Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

EN POÄNG ÄR ALLTID EN POÄNG
av Per Lagerbäck
Publicerad 24 Sep 2024 - 20:58 

Slätstruket sa Bill. Väldigt slätstruket sa Bull.

Denna match kändes väldigt lång. Länge för att det hände väldigt lite, och sedan kom rädslan för ett baklängesmål. Och då kryper klockan.

Jag har väldigt svårt att ge någon riktigt positiv kritik till någon i laget, men dom flesta klarade sig utan alltför stora debacle. Offensivt var det väldigt händelsfattigt, trots några avslut. Mittfältet var väldigt anonymt och Karlsson Grach lyckades inte med mycket. Naturligtvis borde Musolitin ha startat istället för Bonnah, Brendon borde ha varit kvar på plan och runt 70:e minuten längtade jag efter Ordonez väldigt mycket.

Jag har en liten lista med önskemål på ÖFK kommande matcher, och det är oerhört grundläggande saker. Men innan jag tar fram den vill jag ändå hävda att det även skett framsteg. Inkasten och frisparkar på egen planhalva går ofta snabbare än tidigare. Det rensas oftare vid farliga lägen defensivt. ÖFK dominerar luftrummet i eget straffområde.

Mina önskemål är t ex betydligt mer rörelse utan boll, snabbare passningar när ÖFK närmar sig straffområdet, fler skott även vid halvbra lägen, mer snabba bolltransporter uppåt från egen planhalva när tillfälle ges, säkrare spel med fötterna av Benediktsson (även om det inte var livsfarligt ikväll) och mer variation i uppspelen (även om det också blivit lite bättre).

Dramat fortsätter i denna oerhört jämna serie, och jag mår mycket sämre inför möten med andra bottenlag. Nu väntar ytterligare en sådan match mot Oddevold. Seger där ger lite andrum, förlust vore riktigt illa. Då får vi lita på tillräckligt antal poäng mot lag på den övre halvan, nämligen just nu placerade på 2:a, 5:e, 6:e och 7:e, samt då Utsikten (som tydligen värvat Aiesh). Men ÖFK har nästan konsekvent spelat bättre mot bättre lag denna säsong, så vi får se det som ett gott tecken.

Betyg:

Benediktsson 4 - Han får fyran och nog bäst i laget trots att han inte känns helt säker.

Adjoumani 4 - Håller också tillräckligt bra klass enligt mig.

Suljic 3 - Helt ok, och kanske på väg tillbaka från en lite formsvacka. Fortsatt oerhört viktig.

Bonde 3 - Gör några missar, och visst ska han kunna styra sin offensiva nick lite bättre.

Ghanoum 3 - Lite ringrostig i början, men gör en helt ok match. Törs dessutom driva boll ett par gånger.

Brendon 3 - Kanske värd en fyra. Förstår inte att han byts ut.

Sporrong 3 - Ovanligt anonym.

Bonnah 2 - Nästan helt anonym.

Marklund 3 - Kanske ska ha en fyra, men skapade inte så mycket idag.

Perry 2 - Tillbaka i att inte spela ifrån sig bollen i givna lägen, men samtidigt riktigt bra defensivt jobb denna gång.

Karlsson Grach 2 - Svag tvåa. Kanske dags att testa annan startelva offensivt.

Musolitin 3 - Stark trea. Händer direkt mer på den kanten när han kommer in.

Hopcutt 2 - Gör inte alls något bra inhopp denna gång.

Norrby 3 - Gör ett par bra saker, men jobbigt när Brendon går av planen.

 
 
1 Kommentar:
Gäst: Robert skrev | 25 Sep 2024 - 08:50
För mig är det oförståeligt att Bonnah startade före Musolitin. Tränaren tycker Bonnah förtjänade det och i Sundsvall matchen var Bonnah helt usel.

KG är som vanligt inte alls bra, han tappar boll och väljer nästan alltid det svåra alternativet när det finns ett enkelt bättre alternativ. Han rör sig inte så han är svår att passa förutom långbollar bakom backlinjen. Det är verkligen dags att peta honom (det var det redan för länge sen).

Men sen att tränaren säger i ÖP att det ser bra ut och att han var nöjd med matchen är helt sjukt. Han kan inte ha tittat på matchen.
2
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
19 Okt 2024 - 14:04 Startelvan i dag
18 Okt 2024 - 23:21 Resultat div 2 Norrland
18 Okt 2024 - 18:22 Rapport från träningen - allt positivt men svårt att välja a
17 Okt 2024 - 21:38 MÅNGA MINNESBILDER AV ÖFK- FEM ÅR LÄNGS 'VIA DOLOROSA'
17 Okt 2024 - 20:19 bortamatcher för dam o herr
17 Okt 2024 - 10:06 Ope IF - Myssjö/Ovikens IF 1-1 (1-0) Bilder från kvalmatchen
16 Okt 2024 - 22:11 Kval till div 3 mellersta Norrland - Oavgjort i kväll
16 Okt 2024 - 18:25 Sex ÖFK spelare i farozonen för avstängning
16 Okt 2024 - 09:39 Svagt agerat av östersunds kommun
15 Okt 2024 - 23:01 ÖFK har fått bud på Yannick Adjoumani
15 Okt 2024 - 11:25 Kvalfeber
15 Okt 2024 - 11:20 Ken Sema satsade pengar till ÖFK? - En klubb som jag håller
14 Okt 2024 - 22:36 Glädjen stod högt i tak i dag i ÖFK
14 Okt 2024 - 17:42 Ytterhogdals IK har fyllt 100 år
13 Okt 2024 - 17:27 Svårt krisläge i ÖFK
12 Okt 2024 - 19:43 Kvalseger för Ope IF. Forsmo IF - Ope IF 0-3 - Nu bilder frå
12 Okt 2024 - 18:22 Övertygande kvalvinst för Ope IF
12 Okt 2024 - 14:59 kamraterna avgör derbyt i 91 minuten
12 Okt 2024 - 14:55 Anjevall kvitterar i 90 minuten
12 Okt 2024 - 11:36 Resultat div 2 Norrland
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook