Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TROTS DAGENS FÖRLUST ÄR JAG NÖJD ÖVER VAD VI FICK SE
av NN
Publicerad 18 Feb 2024 - 17:44 Uppdaterad 18 Feb 2024 - 17:49

Efter matchen Häcken - ÖFK i Svenska cupen

Jag hade förväntningar/förhoppningar inför denna match, som härligt nog inleder denna säsong. Jag brukar vara väldigt försiktigt med ”tangentbordstyckande” då det finns så många faktorer som man inte vet och jag har klart förtroende för Magnus och Stefans beslut och kunnande - över tid kommer säkert även Fredrik visa för oss vad han kan skapa tillsammans med duon Powell/Lundin och övrig ledar och tränarstaben.

Trots dagens förlust är jag nöjd över vad vi fick se. För att nämna något - Perry var så bra som vi alla hoppas han ska kunna vara, Suljic tillsammans med Jablinski känns som början på ett bra mittlås, Adjoumani - som jag redan på träningsmatcherna tyckte han såg ut som den som var mest redo för säsong - tyckte jag verkligen visade det idag. Han var bra ifjol, men det jag såg idag tyckte jag indikerade att han känns ännu bättre inför denna säsong - det bådar gott! Måtte han få vara skadefri!Vänstersidan är den sida där jag tycker vi hotar mest och överlag tycker jag (bortsett från mål) att det fanns mkt positivt i spelet framåt. Det är högern som jag önskar vi kan hota på samma sätt, frågan är om N’sa när han kommer in i det - som kan vara en del av att få det att släppa även där?

Äntligen är säsongen igång och även om snön ligger tjock här i Jämtland värmde fotbollen idag. Snart ses vi på arenan!

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Roshas skrev | 19 Feb 2024 - 09:09
Även om Hopcutt inte producerar lika mycket så kan han vara bra som en erfaren mentor för gruppen.
Han har ju spelat Europa league och vunnit svenska cupen.
3
Gäst: Robert skrev | 19 Feb 2024 - 08:45
Som jag har skrivit tidigare är jag tudelad angående Hopcutt. Han är ju en gammal hjälte efter säsongen då vi gick upp ur superettan samt framförallt målet mot Gala.

Men samtidigt har han efter ÖFK inte platsat i Sundsvall i Superettan och ser ut att ha haft en nedåtgående kurva i målgörandet. Men han har kanske skolats om till mera mittfältare än anfallare på äldre dar?

Det är ju alltid kul att få tillbaka spelare och förhoppningsvis kommer han in på ett billigt kontrakt. Bara att få höra hans namn av speaker kommer ju att skapa nostaligi. :)
4
Gäst: Öfkare skrev | 18 Feb 2024 - 19:00
Hoppcutt skriver på för Öfk nu till veckan!
11
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
28 Nov 2022 - 11:16 Fyra spelare i ÖFK fick förtroendet att medverka i flest ant
27 Nov 2022 - 11:15 Korta nyheter
25 Nov 2022 - 19:59 Om ÖFK faller då faller även ett stort företag - Det får sto
25 Nov 2022 - 15:21 Östersunds kommun gjorde rätt
25 Nov 2022 - 09:58 Lars Larssons tankar
24 Nov 2022 - 09:00 Lars Larssons tankar
23 Nov 2022 - 23:08 Magnus Powell i Norge - För att träffa Tom Pettersson?
23 Nov 2022 - 18:27 Chovanie Amatkarijo vann säsongens sammanlagda Trissen - fic
23 Nov 2022 - 11:42 Intervju med Östersunds Transferintressenter AB - Om ingen g
22 Nov 2022 - 17:22 För detta ÖFK spelarna Charlie Colkett och Ravel Morrison -
21 Nov 2022 - 20:57 Ian Burchnall kommer ihåg ÖFK - Vi kommer ihåg dig
21 Nov 2022 - 20:27 Korta Nyheter om Tom Petersson
21 Nov 2022 - 14:27 'nystarten'
21 Nov 2022 - 14:04 Intervju med Tom Pripp om dagens möte med licensnämnden
21 Nov 2022 - 10:33 Ekonomiska Satsningen på ÖFK fortsätter -miljonerna i hamn
20 Nov 2022 - 23:05 I morgon, måndag, avgörs ÖFK:s vara eller icke vara i Supere
20 Nov 2022 - 18:29 Trotjänaren Bengt Uno 'Wåfflan' Nilsson har gjort sitt i ÖFK
19 Nov 2022 - 20:38 ÖFK har förhållandevis höga spelarvärden i Superettan
19 Nov 2022 - 20:29 Tankar om ÖFK:s fortlevnad i Superettan
18 Nov 2022 - 21:34 Hofvallengruppen tackar för den här fotbollssäsongen, ses 20
 
 
 
5
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook