Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TACK FREDHEIM!
av Per Lagerbäck
Publicerad 1 Nov 2025 - 17:13 Uppdaterad 1 Nov 2025 - 20:33

Nu torde det vara bevisat att ÖFK:s ledning tog ett helt riktigt beslut i att ersätta Livani med Fredheim. och tack till spelarna för att de kunde ställa om ganska rejält.

Tor-Arne Fredheim. Foto. Thord-Eric Nilsson

Förutom mellan 10e och 20e minuten var ÖFK det klart bästa laget idag. Det fungerade bra både framåt och särskilt bakåt. Alla spelarna gjorde ett gediget arbete, och jag ska inte klaga på någon. Tyvärr behöver vi ännu vara lite nervösa då Utsikten fortfarande kan ta sig förbi. Men, noll insläppta på tre matcher och lika många skapade chanser framåt som med det spel som testades tidigare under säsongen bör betyda att detta löser sig. Men vi får inte koppla av än.

Spelet idag var inte sprudlande, men lugnt och oftast väldigt säkert. Dessutom jobbade alla för varann, inklusive Ali som imponerade mer på mig än tidigare. Hans mål var väldigt snyggt, med perfekt inlägg från Enemark, som gjorde en riktigt bra match. Dock överträffades det målet definitivt av team Amatkarijo/Marklund. Vilket oerhört läckert mål. Må tillhöra ett av de snyggaste i årets superetta, om inte det allra snyggaste.

Jag utgår från att samtal redan förs med Fredheim om en fortsättning, om han inte redan sagt ifrån. Detta skulle ge en boost inför nästa år, och möjligheten att behålla de viktigaste och få hit andra spännande spelare. Jag tycker att det redan finns tillräckligt många riktigt bra spelare, men viss omsättning får vi räkna med. Men nu ska jag inte fara iväg för långt. Ännu minst ett dygn må vi vänta innan vi pratar alltför mycket inför nästa år.

Men jag kan inte helt släppa förändringen som skett under Fredheim. Jag tillhör dom här tråkiga personerna som kan njuta av ett väl fungerande försvarsspel, och när det gäller mina egna favoritlag gäller alltid poäng före s k "vackert spel"! Vill jag se vackert spel och vackra mål kan jag titta på highlights från diverse håll. Bra tabelläge kommer också alltid att slå vackert spel när det gäller publiksiffror på hemmaplan.

Betygen:

Forsell 4 - Mycket nära en femma. Gör ett oerhört gediget jobb idag.

Adjoumani 3 - Gör det mesta bra, men det finns fortfarande skönhetsfläckar, som det ta gjort denna säsong.

Suljic 4 - Mycket stabil.

Ayanwu 5 - Har vuxit till huvudfigur i försvaret, även om det blir någon blindpassning.

Enemark 4 - Hans absolut bästa match i ÖFK-tröjan. Det mesta funkade idag. Enda minustecken lite passivitet vid en Trelleborgschans tidigt i matchen.

Brendon 3 - Gjorde det han skulle, utan att det blev något extra.

Sporrong 3 - Nära en fyra för väldigt uppoffrande kämpatakter.

Amatkarijo 4 - Gjorde väldigt många bra saker, men svackor och missar finns.

Bonnah 3 - Syntes inte så mycket.

Marklund 4 - Väldigt nära en femma, men tappar boll ibland. Målet absolut topp för hela året.

Ali 4 - Även här väldigt nära en femma, och idag fick vi se lagspelaren Ali, som även direkt tackade enemark för inlägget till målet. Han har stor del i att positionen för ÖFK är så pass bra som det är.

Granström 3 - Gör det han ska, utan att glänsa.

Yossief 3 - Tar för sig väldigt bra med tanke på åöder och erfarenhet. Kommer att bli något riktigt bra.

Kirby 2 - Är inte övertygande.

Avslutar med ett tack till ÖFK-ledningen för agerandet efter de båda katastrofmatcherna! Ett tack till Fredheim för att du ställde upp, och för det jobb du gjort! Tack alla spelare som klivit in på plan och gjort ert jobb på ett föredömligt sätt! Och till sist, må Örebro ta en poäng imorron....

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Robban49 skrev | 2 Nov 2025 - 14:56
Spelet fungerar bra nu när försvarsspelarna får koncentrera sig på försvarsspelet!! Tex Suljic har vuxit minst en klass!!
0
Gäst: Flatte skrev | 2 Nov 2025 - 09:31
Vilken härlig vinst, vinner på ett imponerande sett.
Måste ge Simon ett extra hjärta för årets mål i superettan .
Jabir blir bara bättre och bättre, kontraktera han för nästa säsong.
Vore kanon om vi kan få hit Björolfsson från Umeå..
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
24 Mar 2024 - 16:05 oavgjort
24 Mar 2024 - 13:37 Inlånad från gif sundsvall
23 Mar 2024 - 18:33 Ope IFs nya styrelse
23 Mar 2024 - 16:21 vinst för kamraterna
23 Mar 2024 - 14:17 Var är målsinnet?
23 Mar 2024 - 12:55 ÖFK borde ha avgjort i första halvlek
23 Mar 2024 - 11:12 Startelvan i dag
22 Mar 2024 - 15:39 Intressant genrep mot Skövde.- Svår att ta ut en backlinje
22 Mar 2024 - 13:18 Superettans bästa spelare 2024 -unibet
22 Mar 2024 - 10:12 Så här gjorde vi för att ta in pengar till ÖFK - kanske ett
21 Mar 2024 - 16:04 En annorlunda dag
20 Mar 2024 - 19:27 - 'Vi ska värva en ny forward'
20 Mar 2024 - 15:24 Det syns på alla att det börjar närma sig seriestart - rappo
20 Mar 2024 - 09:54 Resultat träningsmatch
19 Mar 2024 - 20:25 Upptaktsträff Superettan i dag
19 Mar 2024 - 19:45 ny mittfältare
19 Mar 2024 - 16:26 derby dax herr träningsmatch
19 Mar 2024 - 11:41 600 spelglada ungdomar deltog i Krokomsbostäder Cup i Krokom
18 Mar 2024 - 21:23 Mittfältaren Albin Sporrong åter till ÖFK
18 Mar 2024 - 20:41 Tråkigt, tråkigt - Mansour Sinyan långtidsskadad
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook