Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

EFTER FÖRRA SÄSONGENS BRAGD HAR JAG FÅTT TILLBAKA INTRESSET FÖR ÖFK
av Kenth S
Publicerad 15 Apr 2023 - 16:26 Uppdaterad 15 Apr 2023 - 16:30

Fotbollz.se hämtar ibland inlägg frå forumet. Det kallar vi Notiser. Detta inlägg är ett sådant

Efter en ganska lång tid av ointresse och lite skam över ÖFK har jag efter förra säsongens bragd fått tillbaka intresset för ÖFK. Nu är glädjen över att vi har elitfotboll i länet tillbaka. Vad beträffar debatten på den här tråden tycker jag att man ska skilja på cupmatcher, träningsmatcher och seriespel. Det är väl ändå uppdraget att hänga kvar i superettan som är mest relevant. Ett lag som av expertis tippas bli toksist i serien i de två första omgångarna tar poäng mot två etablerade lag bör i min bok ses som mycket POSITIVT !

Låt oss ta det lite lugnt med statistik och utvärdering. Om vi bara tar seriespelet som statistikunderlag kan vi väl vänta till låt säga 10 omgångar innan vi ser ett mönster. För övrigt ser jag fram emot att börja gå på matcherna och heja fram vårt lag.

 
 
8 Kommentarer:
Gäst: Realist1 skrev | 17 Apr 2023 - 19:54
Och det var allt annat än tråkig och defensiv inställning mot Örebro, trots 0-0. Att döma av höjdpunkterna från första matchen var den inte heller tråkig på något sätt. Så om de fortsätter som de börjat, dvs. offensivt och frejdigt, kommer både mål, segrar och publik.
3
Gäst: Pman skrev | 17 Apr 2023 - 10:27
Med andra ord: TRÅKIG fotboll. Är det sånt vi vill se? Är det sånt som lockar massorna till arenan?
Nej - vi vill se positiv fotboll. Vi vill se ett lag som VILL göra mål. Vi vill se ett lag som VILL vinna. Då kommer poängen av sig självt så småningom.
5
Gäst: Realist1 skrev | 15 Apr 2023 - 22:02
Till "Tvivlande".

För det första har ÖFK faktiskt gjort mål, till skillnad från exempelvis Helsingborg och Örebro (som dessutom båda spelat en match mer).

För det andra finns det något som heter "expected goals" utifrån målchanser och i långa loppet kommer målen att trilla in om chanserna fortsätter att komma. Detta gäller även europeiska storlag som kan ha måltorka i perioder, trots skapade chanser. Om jag jämför med matcherna jag såg förra våren är det stor skillnad i spelet.

För det tredje har inte ÖFK, enligt mig i alla fall, någon etablerad och pålitlig striker i laget (även om vi kan hoppas att någon blommar ut och axlar den rollen, alternativt att någon tillkommer i sommarfönstret) så många "målkalassegrar" är inte att förvänta.

För det fjärde tar jag hellre 0-0 mot Sundsvall än förlust med 3-4. Med andra ord handlar det inte primärt om att göra mål utan om att ta poäng.
16
Gäst: ?? skrev | 15 Apr 2023 - 21:18
Är GAIS som nykomlingar etablerade?

Jag och många med mig uppskattade då ÖFK spelade i Allsvenskan. Men det verkar inte få höras på denna sajt?

0
Gäst: Flatte skrev | 15 Apr 2023 - 19:59
Alla ni som kan, kom till Sundsvall på tisdag och stötta vårat öfk på plats.
3 pinnar ska hem till Jämtland .
❤️🖤👏🏻👏🏻
13
Gäst: Kral skrev | 15 Apr 2023 - 19:04
Blocka Tvivlande.
0
Gäst: Tvivlande skrev | 15 Apr 2023 - 18:54
Att vara nöjd över att Öfk skapar målchanser jan man inte vara nöjd med, bollen måste in i mål. Som nu senast mot Örebro har Öfk fyra till fem bra chanser men gör inte mål. Sanningen är att det är under all kritik. Nu får vi se om detblir några mål mot Giffarna påtisdag.
1
Gäst: Realist1 skrev | 15 Apr 2023 - 17:16
Instämmer. För mig är det dock inte poängen som gör mig mest positiv (även om poängskörden är helt okej) utan spelet och de relativt många och klara chanserna som laget skapat.
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
26 Maj 2024 - 21:39 Matchens prestation
26 Maj 2024 - 20:59 ÖFK närmar sig toppen
26 Maj 2024 - 17:47 Matchens överraskning
26 Maj 2024 - 17:15 Krönikan kommer
26 Maj 2024 - 15:53 Första segern på bortaplan i år - och på gräs
26 Maj 2024 - 14:09 Startelvan idag
26 Maj 2024 - 10:08 Seger med 10-0 mot Frösö BK
25 Maj 2024 - 23:22 Inför matchen: IK Oddevold - ÖFK
25 Maj 2024 - 19:57 Stora kontringskuppen på Svedjevallen
25 Maj 2024 - 18:08 Resultat div 2 Norrland
25 Maj 2024 - 18:03 Äntligen lossnar det för Kamraterna
25 Maj 2024 - 17:59 Kubikenborg - Ope 3-1 bilder
25 Maj 2024 - 16:24 Resultat div 3 mellersta Norrland
25 Maj 2024 - 12:32 Träningen återspeglar att ÖFK vann mot Gefle i onsdags.- en
24 Maj 2024 - 22:39 Följ IK Oddevold - ÖFK via fotbollz.se
24 Maj 2024 - 22:16 Resultat pelomgång 5 div.4 Jämtland-Härjedalen 2024
24 Maj 2024 - 20:19 Formen nedåtgående för IK Oddevold, men de har aldrig förlor
24 Maj 2024 - 17:44 Personliga skäl orsakt till att målvakten Aly Keita inte trä
24 Maj 2024 - 15:34 Helgens matcher
24 Maj 2024 - 15:23 Ali Suljic visade hög klass som mittback -blev Trissvinnare
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook