Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

GRYMT, MEN INTE OVÄNTAT
av Per Lagerbäck
Publicerad 31 Maj 2023 - 21:31 

En bra arbetsinsats, och disciplinerat spel, men utan toppar, i 70- 75 minuter. Sedan staplades misstagen på varandra, och det var inte oväntat att det till slut ramlade in en grym boll bakom Keita.

Var fanns tryggheten ikväll? Länge var jag beredd på rubriken "Arbetsseger", som jag fick byta till "Arbetspoäng", men ack vad jag fick bita i det sura äpplet till slut. Idag var det ingen spelare som lyste i ÖFK, men laginsatsen var länge bra. Jag som brukar försvara försvarsspel måste ändra mig en aning. 1- 0 är definitivt ingen säker ledning, och definitivt inte redan i första halvlek. Det kändes som att ÖFK började spela för att hålla ledningen, dock utan att dra ut på tiden. Det började sakta hända saker ett tag i andra halvlek, och ÖFK hade rejäl otur när det var ett 2- 1-mål på gång, som räddades på mållinjen. Men sedan var det som om flera spelare tappade huvudet defensivt. Förra matchens klart bäste, Hedenqvist, höll tre gånger på att ge Brage gratischanser, och även andra klantade till det. Dock såg det ut att hålla matchen ut, men ytterligare en gång fick en Bragespelare nästan helt oattackerad nicka in bollen i mål.

Det känns som om den självkänsla och det flyt som fanns i april sakta har tynat bort. Det blir lätt ängsligt och bollen studsar mer fel. Det är dock inte alls nattsvart, utan det finns mycket mer att hämta ur det här gänget, men nu måste ledarna hitta en formel för att tveksamheterna ska släppa. Och det gäller att hitta nycklarna för att enklare och snabbare hittar vägar ur det presspel som antagligen kommer att drabba ÖFK även framåt. Jag hävdar fortfarande att ÖFK håller en tydligt högre klass än vad man visade ikväll, och nu gäller det att satsa allt på söndag.

Oavsett vad andra eventuellt tycker så var det oerhört skönt med en domare som inte tillät spelarna att slita i varandra. Den bästa insats jag sett av Tess Olofsson hittills.

Betyg:

Keita 3 - En knapp trea, då han särskilt vid första målet kanske skulle haft en chans att nå bollen, men stod kvar.

Weilid 3 - Också en svag trea, som räddas av arbetsinsatsen. Fortfarande svårt med inläggen.

Rask 3 - Gjorde absolut vad han skulle. Bäst i backlinjen.

Hedenqvist 2 - Helt annan insats än senast.

Adjoumani 2 - Var för vårdslös, och tar för stora risker, och lyckades inte heller offensivt ikväll.

Österholm 3 - Faktiskt bäst i ÖFK idag. Nära en fyra.

Sinyan 3 - Gör en okey insats, men det känns inte som han riktigt litar på sig själv.

Brendon 3 - Inte samma självklara lugn här heller.

Musolitin 3 - Enorm arbetsinsats, men det gav inte mycket. Dock fina frisparkar.

Amatkarijo 3 - Fint agerande vid målet, och bra defensiv arbetsinsats igen, men inte så mycket mer.

Stolt 3 - Väldigt snyggt jobb inför målet och perfekt satt i mål. Fin arbetsinsats, men åter humörproblem.

Kabuye 2 - Hur ska vi få honom att kunna utnyttja det han besitter?

Det känns verkligen bittert att detta lovande lag hamnat i denna svacka, och jag vet att det ska vara möjligt att ta stora kliv ur den, och jag hoppas innerligt att de första två kliven kommer på söndag mot Västerås. En seger då skulle ge en helt annan arbetsro. Och det är absolut fullt möjligt.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Idag - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Idag - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Idag - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Nädå, vi slipper det nedre strecket  
  av Per Lagerbäck  | Idag - 19:02  
 

Vilken klasskillnad i denna match. Det mesta tyder nu på att GIF Sundsvall spelar en division lägre nästa säsong. Och att ÖFK kan ha chansen att haka på en kvalplats till Allsvenskan.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
29 Feb 2024 - 16:26 Historik och tankar kring damfotbollens utveckling i Jämtlan
29 Feb 2024 - 14:48 Öppen träning fredag inför Landskrona
29 Feb 2024 - 09:59 Örebro SK ratade Theodore Rask - nu utan klubb
28 Feb 2024 - 22:29 Träningsmatch herr
28 Feb 2024 - 21:43 En trogen och hängiven ÖFK-are har gått bort
27 Feb 2024 - 19:51 Fotbollz.se fungerar inte bra
27 Feb 2024 - 17:08 Kamraterna-Gottne if Träningsmatch
27 Feb 2024 - 16:36 ÖFK:s match mot Brommapojkarna - Det var liksom inte drag un
26 Feb 2024 - 23:16 Brommapojkarna - ÖFK 1-0 (1-0)
26 Feb 2024 - 22:40 Bilder från Brommapojkarna - ÖFK 1-0 (1-0)
26 Feb 2024 - 20:33 Matchens prestation
26 Feb 2024 - 20:20 Inte så sprakande
26 Feb 2024 - 09:24 uddamålsförlust för kamraterna
26 Feb 2024 - 09:11 Följ BP - ÖFK via fotbollz.se
25 Feb 2024 - 21:08 ÖFK - ni har chans mot BP - ta den!
23 Feb 2024 - 15:08 Estrad Norr leder ÖFK:s kulturprojekt 2024 - Årets kulturpro
23 Feb 2024 - 09:38 Nu har valberednings gjort siitt - ordföranden väljs om
22 Feb 2024 - 14:43 Spelschema 2024 Division 3 mellersta Norrland
22 Feb 2024 - 11:14 Träningar före mötet med BP
21 Feb 2024 - 17:25 Dagens träning imponerade
 
 
 
4
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
1
kommentar
Tufft motstånd i Svenska Cupen 
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 20:25
1
kommentar
GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget
av Haldo Jonsson | 23 Jun 2026 - 19:28
Fotbollsfest på Stortorget
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook