Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

KORT RAPPORT FRÅN TRÄNINGEN INFÖR NORRLANDSDERBYT
av Haldo Jonsson
Publicerad 26 Jun 2026 - 15:09 Uppdaterad 26 Jun 2026 - 15:50

På lördag är det Norrlandsderby.

Det är inte så många spelare av nuvarande ÖFK som varit om med om detta derby, som av många fans betraktas som årets viktigaste match för både ÖFK och GIF

När spelarna är ut på plan och upplever stämningen så förstår alla att det är något extra.

På grund av tidsbrist ska jag inte ägna mig så mycket åt vad som förekommit på träningen.

Jag noterar i alla fall Adjoumani avstått från två träningar. Vad det innebär är svårt att veta.

Jag gläder mig över att Odenlind tränar för fullt. Kanske kan han komma med i leken i senare delen av hösten. Han kan då betraktas som ett nyförvärv.

Jag gläder mig även över att Eseg har tagit för sig bra på de senaste träningarna.


Det är många som ringer till mig och frågar varför Sunday inte får spela. Man undrar om det är någon bestraffning eller vad.

Jag har inget svar, men även jag kan instämma i att det är lite märkligt. I mitt tycke är Sunday, i sina bästa stunder, en av Superettans bästa mittbackar.

Jag skulle vilja se en trebackslinje med Widgren till vänster, Sunday i mitten och Abodi till höger.

Jag tycker att Adjoumani tidigare var bättre när han var vingback och ensam på vänsterkanten. Nu verkar han vara lite vilsen ibland.

Flytta över Azzzi till höger där han kan agera ihop med Daniel ellerEseg , och där vara spjutspets så vi år ett hotande offensivt spel även på denna kant.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
22 Jan 2026 - 23:12 Ett team som kan göra det möjligt att vi får se fram emot en
22 Jan 2026 - 18:39 Första Träningsmatchen
22 Jan 2026 - 18:28 Ingen Chovanie Amatkarijo till ÖFK i år
21 Jan 2026 - 15:43 En unik fotbollssida har fått ny kraft - uppförsbacken är pa
19 Jan 2026 - 22:06 Intressant träningsmatch mot IFK Östersund på fredag med all
19 Jan 2026 - 14:23 Ope IF har sorg - Edvard Thorén - en riktig Opevän, en stor
19 Jan 2026 - 07:15 Division 5 resekalkylator
16 Jan 2026 - 15:46 Melker Uppenberg från Elfsborgs IF - ny målvakt i ÖFK
15 Jan 2026 - 21:38 Anfallare från Norge ny forward i ÖFK
15 Jan 2026 - 15:28 ÖFK spelare uttagen till P16/10 landslaget
15 Jan 2026 - 13:28 Nye mittfältaren Molls Donald - imponerade redan vid första
15 Jan 2026 - 13:02 Ett välbekant ansikte dök upp i dag på träningen - Dennis Wi
14 Jan 2026 - 17:37 Mina lite sena nyårskonstateranden
14 Jan 2026 - 17:35 Många spelare provtränar i SEP- Arena - fotbollz.se har koll
14 Jan 2026 - 13:24 Uppgift - ÖFK värvar målvakt från Elfsborg
14 Jan 2026 - 11:56 Centrala mittfältaren Emil Özkan klar för ÖFK
13 Jan 2026 - 17:49 Andra gången gillt för Cornelius Agbenyegah?
12 Jan 2026 - 19:21 Före detta ÖFK- spelaren Cesar Weilid lämnar Brage - men det
12 Jan 2026 - 13:59 Träning och match i januari
11 Jan 2026 - 17:16 ÖFK inne på fjortonde året som elitlag -vi har fått uppleva
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook