Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

CESAR WEILID LÄMNAR ÖFK
av Haldo Jonsson
Publicerad 22 Jan 2024 - 18:36 Uppdaterad 22 Jan 2024 - 18:56

Cesar Weilid. Foto Thord-Eric Nilssson

När jag pratade med Stefan Lundin för en tid sedan, så berättade Stefan att Weilid och Perry då inte hade bestäm sig för att skriva kontrakt för ÖFK i år. Nu är det klart vad gäller Weilid. Han återvänder till Stockholm.

Det var ingen rolig nyhet att vi inte får se Cesar Weilid på Jämtkraft Arena i år. Det är säkert många som kommer att sakna hans frejdighet och hans fina kämpatakter på högerkanten.

Weilid är en utåtriktad personlighet som man lägger märke till, en kämpe som aldrig ger upp. Sådana spelare är viktiga i en trupp.

Få som Weilid har förmåga att utrycka sig på ett så elegant sätt såväl vid förluster som vid vinster. Han har varit en talesman för laget.

Han har ibland fått kritik för att hans inlägg ibland inte har varit lyckade, och visst kan det vara så, men detta har uppvägds av Weilids andra positiva egenskaper.

Att spelare lämnar är fotbollens villkor och ÖFK står absolut inte och faller med det. Det är ju trots ett lagspel med många spelare som ska fungera tillsammans där en spelare inte betyder allt.

Nu ska vi inte heller överdriva Weilids bortavaro i år. Ingen är oersättlig.

ÖFK har en bra trupp och har skaffat sig nya spelare som vi kommer att uppskatta och som har möjlighet att bli publikfavoriter. Vi kommer att få se ett lag som kommer att fungera bra även i år.

Vi ser fram emot en bra säsong.

 
 
13 Kommentarer:
Gäst: @Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 16:21
skulle säga tvärtom,
Grach om någon jobbar hårt, är en riktig slitvarg, minst lika bra bollkänsla som många andra och inte sämre i beslutsfattande heller.

Men berätta gärna mer vad du baserar dina åsikter på? Bara som en sån enkel sak att påstå att han inte jobbar hårt, visar att du inte kan ha sett han spela överhuvudtaget..
9
Gäst: Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:57
Hur kan man satsa på Grach, skulle kunna påstå att han är den sämsta spelaren i svensk elitfotboll. Ingen bollkänsla, dåligt beslutfattande och jobbar inte hårt.
2
Gäst: ÖFK:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:49
Bjuda ut sig mellan klubbar! Går fort ibland och inget att ha i ÖFK.
Hedenqvist och Chrisnovic Nsa är mycket goda ersättare.
9
Gäst: Hoppfull skrev | 23 Jan 2024 - 18:34
Jag hoppas på Grach då, ser inte alls storheten i Stolt, rätt långsam, men tar mycket stryk i närkamper och får väldigt få domslut med sig..
.
Jag tycker också Weilids alla övriga kvaliteer vida överväger hans mindre bra passningsfot

Jag tycker det här är en enorm förlust för ÖFK, inte bara på planen utan även utanför !
9
Gäst: Andreas skrev | 23 Jan 2024 - 17:41
Sluta nu.
Det finns många anfallare
Stolt.Grach.Kroon.Mysolitin.
Sedan är några nya med på lägret.
Men som sagt
Stolt och Grach fortsätter att utvecklas och kommer att göra en kanonsäsong .
Är dom frisk kommer dom att göra minst 20 mål
11
Gäst: Ope skrev | 23 Jan 2024 - 11:29
Trist men inte oersättlig. Jag är mer orolig för kontinuiteten i laget och bristen på anfallare.
7
Gäst: Tvivlande skrev | 23 Jan 2024 - 08:47
Robert, håller med i det mesta, inläggsspelet från Weilid är det sämsta man har sett. Sen var han ju utvisad ett antal gånger också genom sitt oborstade och i bland brutala spel.
10
Gäst: Robert skrev | 23 Jan 2024 - 08:28
Han kämpade bra och jag hade helst sett han som ersättare på innermittfältet. De få matcher han spelade där kändes han klart bättre än som yttterback då hans inlägg tyvärr inte höll så bra nivå. Defensivt har han alltid skött sig bra och kämpat bra.

Nu har vi redan värvat ersättare på högerback och Hedenquist finns redan i truppen så vi har bra täckt just på högerback.
12
Gäst: Flatte skrev | 23 Jan 2024 - 05:52
En kille som va grym på plan och utanför.
Blir otroligt saknad.
8
Gäst: Håkan Olsson skrev | 22 Jan 2024 - 20:10
Synd! En kille som såg ut att trivas och som utstrålar energi. Vi kommer att sakna dig.
13
Gäst: Hoppfull skrev | 22 Jan 2024 - 19:51
Sorgligt att ÖFK inte lyckades komma överens och behålla Weilid…
8
Gäst: Alrik8 skrev | 22 Jan 2024 - 19:38
Kloka ord av Thor
9
Gäst: Hasse Thor skrev | 22 Jan 2024 - 19:19
Verkligen trist, en genomblöt skjorta mindre i omklädningsrummet efter matcherna.
15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
14 Sep 2023 - 08:59 Aktierna köptes av ÖFK. De var ingen gåva.
13 Sep 2023 - 22:31 Beakta detta ÖFK - Gefle IF har för närvarande bästa formen
13 Sep 2023 - 22:30 Curt Sillström Fastighets & Entreprenad AB. har köpt Akademi
13 Sep 2023 - 08:05 Serieledarna på besök
12 Sep 2023 - 16:50 Resultat och Tips
12 Sep 2023 - 13:46 Många nya ansikten i höstens Superetta
12 Sep 2023 - 09:45 bortamatch för kamraterna, sjuan mot åttan
11 Sep 2023 - 16:12 'Speedway på Bleckåsvallen?''
11 Sep 2023 - 15:35 Veckans lag i div 4 spelomgång 18
11 Sep 2023 - 15:12 Derby dax
11 Sep 2023 - 06:45 Ni kan vara stolta - Vi är stolta över er!
11 Sep 2023 - 06:44 ÖFK har gjort det ingen kunde tro var möjligt
10 Sep 2023 - 21:56 Slutspelat i år för Sebastian Karlsson Grach
10 Sep 2023 - 21:35 Resultat Spelomgång 18 div.4 Jämtland 2023
10 Sep 2023 - 21:22 IFK Strömsund - Ope IF 0-2 (0-1) Bilder från matchen
10 Sep 2023 - 20:14 Referat: Ope IF - Sandvikens IF
10 Sep 2023 - 20:05 NI KAN VARA STOLTA - VI ÄR STOLTA ÖVER ER!
10 Sep 2023 - 18:50 Alsens IF - Offerdals IF 1-5 (0-4)
10 Sep 2023 - 16:18 Mållösa i sista bortamatchen!
10 Sep 2023 - 14:08 dvärsätt utklassade jumbon!
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook