Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

CESAR WEILID LÄMNAR ÖFK
av Haldo Jonsson
Publicerad 22 Jan 2024 - 18:36 Uppdaterad 22 Jan 2024 - 18:56

Cesar Weilid. Foto Thord-Eric Nilssson

När jag pratade med Stefan Lundin för en tid sedan, så berättade Stefan att Weilid och Perry då inte hade bestäm sig för att skriva kontrakt för ÖFK i år. Nu är det klart vad gäller Weilid. Han återvänder till Stockholm.

Det var ingen rolig nyhet att vi inte får se Cesar Weilid på Jämtkraft Arena i år. Det är säkert många som kommer att sakna hans frejdighet och hans fina kämpatakter på högerkanten.

Weilid är en utåtriktad personlighet som man lägger märke till, en kämpe som aldrig ger upp. Sådana spelare är viktiga i en trupp.

Få som Weilid har förmåga att utrycka sig på ett så elegant sätt såväl vid förluster som vid vinster. Han har varit en talesman för laget.

Han har ibland fått kritik för att hans inlägg ibland inte har varit lyckade, och visst kan det vara så, men detta har uppvägds av Weilids andra positiva egenskaper.

Att spelare lämnar är fotbollens villkor och ÖFK står absolut inte och faller med det. Det är ju trots ett lagspel med många spelare som ska fungera tillsammans där en spelare inte betyder allt.

Nu ska vi inte heller överdriva Weilids bortavaro i år. Ingen är oersättlig.

ÖFK har en bra trupp och har skaffat sig nya spelare som vi kommer att uppskatta och som har möjlighet att bli publikfavoriter. Vi kommer att få se ett lag som kommer att fungera bra även i år.

Vi ser fram emot en bra säsong.

 
 
13 Kommentarer:
Gäst: @Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 16:21
skulle säga tvärtom,
Grach om någon jobbar hårt, är en riktig slitvarg, minst lika bra bollkänsla som många andra och inte sämre i beslutsfattande heller.

Men berätta gärna mer vad du baserar dina åsikter på? Bara som en sån enkel sak att påstå att han inte jobbar hårt, visar att du inte kan ha sett han spela överhuvudtaget..
9
Gäst: Öfk:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:57
Hur kan man satsa på Grach, skulle kunna påstå att han är den sämsta spelaren i svensk elitfotboll. Ingen bollkänsla, dåligt beslutfattande och jobbar inte hårt.
2
Gäst: ÖFK:are skrev | 24 Jan 2024 - 10:49
Bjuda ut sig mellan klubbar! Går fort ibland och inget att ha i ÖFK.
Hedenqvist och Chrisnovic Nsa är mycket goda ersättare.
9
Gäst: Hoppfull skrev | 23 Jan 2024 - 18:34
Jag hoppas på Grach då, ser inte alls storheten i Stolt, rätt långsam, men tar mycket stryk i närkamper och får väldigt få domslut med sig..
.
Jag tycker också Weilids alla övriga kvaliteer vida överväger hans mindre bra passningsfot

Jag tycker det här är en enorm förlust för ÖFK, inte bara på planen utan även utanför !
9
Gäst: Andreas skrev | 23 Jan 2024 - 17:41
Sluta nu.
Det finns många anfallare
Stolt.Grach.Kroon.Mysolitin.
Sedan är några nya med på lägret.
Men som sagt
Stolt och Grach fortsätter att utvecklas och kommer att göra en kanonsäsong .
Är dom frisk kommer dom att göra minst 20 mål
11
Gäst: Ope skrev | 23 Jan 2024 - 11:29
Trist men inte oersättlig. Jag är mer orolig för kontinuiteten i laget och bristen på anfallare.
7
Gäst: Tvivlande skrev | 23 Jan 2024 - 08:47
Robert, håller med i det mesta, inläggsspelet från Weilid är det sämsta man har sett. Sen var han ju utvisad ett antal gånger också genom sitt oborstade och i bland brutala spel.
10
Gäst: Robert skrev | 23 Jan 2024 - 08:28
Han kämpade bra och jag hade helst sett han som ersättare på innermittfältet. De få matcher han spelade där kändes han klart bättre än som yttterback då hans inlägg tyvärr inte höll så bra nivå. Defensivt har han alltid skött sig bra och kämpat bra.

Nu har vi redan värvat ersättare på högerback och Hedenquist finns redan i truppen så vi har bra täckt just på högerback.
12
Gäst: Flatte skrev | 23 Jan 2024 - 05:52
En kille som va grym på plan och utanför.
Blir otroligt saknad.
8
Gäst: Håkan Olsson skrev | 22 Jan 2024 - 20:10
Synd! En kille som såg ut att trivas och som utstrålar energi. Vi kommer att sakna dig.
13
Gäst: Hoppfull skrev | 22 Jan 2024 - 19:51
Sorgligt att ÖFK inte lyckades komma överens och behålla Weilid…
8
Gäst: Alrik8 skrev | 22 Jan 2024 - 19:38
Kloka ord av Thor
9
Gäst: Hasse Thor skrev | 22 Jan 2024 - 19:19
Verkligen trist, en genomblöt skjorta mindre i omklädningsrummet efter matcherna.
15
 
Sök på fotbollz.se
   
  Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026  
  av Lasse Granbacka | Igår - 22:37  
 


Ledning nu med 7 poäng för Berg till Hede och Frösö och serieledarna möte serietrean i denna omgång. Mittenlagen slår varandra lite om vartannat men i botten har vi fortfarande Åre och Norra Lit.

 
  Läs mer...  
 


 
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Igår - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
16 Aug 2025 - 06:05 vinst för ifk 2
15 Aug 2025 - 21:46 Norra-Lit mot Frösö BK på anrika Ringsta IP
15 Aug 2025 - 19:21 Följ Norrlandsderbyt mellan ÖFK och GIF Sundsvall via fotbol
15 Aug 2025 - 18:56 ÖFK lånar målvakt från Degerfors
15 Aug 2025 - 15:49 Intervju med f.d. ÖFK- spelaren Bobo Sollander om sin tid i
15 Aug 2025 - 14:34 Kom-i-håg 1a september regeln
15 Aug 2025 - 11:56 Hett Norrlandsderby - Det är nu ÖFK ska visa klassen och vin
13 Aug 2025 - 14:59 bortamatcher för röd/vitt kommande helg för dam o herr
13 Aug 2025 - 13:20 Matcher resten av veckan
12 Aug 2025 - 05:40 derby vinst för ifk 2
11 Aug 2025 - 19:32 Finns det anledning att vara orolig?
11 Aug 2025 - 11:05 Två gamla mittbackar från ÖFK hjälpte AIK att hålla nollan i
10 Aug 2025 - 21:12 Referat: Svegs IK - Ope IF Dam
10 Aug 2025 - 21:10 Referat: Ope IF - Brunflo FK
10 Aug 2025 - 21:02 Tips div 3 mellersta Norrland - Vinst för Ope på bortaplan
10 Aug 2025 - 20:58 Resultat spelomgång 14 div.4 Jämtland-Härjedalen 2025
10 Aug 2025 - 20:40 Jabir Abdihakim Ali - Triisvinnare i sin andra start
10 Aug 2025 - 19:43 Chovanie Amatkarijo - poängbäst av ÖFK:s spelare mot Landskr
10 Aug 2025 - 14:28 kryss för ifk
10 Aug 2025 - 13:01 Tankar om ÖFK
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
11
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook