Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

'NYSTARTEN'
av Ecke
Publicerad 21 Nov 2022 - 14:27 Uppdaterad 21 Nov 2022 - 14:31

Fotbollz.se lägger vid vissa tillfällen ut inlägg från forumet. Detta är ett sådant inlägg från Ecke

Tycker ledningen i ÖFK förtjänar en enorm eloge också. Det har inte varit någon dans på rosor att "ärva" ÖFK och den organisationen. Ex de spelarkontrakt och köp som gjordes under framförallt 2019 (som alla vet att DK styrde över även om han inte stod som ansvarig på papperet). Nuvarande ledningen har aldrig fått en chans att faktiskt anpassa kostymen men nu börjar det faktiskt ljusna där de kan göra rimliga budgetar och inte spelarsigneringar och löner som springer iväg.

Själv tycker jag detta känns som den riktiga "nystarten" där det nya ÖFK får formas. Själv har jag inget behov av en pionjär som skriver "ut i Europa" utan jag tycker att de bli ett stabilt elitfotbollslag är en mer rimlig ambition.

Så Tom Pripp skall ha en stor eloge som stannade kvar i styrelsen och faktiskt tagit sig an denna utmaning trots han egentligen inte alls är fotbollsintresserad och inte heller vill vara ordförande. Tror också vår ordförande i föreningen (Rickard) kan göra goda ting, men han bör synas lite mer än vad han gjort hitintills.

Magnus och Stefan har gjort ett hästjobb under hösten och det bugar jag också för!


 
 
4 Kommentarer:
Gäst: ÖFK ÖFK ÖFK skrev | 24 Nov 2022 - 01:18
Om det är en nystart vet jag inte. Utan en fortsättning där man försöker att göra allt bättre än lång tid innan.

Blir även brydd över de som måste hitta syndabockar och hänga den/dem. Vad är meningen med det? Även att inte förlåta dem och ge dem nya chanser. Vad är meningen med det? Vi måste väl vara "större" som personer så vi kan storsinta och visa att vi tror på människan och förstår att alla kan göra misstag (om de nu har gjort det) men att alla även kan förändras. Tycker man alltid ska få ny chans i livet. Vad är meningen med annat?

Om du är nöjd med att ÖFK ska vara ett elitlag så måste du väl få vara det. Själv drömmer jag hellre (vem vet, det kan bli sant) om Europa igen. Dock självklart gjort på ett sätt så att man har en god och sund ekonomi. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Jag drömmer och tror på det. Men det är ju upp till var och en.Men låt inte motgångar, hinder och/eller nederlag få er att sluta tro och försöka (som gäddan i akvariet i psykologiska testet).
0
Gäst: Nej! skrev | 21 Nov 2022 - 20:26
Nej det är precis som Agne Svärd skrivit, betyg 1 på ledning och styrelse.
4
Gäst: Ring Ring skrev | 21 Nov 2022 - 19:48
Ring Nebiyou Perry . Skriv kontrakt om han är sugen . Om han är inom rimlig lön.
9
Gäst: Bengt Jonsson skrev | 21 Nov 2022 - 14:52
Håller med Ecke. Det har säkerligen inte varit nån dans på rosor. Trots stenhård kritik från många/några håll så har man envetet jobbat sig igenom stormen som den här säsongen varit. Både på och vid sidan av planen. \r\nJa, det känns som en form av nystart nu. \r\nInvesterare, sponsorer, supportrar, ledning och spelare har alla tydligt visat att vi gör det här tillsammans!\r\n#vigerossaldrig #tillsammans #öfk
38
 
Sök på fotbollz.se
   
  Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026  
  av Lasse Granbacka | Igår - 22:41  
 


Ledning nu med 7 poäng för Berg till Hede och Frösö och serieledarna möte serietrean i denna omgång. Mittenlagen slår varandra lite om vartannat men i botten har vi fortfarande Åre och Norra Lit.


Frösön slog seriledarna Berg på bortaplan

 
  Läs mer...  
 


 
  Tufft motstånd i Svenska Cupen  
  av Haldo Jonsson | Igår - 20:25  
   
  Läs mer...  
 


 
  Dm, WO till kamraterna  
  av Classe Olofsson  | Igår - 17:01  
 

Lillhärdal lämnar WO i DM slutspelet (3-0)

 
 


 
  Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:04  
 

Bilden från Ali Suljics första träningspass med ÖFK 2024 i ÖP-hallen. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
21 Sep 2025 - 11:39 Nu väntar återigen en match på liv och död
21 Sep 2025 - 10:46 Referat: Åre Slalomklubb - Tandsbyns FK 1-0 (0-0)
20 Sep 2025 - 19:10 seger i bortamötet
20 Sep 2025 - 18:59 Bilder från ÖFK - Umeå FC 3-0 (1-0) med statistik och tabell
20 Sep 2025 - 18:41 Två ÖFK spelare fick högsta poängen mot Umeå FC
20 Sep 2025 - 17:23 Bilder Ope-Sundsvall DFF 2 4-0 (2-0)
20 Sep 2025 - 14:54 oväntad förlust för kamraterna
20 Sep 2025 - 14:49 Gustav Odenlind - en stor talang som snart är tillbaka
20 Sep 2025 - 08:01 Helgens matcher
19 Sep 2025 - 23:00 ÖFK - Umeå FC 3-0 (1-0)
19 Sep 2025 - 21:59 Matchens överraskning
19 Sep 2025 - 21:57 Matchens prestation
19 Sep 2025 - 21:17 Viktiga tre poäng
19 Sep 2025 - 18:10 Startelvan
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 2 Norrland uppflyttning
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 3 mellersta Norrland
18 Sep 2025 - 16:30 Rapport från träningen - Det mesta ser riktigt bra ut, men d
18 Sep 2025 - 10:39 Följ ÖFK - umeå fc via fotbollz.se
17 Sep 2025 - 21:52 Frösö IF BK - Alsens IF 4-3 (1-1)
17 Sep 2025 - 21:16 Det blir ingen lätt match mot Umeå FC , men vi tror på vårt
 
 
 
13
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
3
kommentarer
Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk
av Haldo Jonsson | 22 Jun 2026 - 16:02
Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jons
2
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
2
kommentarer
Ali Suljic lämnar ÖFK?
av Haldo Jonsson | 21 Jun 2026 - 22:11
Foto Micke Olofsson
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook