Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

'NYSTARTEN'
av Ecke
Publicerad 21 Nov 2022 - 14:27 Uppdaterad 21 Nov 2022 - 14:31

Fotbollz.se lägger vid vissa tillfällen ut inlägg från forumet. Detta är ett sådant inlägg från Ecke

Tycker ledningen i ÖFK förtjänar en enorm eloge också. Det har inte varit någon dans på rosor att "ärva" ÖFK och den organisationen. Ex de spelarkontrakt och köp som gjordes under framförallt 2019 (som alla vet att DK styrde över även om han inte stod som ansvarig på papperet). Nuvarande ledningen har aldrig fått en chans att faktiskt anpassa kostymen men nu börjar det faktiskt ljusna där de kan göra rimliga budgetar och inte spelarsigneringar och löner som springer iväg.

Själv tycker jag detta känns som den riktiga "nystarten" där det nya ÖFK får formas. Själv har jag inget behov av en pionjär som skriver "ut i Europa" utan jag tycker att de bli ett stabilt elitfotbollslag är en mer rimlig ambition.

Så Tom Pripp skall ha en stor eloge som stannade kvar i styrelsen och faktiskt tagit sig an denna utmaning trots han egentligen inte alls är fotbollsintresserad och inte heller vill vara ordförande. Tror också vår ordförande i föreningen (Rickard) kan göra goda ting, men han bör synas lite mer än vad han gjort hitintills.

Magnus och Stefan har gjort ett hästjobb under hösten och det bugar jag också för!


 
 
4 Kommentarer:
Gäst: ÖFK ÖFK ÖFK skrev | 24 Nov 2022 - 01:18
Om det är en nystart vet jag inte. Utan en fortsättning där man försöker att göra allt bättre än lång tid innan.

Blir även brydd över de som måste hitta syndabockar och hänga den/dem. Vad är meningen med det? Även att inte förlåta dem och ge dem nya chanser. Vad är meningen med det? Vi måste väl vara "större" som personer så vi kan storsinta och visa att vi tror på människan och förstår att alla kan göra misstag (om de nu har gjort det) men att alla även kan förändras. Tycker man alltid ska få ny chans i livet. Vad är meningen med annat?

Om du är nöjd med att ÖFK ska vara ett elitlag så måste du väl få vara det. Själv drömmer jag hellre (vem vet, det kan bli sant) om Europa igen. Dock självklart gjort på ett sätt så att man har en god och sund ekonomi. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Jag drömmer och tror på det. Men det är ju upp till var och en.Men låt inte motgångar, hinder och/eller nederlag få er att sluta tro och försöka (som gäddan i akvariet i psykologiska testet).
0
Gäst: Nej! skrev | 21 Nov 2022 - 20:26
Nej det är precis som Agne Svärd skrivit, betyg 1 på ledning och styrelse.
4
Gäst: Ring Ring skrev | 21 Nov 2022 - 19:48
Ring Nebiyou Perry . Skriv kontrakt om han är sugen . Om han är inom rimlig lön.
9
Gäst: Bengt Jonsson skrev | 21 Nov 2022 - 14:52
Håller med Ecke. Det har säkerligen inte varit nån dans på rosor. Trots stenhård kritik från många/några håll så har man envetet jobbat sig igenom stormen som den här säsongen varit. Både på och vid sidan av planen. \r\nJa, det känns som en form av nystart nu. \r\nInvesterare, sponsorer, supportrar, ledning och spelare har alla tydligt visat att vi gör det här tillsammans!\r\n#vigerossaldrig #tillsammans #öfk
38
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
5 Jun 2025 - 21:33 ÖFK:s tidigare tränare Amir Azrafshan har fått nytt tränarjo
5 Jun 2025 - 14:48 Helgens matcher
5 Jun 2025 - 09:19 Kors i taket
4 Jun 2025 - 22:48 Krisstämpeln var borta vid kvällen informationsmöte på Gamla
4 Jun 2025 - 14:56 Christian Enemark säker back - blev Trissvinnare mot Helsing
4 Jun 2025 - 14:19 Alsens IF - Åre SLK 2-1 (2-0)
4 Jun 2025 - 10:58 Informationsmöte den 4 juni för medlemmar
3 Jun 2025 - 13:27 Referat: Hede IK - Tandsbyns FK 1-1 (1-1)
3 Jun 2025 - 12:57 kamraterna vs kuben
3 Jun 2025 - 10:55 .Bildkavalkad från Järpen - Ope 2-1
3 Jun 2025 - 10:34 Stenhård 1-1 batalj på Söderåsen IP i kväll ⚽⚽&#
2 Jun 2025 - 22:55 Spelomgång 7 div.4 Jämtland 2025
2 Jun 2025 - 21:02 Strålande prestation av målvakten Adam Inge Benediktsson
2 Jun 2025 - 11:41 henmamatch på fredag
2 Jun 2025 - 11:37 Allsvensk spelare klar för ÖFK - Albin Mörfelt från Öster
2 Jun 2025 - 09:54 Derby ikväll på Norrmontage - OPE på besök
2 Jun 2025 - 06:13 revanch o kamraterna fick fart på målskyttet
1 Jun 2025 - 22:44 Filmsnuttar från Frösön - Berg 3-3
1 Jun 2025 - 21:40 Spelomgång 6 div.4 Jämtland 2025
1 Jun 2025 - 19:39 Frösö IF -Bergs IK 3-3 (1-2)
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook