Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TRÄNINGEN ÅTERSPEGLAR ATT ÖFK VANN MOT GEFLE I ONSDAGS.- EN GLIMT FRÅN TRÄNINGEN
av Haldo Jonsson
Publicerad 25 Maj 2024 - 12:32 Uppdaterad 25 Maj 2024 - 12:35

Trots att Oddevold bjuder på gräs, så har inte ÖFK funnit det angeläget att träna på Hissmovallen.

Matcherna är täta nu. Match i onsdags mot Gefle och redan på söndag är det match igen borta mot Oddevold.

Efter den tuffa matchen mot Gefle, har det varit viktigt för ÖFK att återhämta sig så att spelarna är fräscha och krya till matchen mot Oddevold på söndag. Återhämtningen är särskilt viktigt när man ska resa långt, i detta fall ända till Uddevalla där Oddevold har sitt säte.

Det har varit och är varmt och kommer att så förbli även i matchen mot Oddevold. Vad jag kan förstå så sliter hög värme mera på kroppen än när det är lite svalare, men kanske jag har fel.

Trots att Oddevold bjuder på gräs, så har inte ÖFK funnit det angeläget att träna på Hissmovallen. Man anser att det har varit för stor apparat att åka dit för en dags träning. I stället har man valt att ha det lugnt och förbereda sig på arenan. Det är förståndigt.

När detta skrivs (lördag) så har ÖFK slutfört ett träningspass på morgonen och är på väg i flyg söderut. Det var förnuftigt att välja flyg. Det får kosta lite men är viktig för att nå resultat. En lång bussresa före match har varit för tröttande.

Statistiskt sett, är Gefle ett lag som ÖFK alltid har haft svårt mot, så glädjen blev kanske större av den vetskapen.

Hur som helst så gjorde sig spelarna gott av vinsten mot Gefle. Nu kan man åka med förväntan och självförtroende för att möta Oddevold.

Träningen var som vanligt. Det ingick olika moment som man vill förbättra. Lite finslipning kort och gott!

En spelare som många saknat är Perry. Han har tränat ett tag nu. Skulle inte bli förvånad om han får spela i en halvlek.

Ali Suljic har haft skadekänningar och steg av planen i matchen mot Gefle. Han har tränat lätt, men jag tror ganska säkert att vi får se honom starta på söndag. Han är i en strålande form och behövs på plan.

Jag tror inte att det bli så stora förändringar i laget mot Oddevold.

Möjligen kommer Hedenquvist in i stället för Nsa.

Jag skulle gärna se Quimi Ordonez på plan som forward. Han är en spelare som kan överraska.

Michael Oluwayemi kan jag tänka mig får speltid. Det blir väl han eller Sporrong som jag trots allt tycker har tappat lite av sin form. Jag ser gärna att de spelar en halvlek var.

Ganska klart är att unge målvakten Lundhall inte blir med. Han är skadad. Vi får räkna med att målvaktstränaren Origi sitter på bänken. Han är ingen dålig ersättare.

Innan jag slutar skriva så ska jag hissa varningsflagg för Oddevold. De har ett komplett lag, ett spelsystem som de följer och ett rörligt anfall med bra målskyttar.

På matcherna brukar Odevold han en publik på ungefär 1500 personer.

ÖFK kommer att visa musklerna och energin på söndag. Då blir det svårt för Oddevold att skydda sig.

Jag tror på det här, står det på min stol på arenan. Det är jag stolt över. Ja visst tror jag på det här och jag hoppas helhjärtat på vinst mot Oddevold. Det skulle smaka mumma.

ÖFK ger sig aldrig!

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bortamatch  
  av Classe Olofsson  | Idag - 12:01  
 

Lördag 27/6 kl 16 Lidingövallen 2.....IFK Lidingö fk - IFK Östersund

 
 


 
  Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026  
  av Lasse Granbacka | Igår - 22:37  
 


Ledning nu med 7 poäng för Berg till Hede och Frösö och serieledarna möte serietrean i denna omgång. Mittenlagen slår varandra lite om vartannat men i botten har vi fortfarande Åre och Norra Lit.

 
  Läs mer...  
 


 
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Igår - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
29 Okt 2023 - 13:17 - Jag är glad och stolt över laget och kul att få vara med o
29 Okt 2023 - 13:11 Örebros forward Kalle Holmberg mycket arg efter förlusten
29 Okt 2023 - 12:38 Åsikter om ÖFK - ÖSK
28 Okt 2023 - 21:52 Vilken skön seger !
28 Okt 2023 - 20:38 Matchens prestation
28 Okt 2023 - 20:21 ÖFK - Örebro SK 4-3 (3-2)
28 Okt 2023 - 20:12 Nu är det klart - Ope IF spelar i div 3 nästa år!
28 Okt 2023 - 19:10 Matchens överraskning
28 Okt 2023 - 18:12 Förlust för Ytterhogdal i dag i första kvalmatchen till div2
28 Okt 2023 - 17:02 Säkrat kontrakt - i Vilda västern-match
28 Okt 2023 - 14:04 Startelvan
28 Okt 2023 - 12:09 - Vi åker upp till Östersund för att spela en final
27 Okt 2023 - 14:56 Inte bara fotboll på lördag på arenan
27 Okt 2023 - 14:28 Följ ÖFK - Örebro SK via fotbollz.se
27 Okt 2023 - 13:57 Kvalet till div 3 avslutas
26 Okt 2023 - 21:03 Nu är bygget av allaktivitetshallen i Krokom i full gång
26 Okt 2023 - 14:33 Jo, det är en viktig match
26 Okt 2023 - 13:46 Formtabellen har ett föga imponerande Örebrofacit, men det ä
26 Okt 2023 - 10:53 Dagens visdomsord
25 Okt 2023 - 15:47 Träning med provspelare idag
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
12
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
2
kommentarer
Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk
av Haldo Jonsson | Igår - 16:02
Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jons
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook