. Kämpar verkligen och håller sig framme vid målet)

Österholm 2 (Tillförde inget extra)

Sinyan 4 (Kan inte låta bli med det målet)

Övriga spelade för lite.

Nu får vi hoppas på tre ytterligare kämpainsatser från ÖFK, som ger ett tillräckligt bra resultat, innan pengajakten blir det viktigaste en tid.

 
 
5 Kommentarer:
Gäst: Alltså skrev | 30 Okt 2022 - 10:04
Kul o se vad Svff gör med Norrby efter matchsekretariets misstag,
2
Gäst: Mats skrev | 29 Okt 2022 - 20:36
Alla till arenan på lördag ni som gillar elitfotboll
Hoppas att bittra ifkare går nu och alla som gick när det gick bra för öfk
Vi syns på lördag till en jättefest. Obs gratis inträde.
❤️🖤👏🏻👏🏻
14
Gäst: Robert skrev | 29 Okt 2022 - 19:21
Vad Novak gjorde vid andra målet när han släpper bollen och pekar undrar jag. Är man inte säker på att kollegan når bollen så chansar man inte i det läget.

Första målet för Utsikten var väll hands vad jag kunde se? Domaren stod ju väldigt bra till och borde inte ha missat det.
8
Gäst: Hoppfull skrev | 29 Okt 2022 - 18:21
Bra laginsats… även om vissa saker hade kunnat varit bättre
Nu har ÖFK allt egna händer
Vinn hemma mot Norrby
Nu hoppas jag att Östersundarna ställer upp och kommer på matchen …som är gratis t.o.m
18
Gäst: Annalysera skrev | 29 Okt 2022 - 17:51
Att analysera defensiven är viktigt. Utsikten visade ÖFKs akilleshäl, bristen på snabbhet i mittförsvaret, Något som med vett och vilja är inbyggt sen dag ett denna säsong.
16
 
Sök på fotbollz.se
   
  Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026  
  av Lasse Granbacka | Igår - 22:37  
 


Ledning nu med 7 poäng för Berg till Hede och Frösö och serieledarna möte serietrean i denna omgång. Mittenlagen slår varandra lite om vartannat men i botten har vi fortfarande Åre och Norra Lit.

 
  Läs mer...  
 


 
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Igår - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
4 Jun 2025 - 22:48 Krisstämpeln var borta vid kvällen informationsmöte på Gamla
4 Jun 2025 - 14:56 Christian Enemark säker back - blev Trissvinnare mot Helsing
4 Jun 2025 - 14:19 Alsens IF - Åre SLK 2-1 (2-0)
4 Jun 2025 - 10:58 Informationsmöte den 4 juni för medlemmar
3 Jun 2025 - 13:27 Referat: Hede IK - Tandsbyns FK 1-1 (1-1)
3 Jun 2025 - 12:57 kamraterna vs kuben
3 Jun 2025 - 10:55 .Bildkavalkad från Järpen - Ope 2-1
3 Jun 2025 - 10:34 Stenhård 1-1 batalj på Söderåsen IP i kväll ⚽⚽&#
2 Jun 2025 - 22:55 Spelomgång 7 div.4 Jämtland 2025
2 Jun 2025 - 21:02 Strålande prestation av målvakten Adam Inge Benediktsson
2 Jun 2025 - 11:41 henmamatch på fredag
2 Jun 2025 - 11:37 Allsvensk spelare klar för ÖFK - Albin Mörfelt från Öster
2 Jun 2025 - 09:54 Derby ikväll på Norrmontage - OPE på besök
2 Jun 2025 - 06:13 revanch o kamraterna fick fart på målskyttet
1 Jun 2025 - 22:44 Filmsnuttar från Frösön - Berg 3-3
1 Jun 2025 - 21:40 Spelomgång 6 div.4 Jämtland 2025
1 Jun 2025 - 19:39 Frösö IF -Bergs IK 3-3 (1-2)
1 Jun 2025 - 18:36 Matchens prestation
1 Jun 2025 - 17:54 Helsingborg - ÖFK 0-0 (0-0)
1 Jun 2025 - 17:37 Poängen det mest positiva
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
10
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook