Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

FOTBOLLSCHEFEN STEFAN LUNDIN OM MATCHEN MOT AIK, OM KOMMANDE VÄRVNINGAR M.M - VI GÅR FÖR VINST
av Haldo Jonsson
Publicerad 25 Feb 2023 - 20:24 Uppdaterad 25 Feb 2023 - 23:31

Stefan Lundin. Foto: Haldo Jonsson

I morgon, söndag blir det första tävlingsmatchen för i år på Jämtkraft Arena. Då kommer självaste Gnaget (AIK) på besök i en match som kommer att vara hyperviktig för avancemang i Svenska Cupen. Det gäller att vinna eller försvinna.

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se träffade fotbollschefen Stefan Lundin i dag på arenan efter sista träningen före matchen. Han var som vanligt informativ och trevlig.

Hur känns det nu inför den stora matchen?

- Det känns bra. Vi har tränat på bra och känner oss väl förberedda.

Hur kommer taktiken att vara? Kommer ni att lägga er på försvar av respekt för AIK?

- Vi vet att vi möter ett riktigt bra lag och har givetvis respekt för dem, men vi kommer inte att lägga oss på försvar. Vi avser att spela vårt eget spel så långt det går. Vi går för vinst. Vi vill fortsätta från gruppspelet.

Har AIK några svagheter?

- Jag tycke att deras försvar hade problem i början av matchen mot Västerås i cupen.

Ser spelarna fram emot att möta ett allsvenskt lag?

- Ja, det är tända.

Är alla spelare friska och krya och kan ställa upp?

- Nej, Simon Kroon hat tränat, men han har varit sjuk en tid och känner sig inte beredd. Sjukdomen tog honom ganska hårt och han har tappat en del kilo på kroppen, man han kommer igen. Jakob Hedenquist blir heller inte med.

Hur blir det med nye Mykola Musolitin? Han saknar något tillstånd?

- Vi har inte fått det klart än, men jag jobbar varje dag på ärendet. Byråkratin går sakta och jag är inte säker på om vi hinner få honom klar ens till nästa matchmot Västerås SK.

Hur har han varit på träningarna?

- Jag tycker att han gjort riktigt bra ifrån sig. Han fortsätter att träna på för fullt för att förbereda sig för match.

Har ni beslutat något om provtränaren Ahmed Aljafari? Han har tränat med er några dagar.

- Jag tycket att han gjort ett bra intryck, men vi har ännu inte fattat något beslut om honom. Han skall fortsätta att träna med oss i nästa vecka. Då ska vi bestämma oss.

Det har varit tyst om Albin Sporrong en tid. Ni var intresserad att skriva kontrakt med honom men vad har hänt?

- Vi har fortfarande koll på honom. Han opererade sig för en tid sedan för en skada. Det är svårt att få klarhet hur länge det tar innan han kan börja och träna igen, men vi jobbar med det.

Han är visst en bra mittfältare?

-Ja, han var riktigt bra och är intressant.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Feb 2026 - 15:22 ÖFK - GIF Sundvall flyttas på grund av kylan
11 Feb 2026 - 10:37 Albin Mörfelt har fått ny klubb
10 Feb 2026 - 12:22 Umeå Fc - Kamraterna, SLUT 1-1
9 Feb 2026 - 23:04 Träningar denna vecka
9 Feb 2026 - 18:16 Finns det någon köldgräns då det inte är tillrådligt att spe
7 Feb 2026 - 17:34 ÖFK - Stjördal 2-1 (2-1)
7 Feb 2026 - 14:19 Startelvan i eftermiddag
6 Feb 2026 - 20:41 Stor glädje - Deninis Widgren klar för ÖFK
6 Feb 2026 - 17:56 Spännande nyförvärv visar upp sig - match på lördag i SEP Ha
6 Feb 2026 - 11:31 Albin Mörfelt slutar i ÖFK och Amar Begic kommer
5 Feb 2026 - 20:50 ÖFK satsar på det centrala mittfältet - Ny spelare presenter
5 Feb 2026 - 11:32 Kommer ni ihåg målvakten Andreaw Mills? Han är uppmärksammad
4 Feb 2026 - 21:22 Inte alltid lätt att vara fotbollsspelare i dag
4 Feb 2026 - 14:51 .Nevanja Miljovics förra klubb satsar hårt inför första säso
3 Feb 2026 - 13:40 Kamraterna vinner . SLUT 4-3
3 Feb 2026 - 11:52 Ytterhogdals före detta målvakt William Tønning - nu i ÖFK
3 Feb 2026 - 11:11 Träningsmatcher i helgen Superettan
2 Feb 2026 - 20:56 Träff med De stora som jobbat med SEP arena som gjort att jä
2 Feb 2026 - 20:49 Nyförvärv till IFK Ösrersund
1 Feb 2026 - 22:36 Om före detta ÖFK- målvakten Max Croon med flera
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
3
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | Igår - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
1
kommentar
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | Igår - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook