Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

RAPPORT FRÅN DAGENS TRÄNING - MAN KOMMER IGEN OCH KOMMER IGEN OCH TILL SLUT LYCKAS MAN
av Haldo Jonsson
Publicerad 3 Okt 2024 - 22:25 Uppdaterad 3 Okt 2024 - 22:28

Arkivbild

Inom fotbollen finns det mestadels hopp hos spelare och ledare.

Det är det fina med fotbollen. Om det går dåligt en tid, så finns alltid hopp om att det ska bli bättre och resultaten skall vända till det positiva.

Dåliga insatser mot lag i botten av serien finns det mycket att orda om, men bra insatser mot bra lag är lättare att förklara.

Jag tänker ägna några rader om detta faktum.

Vi konstaterar att ÖFK har ofta gjort sina bästa insatser mot bra lag och en annan faktor är, att man har varit bäst efter ett uppehåll. Det kan vi senare ha åskiter om.

ÖFK var överlägsna topplaget Degerfors på Jämtkraft Arena för en tid sedan och vann matchen. Så har det även varit mot andra mot topplag. Ta till er det, ÖFK.

Det är viktigt för spelarna att tänka på, att ÖFK kan vara jämbördiga eller bättre mot riktigt bra lag med högt tabelläge. Det styrker spelarna och det bådar gott för den avslutande hösten, då ÖFK möter flera topplag.

Idag träffade jag två ÖFK- spelare. Vi diskuterade om ÖFK en lång stund och utbytte åsikter.

Det var mittfältaren Henrik Norrby och mittbacken Philip Bonde. Två trevliga och glada och lättpratade fotbollsspelare.

Det var välgörande att träffa dem.

Hos dem fanns inga nedstämda eller tveksamma miner. Båda var förväntansfulla och såg fram mot matchen mot Sandviken på lördag. De hade den bestämda tron på att det blir vinst.

Jag rycktes med och jag tror faktiskt att båda kan ha rättt.

Positiv spelare nr 1 Fhilip Bonde Poisitiv spelare nr 2. Henrik Norrby

Om vi ska ägna några rader åt dagens träning så är vår bedömning, att nye tränaren Gabrielsson och Eliassen har en guldgruva av spelare att hämta ur.

Faktiskt är det sant, att alla spelare, utom Kroon och långtidsskadade, är skadefria. Det är ett nog så viktigt konstataterande, när slutspurten av serien har satt igång.

En tanke går då tlll fysion, duktiga Jenny Larsson som har ansvaret. Hon är guld värd.

Det blir mycket av guld i dag :)

Vad gäller Simon Kroon så kör han hårt vid sidan om plan. Han har inte långt kvar till ett inhopp.

Tränaren Thomas Gabrielsson körde i dag länge anfall-försvar i matchsituationer. Han har sett att det var dessa lagdelar som brast mest i senaste matchen mot

De som väntar någon radikal förändring av startelvan mot Sandviken, har nog nog fel.

Vissa i publiken anser, att tränarna ska inte vara främmade för att sätta in ett par nya spelare vid varje match.

Det finns spelare som ofta sitter på bänken som kan tillföra mycket.

I varje fall ska bytena komma tidigare om matchen börjar trögt och man inte kan skönja någon förbättring.

Norrby - Brendon? och Hopcutt - Perry? Inget negativt om Grach, men ska han fortsätta ensam längts fram och bli uppäten av mittbackarna? Nja, prova gärna något annat.

Nu fortsätter vi framåt med ännu högre fart!

ÖFK ger sig aldrig och det gör inte vi heller.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: L skrev | 4 Okt 2024 - 13:13
Jag tror att Tvivlande är sur och misslyckad gubbe. Hans kommentarer om ÖFK är absurda.
Lycka till ÖFK.
3
Gäst: @Tvivlande skrev | 4 Okt 2024 - 08:29

Att du inte ens klarar av att ge ÖFK credit för matchen mot Degerfors ellr Helsingborg utan antyder att motståndarna hade en dålig dag, Det är verkligen lågt och ganska löjeväckande.

Du måste verkligen må dåligt , du Tvivlande.
Du måste ha ett sjukt TRÅKIGT LIV!!
3
Gäst: Tvivlande skrev | 4 Okt 2024 - 07:42
Det var en minst sagt positiv artikel. När det gäller matchen mot Degerfors på Jämtkraft så var det nog så att Degerfors hade en dålig dag därför vann Öfk. Mot Helsinhborg lite samma sak. Faktum är att Öfk är en spilla mot vad det var. Trist men konkursen lurar runt hörnet.
6
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Idag - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Idag - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Idag - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Nädå, vi slipper det nedre strecket  
  av Per Lagerbäck  | Idag - 19:02  
 

Vilken klasskillnad i denna match. Det mesta tyder nu på att GIF Sundsvall spelar en division lägre nästa säsong. Och att ÖFK kan ha chansen att haka på en kvalplats till Allsvenskan.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
28 Dec 2024 - 19:07 Mykola Musolitin och Jakob Hedenuist lämnar ÖFK
27 Dec 2024 - 22:56 ÖFK:s förre mittfältare Ludvig Fritzon blivande grek?
27 Dec 2024 - 18:19 Anneli Andersén får en liten roll i SDFF
27 Dec 2024 - 11:29 En spännande säsong med många förändringar och förväntningar
23 Dec 2024 - 18:00 Ytterhogdals tränare Thomas Stewart gör karriär i Sandvikens
23 Dec 2024 - 11:25 God Jul och ett Gott Nytt År
23 Dec 2024 - 11:21 Nytt tränarjobb för ÖFK:s förre tränare Thomas Gabrielsson
22 Dec 2024 - 21:34 ÖFK:s första träningsmatch mot Superettalag
21 Dec 2024 - 16:12 Fina ord av Sebastian Karlsson Grach
20 Dec 2024 - 21:08 Gustav Odenlind - yttermittfältare klar för ÖFK
20 Dec 2024 - 15:37 Sebastian Karlsson Grach till Holländsk klubb?
19 Dec 2024 - 21:18 ÖFK har fina träningsmöjligheter nästa år och fördelaktigt a
19 Dec 2024 - 21:09 Ihärdigt rykte - Björn Hamberg ny tränare i Häcken?
19 Dec 2024 - 09:30 KD dam tackar ja till div 2 nästa år
18 Dec 2024 - 15:22 ÖFK startar Superettan 2025 med bortamatch mot Trelleborg
18 Dec 2024 - 10:58 Övergångar och kontraktslösa spelare
16 Dec 2024 - 10:36 Omkastningar i ÖFK:s maratontabell i år
16 Dec 2024 - 09:59 Aktuellt i ÖFK
14 Dec 2024 - 21:32 Superettan fyller 25 år - klart med datum för upptaktsträffe
13 Dec 2024 - 10:35 Behövs en samling kring elitfotbollen i Norrland?
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
1
kommentar
Tufft motstånd i Svenska Cupen 
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 20:25
1
kommentar
GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
av Haldo Jonsson | 23 Jun 2026 - 19:28
Fotbollsfest på Stortorget
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook