Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TILL SLUT RÄTTVIS POÄNG
av Per Lagerbäck
Publicerad 20 Apr 2024 - 17:07 Uppdaterad 21 Apr 2024 - 17:27

Det var länge trögt och slarvigt, men inte lika svagt som i Varberg. Men med lyckade byten och ett allt tydligare tryck mot ett backande Örgryte gjorde kvitteringen oerhört rättvis.

Örgrytes målvakt tippar ut Brendons frspark. Foto: Thord-Eric Nilsson

Vanligen viktiga spelare som Brendon och Musolitin gjorde en ovanligt blek första halvlek. Norrby bidrog inte mycket, och då blir det inte så mycket spel framåt, trots att Kroon och framför allt Ordonez verkligen försökte. Örgryte träffade både ribba och stolpe i första halvlek och de kunde ha haft en ledning med ett par mål. Målet kom istället tidigt i andra halvlek, vilket jag tror var bra för ÖFK. Nu gällde det att börja satsa framåt ordentligt, och det gjorde man. Hopcutt gjorde ett riktigt bra inhopp, Oluwayemi var rörlig även om han inte lyckades med allt, men med Nsa blev det rejält tryck framåt, och Marklund bidrog också. Ordonez har en fantastisk bollbehandling och är hela tiden beredd att ta löpningar bakom backlinjen. Det skapar osäkerhet i motståndarförsvaret, och även luckor för andra. Jag ser fram emot att para ihop honom med Stolt respektive Karlsson Grach framöver.

Det finns fortfarande mycket att fila på för ÖFK, och jag fortsätter att önska något snabbare beslut i att ta sig ut från den bakersta fjärdedelen av planen. Dessutom önskar jag som vanligt snabbare inkast och frisparkar emellanåt. Jag ska senare ta mig tid att ha lite mer funderingar runt detta.

Dagens betyg:

Keita 3 - Gjorde en säker match med något undantag och ett par riktigt bra räddningar.

Adjoumani 3 - Fortsatt ett yrväder, och på slutet väldigt bra framåt, med flera fina inlägg. Men några misstag och farliga ageranden gör att en trea räcker idag. Men jag förstår om många tycker att jag är snål.

Suljic 4 - Åter stabil. Hade hela tiden brottningsmotståndare vid ÖFK:s hörnor, och någon gång måste fotbollen besluta att sådant faktiskt ska leda till bestraffningar.

Ghanoum 3 - Gjorde en riktigt bra insats, och visar att han borde vara förstavalet bredvid Suljic ett tag framåt.

Hedenqvist 3 - En ovanligt slätstruken match för honom.

Brendon 3 - Även han en nästan svag första halvlek, men en tydligt bättre andra.

Norrby 2 - Var inte alls optimalt idag. Lite segt och inte helt vän med bollen.

Musolitin 3 - Blandade en hel del, men visar tidvis hur viktig han är.

Kroon 3 - Stark trea, men fick inte ut tillräckligt av sitt agerande.

Bonnah 3 - Sådär insats, men jobbade en hel del, och fanns med i en del framåt. Inte en solklar trea.

Ordonez 4 - En stark fyra. Hade en fyra på honom redan före målet, och kanske skulle han ha fått en femma därefter.

Hopcutt 3 - Når inte riktigt en fyra, men bästa insatsen sedan återkomsten.

Oluwayemi 3 - Ligger också hyfsat nära en fyra, men det blir lite stopp ibland.

Nsa 4 - Med sin styrka och beslutsamhet så ställer han verkligen till det för Örgryteförsvaret idag.

Marklund 3 - Godkänd.

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Kjell d skrev | 20 Apr 2024 - 23:06
det ska sägas att ghanoum gjorde ett mycket dåligt jobb med 1-0-målet till örgryte
2
Gäst: Bengt Jonsson skrev | 20 Apr 2024 - 18:42
Tack Per för en bra krönika. För första gången på mycket länge så missade jag en hemmamatch. \r\n\r\nJag håller med om att ÖFK ofta tar alldeles för lång tid på sig att göra inkast eller en frispark. Möjligheten till överraskningsmoment försvinner helt. Ska bli intressant att läsa dina funderingar kring det.
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
2 Jun 2024 - 22:13 Storseger i derbyt !
2 Jun 2024 - 18:06 IFK Östersund-Täfteå 3-1 (0-1)
2 Jun 2024 - 17:02 Bästa spelare på plan ÖFK - Sandviken
2 Jun 2024 - 13:31 Bilder ÖFK - Sandviken 0-2
1 Jun 2024 - 22:28 Manager Magnus Powell självkritisk efter matchen
1 Jun 2024 - 19:52 ÖFK, fågel eller fisk?
1 Jun 2024 - 19:17 Klar förlust mot Sandvikens IF
1 Jun 2024 - 19:10 Matchens prestation
1 Jun 2024 - 18:07 Krönika?
1 Jun 2024 - 18:03 Frösö IF -Lucksta IF 6-2 (3-0)
1 Jun 2024 - 17:37 Matchens överraskning
1 Jun 2024 - 14:03 Startelvan i dag
1 Jun 2024 - 13:23 OPE IF Dam vs Brunflo FK 3-3 Bilder
1 Jun 2024 - 11:22 Sandvikens IF om dagens match
1 Jun 2024 - 10:50 Omgångens prestation i div 4 Jämtland
1 Jun 2024 - 10:44 Tips div 3 Mellersta Norrland
1 Jun 2024 - 10:43 Tips div 2 Norrland
1 Jun 2024 - 09:47 Helgens matcher
31 Maj 2024 - 22:35 Alsen - Hede 2-1 (2-1)
31 Maj 2024 - 22:29 Resultat 6 div.4 Jämtland 2023
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook