Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

GRYMT, MEN INTE OVÄNTAT
av Per Lagerbäck
Publicerad 31 Maj 2023 - 21:31 

En bra arbetsinsats, och disciplinerat spel, men utan toppar, i 70- 75 minuter. Sedan staplades misstagen på varandra, och det var inte oväntat att det till slut ramlade in en grym boll bakom Keita.

Var fanns tryggheten ikväll? Länge var jag beredd på rubriken "Arbetsseger", som jag fick byta till "Arbetspoäng", men ack vad jag fick bita i det sura äpplet till slut. Idag var det ingen spelare som lyste i ÖFK, men laginsatsen var länge bra. Jag som brukar försvara försvarsspel måste ändra mig en aning. 1- 0 är definitivt ingen säker ledning, och definitivt inte redan i första halvlek. Det kändes som att ÖFK började spela för att hålla ledningen, dock utan att dra ut på tiden. Det började sakta hända saker ett tag i andra halvlek, och ÖFK hade rejäl otur när det var ett 2- 1-mål på gång, som räddades på mållinjen. Men sedan var det som om flera spelare tappade huvudet defensivt. Förra matchens klart bäste, Hedenqvist, höll tre gånger på att ge Brage gratischanser, och även andra klantade till det. Dock såg det ut att hålla matchen ut, men ytterligare en gång fick en Bragespelare nästan helt oattackerad nicka in bollen i mål.

Det känns som om den självkänsla och det flyt som fanns i april sakta har tynat bort. Det blir lätt ängsligt och bollen studsar mer fel. Det är dock inte alls nattsvart, utan det finns mycket mer att hämta ur det här gänget, men nu måste ledarna hitta en formel för att tveksamheterna ska släppa. Och det gäller att hitta nycklarna för att enklare och snabbare hittar vägar ur det presspel som antagligen kommer att drabba ÖFK även framåt. Jag hävdar fortfarande att ÖFK håller en tydligt högre klass än vad man visade ikväll, och nu gäller det att satsa allt på söndag.

Oavsett vad andra eventuellt tycker så var det oerhört skönt med en domare som inte tillät spelarna att slita i varandra. Den bästa insats jag sett av Tess Olofsson hittills.

Betyg:

Keita 3 - En knapp trea, då han särskilt vid första målet kanske skulle haft en chans att nå bollen, men stod kvar.

Weilid 3 - Också en svag trea, som räddas av arbetsinsatsen. Fortfarande svårt med inläggen.

Rask 3 - Gjorde absolut vad han skulle. Bäst i backlinjen.

Hedenqvist 2 - Helt annan insats än senast.

Adjoumani 2 - Var för vårdslös, och tar för stora risker, och lyckades inte heller offensivt ikväll.

Österholm 3 - Faktiskt bäst i ÖFK idag. Nära en fyra.

Sinyan 3 - Gör en okey insats, men det känns inte som han riktigt litar på sig själv.

Brendon 3 - Inte samma självklara lugn här heller.

Musolitin 3 - Enorm arbetsinsats, men det gav inte mycket. Dock fina frisparkar.

Amatkarijo 3 - Fint agerande vid målet, och bra defensiv arbetsinsats igen, men inte så mycket mer.

Stolt 3 - Väldigt snyggt jobb inför målet och perfekt satt i mål. Fin arbetsinsats, men åter humörproblem.

Kabuye 2 - Hur ska vi få honom att kunna utnyttja det han besitter?

Det känns verkligen bittert att detta lovande lag hamnat i denna svacka, och jag vet att det ska vara möjligt att ta stora kliv ur den, och jag hoppas innerligt att de första två kliven kommer på söndag mot Västerås. En seger då skulle ge en helt annan arbetsro. Och det är absolut fullt möjligt.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
29 Jan 2024 - 18:32 Guinea med Aly Keita hänger med i Africa Cup
28 Jan 2024 - 20:18 Resultat Göransson CUP Futsal i Sandviken
28 Jan 2024 - 18:45 ÖFK 2024
27 Jan 2024 - 21:27 Träningsmatcher Superettan och Allsvenskan
27 Jan 2024 - 20:27 Futsal Flickor 12
25 Jan 2024 - 21:37 ÖFK alltmer populära - har sålt flera säsongskort än lag i a
25 Jan 2024 - 11:16 Korta Nyheter om Albin Sporrong
24 Jan 2024 - 22:29 Det se bra ut inför säsongen - Alla spelare är friska
24 Jan 2024 - 11:15 Korta Nyheter om Cesar Weilid - ny klubb
23 Jan 2024 - 23:03 Linton Ulloa - från Frösö IF till allsvenska Brommapojkarna
23 Jan 2024 - 11:37 Två provspelare med på träningslägret
22 Jan 2024 - 18:36 Cesar Weilid lämnar ÖFK
22 Jan 2024 - 15:05 Se hit ÖFK- här finns kontraktlösa spelare - elva med tidiga
21 Jan 2024 - 20:38 JHFFs Repskap spikade distriktserierna för 2024
21 Jan 2024 - 19:21 Träningsläger från Ånge till Rio de Janeiro - en koll på ÖFK
20 Jan 2024 - 22:10 Korta nyheter
20 Jan 2024 - 18:04 Erick Brendon - brinner för att hjälpa de fattiga i Rio De J
20 Jan 2024 - 11:51 Camilla Eriksson ny akademichef i ÖFK
18 Jan 2024 - 19:03 Pontus Kindberg till Ängelholms FF?
18 Jan 2024 - 11:34 Så här långt har ÖFK:s lagbygge nått - det se bra ut men det
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook