Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

NOLL POÄNG TROTS BITVIS BRA SPEL
av Per Lagerbäck
Publicerad 14 Jun 2025 - 22:16 

ÖFK gör till stora delar en riktigt bra första halvlek, men snilledraget att sätta Enemark som mittback får väldigt låg poäng.

ÖFK var enligt mig det klart bästa laget i första halvlek, men mittförsvaret var väldigt ihåligt, samtidigt som bollen inte ville studsa rätt i offensiva lägen. Andra halvlek blev tyvärr lite präglad av hängande huvuden på flera håll, även om jobbet fortsatte. Det kändes som att mycket av luften gick ur efter 0- 3. Det blev några individuella misstag som bäddade för underläget. Agerandet i försvaret vid 0- 1 var direkt dåligt, och vad Enemark pysslade med vet jag inte. Han bara tittade på. Sedan bjuds Oddevold i öppningen av andra på ett straffmål, och bjudningen var inte av domaren, utan av Bonnah. 0- 3-målet var också aningen för enkelt.

Spelarbetygen såg efter första halvlek ut att kunna hamna ovanligt högt, men andra drog ner det en del. För första gången på länge kändes det som att många inte riktigt trodde på att det skulle vara möjligt att gå ikapp. Synd att reduceringen inte kom med minst 20 minuter kvar.

Jag anser att ÖFK egentligen är alldeles för bra för att delhaverera på detta sätt, och jag hoppas att det fanns något väldigt relevant skäl att sidsteppa Anyanwu, som varit oerhört säker defensivt på slutet, annars ser jag det som ett underbetyg till lagledningen. Istället för att ha en kvalplats uppåt inom tydligt räckhåll har man nu bara tre-fyra poäng ner till negativt kval. Bortamatcherna nu mot Utsikten och Sundsvall innan uppehållet får nästan lite ödestämpel över sig. Men, ÖFK ska definitivt även fortsatt kunna ta poäng mot vilket lag som helst.

Betyg:

Origi 3 - Gör vad han ska, och kan enligt mig inte lastas för något mål.

Ghanoum 4 - Enligt mig bäste ÖFK:are idag.

Enemark 2 - Och den tvåan känns snäll denna gång.

Bonde 3 - Gör mycket väldigt bra, men räckte inte helt till att täta luckorna bakåt.

Johansson 2 - Nja, inte mycket som blev bra idag.

Edqvist 2 - Blev för få lyckade ingripanden.

Sporrong 3 - I huvudsak väldigt bra, och nära en fyra.

Perry 4 - Riktigt bra i många situationer, och blir mer och mer uppmärksam på medspelare.

Bonnah 3 - En svag trea och den oerhört onödiga straffen skulle kanske ha sänkt betyget ett steg till.

Marklund 3 - En av hans svagaste matcher på länge, men försöker åtminstone även i andra halvlek.

Jawla 3 - Enligt mig klart godkänd, även om han må hålla huvudet mer kallt i flera situationer.

Hopcutt 3- Blev inget lyft med honom.

Adjoumani 3 - Överarbetade lite och fick inte riktigt till inläggen på det sätt han brukar.

Kirby 2 - Hände inte mycket extra därifrån.

Nu får vi verkligen hoppas på motsvarande mängd medflyt framåt, som det var motflyt idag, i kommande matcher. Dessutom känns det som att tron på sig själva fick en liten knäck av detta motflyt. Fram med allt jävlaranamma som finns tillgängligt kommande match mot Utsikten. Dom kan verkligen spela på ett provocerande och nedbrytande sätt, så nu behövs psyket verkligen peppas.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
18 Mar 2024 - 20:41 Tråkigt, tråkigt - Mansour Sinyan långtidsskadad
18 Mar 2024 - 17:52 Träning inför genrepet mot Skövde
18 Mar 2024 - 10:46 Företagsam ledning ger framgång
17 Mar 2024 - 21:10 Resultat DM- matcher idag, söndag
17 Mar 2024 - 16:22 vinst i träningsmatchen
16 Mar 2024 - 23:05 Referat Alnö IF - Ope If
16 Mar 2024 - 15:48 ÖFK vann klart mot Gefle iF som inte hade mycket att sätta e
16 Mar 2024 - 14:13 Startelvan i dag
15 Mar 2024 - 16:13 Inför ÖFK - Gefle IF
14 Mar 2024 - 22:29 Några ord om kvällens positiva årsmöte
14 Mar 2024 - 19:20 Norrmontage Arena är spelklar
14 Mar 2024 - 10:20 Östersunds FK Elitfotboll AB har haft bolagsstämma
13 Mar 2024 - 22:38 Frösö IF herr 2024
13 Mar 2024 - 21:41 Berikande konstgräskurs i Krokom
13 Mar 2024 - 20:47 Visst finns det godbitar i ÖFK:s trupp!
13 Mar 2024 - 19:58 träningsmatch för kamraterna mot Dvärsätts bk
13 Mar 2024 - 11:10 Åsikt om att införa VAR
12 Mar 2024 - 17:38 Träningsmatch herr
12 Mar 2024 - 16:09 ny målis till kamraterna
11 Mar 2024 - 21:59 Ska VAR införas i Superettan?
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook