Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

DEN OVÄNTADE BUSSRESAN AVSLUTADES MED EN RIKTIGT SKÖN VINST
av Haldo Jonsson
Publicerad 23 Maj 2024 - 15:31 Uppdaterad 23 Maj 2024 - 21:03

Adjoumani kramar sina unga fans. Foto: Thord-Eric Nilsson

I går blev det för mig ett annorlunda besök på Jämtkraft Arena.

Jag hade ingen bil. Min sambo hade tillfälligt åkte hem till Stockholm.

Som supporter var det självklart, att jag skulle se matchen, men hur skulle jag ta mig till arenan? Det fanns bara en lösning och det var att ta mig dit till fots. Det tar ungefär 40 minuter.

Men efter lite funderande så kom jag på, att det kanske går att åka buss.

Ja, visst, vilken bra idé.

Avgångstiderna stämde bra. Sagt och gjort, jag åker buss. Det var ett lätt beslut och faktiskt lite intressant. Något som jag inte gjort på otaliga år. Det kändes konstigt och kanske var det lite gruvsamt, ovan bussresenär som jag är.

Jag skulle åka från Östersunds centrum kl. 17.55 och gick från Prästgatan upp till busshållplatsen Kyrkgatan.

Där träffade jag en ung supporter, som även han skulle till arenan. Han bar både halsduk och keps. Jag hade med mig en halsduk. Det kändes som vi sedan tidigare var bekanta. Vi pratade och pratade och efter en stund kom bussen. Jag tänkte på, att fotbollen förenar.

Vi steg in i bussen. Föraren var vänlig.

Det gick snabbt betala med kort. Jag kunde konstatera att det var bara vi i bussen som skulle på match.

Vi var framme 18.20 vid arenan. Det var närmast perfekt. Då skiljdes vi åt jag och min tillfällige vän. Han skulle träffa sina kompisar och heja fram sitt ÖFK.

Sens moral: Att åka buss var roligt och något jag kan rekommendera andra att pröva.

Före match träffade otroligt många bekanta. Bland andra träffade jag vår skribent i fotbollz.se Anders Holgersson. Han har flyttat tillbaka till Jämtland från Göteborg. Han tog på stående på sig, att skriva referatet på söndag mot Oddevold och jag blev riktigt glad.

Jag satte mig på min stol där jag har texten "Jag tror på det här".

Förra gången jag satt där var det riktigt kallt. Nu var det svinvarmt. Jag var för varmt klädd, men utan keps som är nödvändig att ha i det gassande solskenet.

Jag svettades och blev blöt.

Vädret i Jämtland består ofta av ytterligheter.

Jag skulle för första gången från mobilen tippa Hos Andreastipset. Jag hade bestämt att tippa vinst för ÖFK med 3-1 och Grach som förste målgörare, men det blev inget av det, för jag hade glömt koden. Det är klart att jag blev lite besviken.

Matchen började med mål av Ali Suljic endast efter några sekunder.

Kan det ha börjat bättre? Nej, knappast.

Jag fick uppleva en fantastiskt fotbollskväll.

Att ÖFK vinner betyder så mycket, så mycket.

Hur skulle jag ta mig hem? Jag var inställd att gå, för bussarna fanns inte att tillgå.

Jag fick åka med en brorsdotter. Det känds bra. Det är viktigt att komma hem så snabbt som möjligt för jag har mycket att redigera på fotbollz.se

Innan vi åkte fick vi krama om Jablinski och Adjoumani.

Det var en positiv och glad känsla i denna härliga fotbollskväll. Vi fick glädjas tillsammans med dem.

På natten sov jag gott!.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Robert skrev | 24 Maj 2024 - 08:24
Till tvivlande.

Polisen har sagt från dag ett att väskor som behövs för medicinska skjäl är tillåtna.

"Undantag får göras för personer som av medicinska skäl har behov av att ta med en väska in på den offentliga tillställningen eller allmänna sammankomsten samt för personer med barn som har behov av skötväska. "
2
Gäst: Tvivlande skrev | 24 Maj 2024 - 04:42
Håller med, vet inte själv hur jag ska göra då jag är i behov av ett medicinkt hjälpmedel , men då jag inte får ta in väska eller påse får man väl hålla sig hemma. Men bengaler går bra, Sverige är fantastiskt!
4
Gäst: Supporter skrev | 23 Maj 2024 - 16:17
Liten fundering kring supporter livet i svensk fotboll numera. Man har infört väskförbud till förtret för många som vill ta med sig något extra klädesplagg eller annan personlig sak. Samtidigt kan bengaler och bangers föras in och avfyras i en närmast obegränsad omfattning. Om jag inte har helt fel är det strängeligen förbjudet. Man tänder sina bengaler och kastar dessa omkring sig samtidigt som en uppsjö av vakter står några meter ifrån och blundar. Varför ha en regel som varken arrangörer eller fotbollsförbund verkar bry sig om.
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-0 matchen pågår  
  Idag - 17:06  
 

.



 
  Läs mer...  
 


 
  Startelvan i eftermiddag mot GIF Sundsall  
  av Haldo Jonsson | Idag - 15:45  
 

Startelvan: Melker Uppenberg, Daniel Miljanovic, Sundby Anyanwu, Hugo Azzi, Abodi Qasem, Dennis Widgren, Amar Begic, Simon Marklund, Curtis Edwards, Emil Özkan, Abel Stensrud

 
  Läs mer...  
 


 
  Spelomgång 11 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026  
  av Lasse Granbacka | Igår - 21:55  
 

Sista omgången för i vår och höstens första omgång startar onsdag den 5 augusti.
En match blev uppskjuten i förra omgången – Offerdal mot Norra Lit och jag har inte sett när den matchen ska spelas. Matchen Hede mot Åre som ingår i omgång 10 spelas den 4 juli.
Berg förlorade sin första match under våren då dem förlorade hemma mot Frösön med 3 – 2 men behåller serieledningen. Lillhärdal gick om både Tandsbyn M/O i tabellen efter seger mot M/O och är nu på lite säkrare mark ovanför kvalstrecket.

 
  Läs mer...  
 


 
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
7 Maj 2026 - 21:32 Resultat och tips div2 Norrland herrar
7 Maj 2026 - 20:56 Följ ÖFK - Falkenbergs FF via fotbollz.se
7 Maj 2026 - 14:13 En god och näringsrik frukost är viktig för en bra insats mo
7 Maj 2026 - 08:57 Referat: Tandsbyns FK - Frösö IF 2-1 (1-0)
6 Maj 2026 - 22:25 Trissvinnare mot Värnamo - Amar Begic
6 Maj 2026 - 22:08 Resultat spelomgång 2 div.4 Jämtland 2025
6 Maj 2026 - 21:53 Väntat beslut om avstängning för Ali Suljic
5 Maj 2026 - 11:19 Mittbacken Sami Davis på väg till ÖFK?
5 Maj 2026 - 09:00 Svår Bortamatch mot FV
5 Maj 2026 - 04:55 Bortamatch
4 Maj 2026 - 19:36 Resulat och Tips div 3 mellersta Norrland
4 Maj 2026 - 18:55 Simon Marklund matchens lirare mot Värnamo -
3 Maj 2026 - 19:41 ÖFK - IFK Värnamo 3-2 (3-0)
3 Maj 2026 - 18:44 Bilder ÖFK - IFK Värnamo 3-2
3 Maj 2026 - 16:37 Matchens prestation
3 Maj 2026 - 15:34 Matchens överraskning
3 Maj 2026 - 15:10 Upp, och ner
3 Maj 2026 - 12:07 Startelvan mot IFK Värnamo på söndag
2 Maj 2026 - 21:11 Bilder från Ope IF dam - Alnö IF 3-4
2 Maj 2026 - 19:13 IFK Östersund-Fränsta 4-1 (1-0)
 
 
 
4
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
1
kommentar
Tufft motstånd i Svenska Cupen 
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 20:25
1
kommentar
GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
av Haldo Jonsson | 23 Jun 2026 - 19:28
Fotbollsfest på Stortorget
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook