Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

BRUNFLO FK - TANDSBYNS FK 1-1 (1-0)
av Thomas Dahlberg
Publicerad 31 Maj 2026 - 22:30 

Delade poäng i ett derby där lagen hade en varsin halvlek.

Derby mot Brunflo är alltid en rolig tillställning och vi hade höga förhoppningar över att få spela på konstgräset, en möjlighet för oss att rulla lite boll som vi kanske saknat de senaste matchen på naturgräs av lite sämre kvalitet. En lagom temperatur och litet lätt regn i luften gjorde det också till en behaglig kväll att spela fotboll i.

När matchen börjar är det dock omedelbart Brunflo som tar tag i spelet. Både jag och resten av Tandsbyn är inte riktigt påslagna och jag håller dessutom på att skänka bort ett mål till Brunflo när jag tror mig höra en offside-avblåsning. Någon sån har domaren dock inte gjort och när jag sparkar upp bollen lite nonchalant är det så när att Brunflo får bollen och kan komma till farlig omställning. Domaren väljer dock att blåsa sent för offsiden och vi får starta med bollen. Men där måste jag vara bättre påkopplad.

Kvarten in bryter brunflo in från kanten, han faller i duell och domaren blåser straff. Situationen var från mitt perspektiv absolut en förseelse, sen är det på millimetrarna om det är i eller utanför straffområdet. Men dömt är dömt och det är bara att ställa sig i målet och göra sitt bästa. Jag går åt rätt håll men når inte riktigt fram. 1-0 till Brunflo, det kändes inte orättvist efter deras inledning.

Halvleken fortsätter med ett ganska massivt övertag för Brunflo i spelet, men utan att komma till några direkta farligheter. Vi har i vår tur svårt att få igång nåt spel, det går bra när vi rullar i backlinjen men så snart vi försöker oss på att komma framåt i banan blir vi lite stressade och stöter på patrull.

1-0 i halvlek och trots underläget hade vi absolut en känsla av att vi löser det. När halvleken startar har vi också bytt in en lite halv-förkyld Edvin. Och om det är det bytet eller att vi kollektivt spottat upp oss är kanske svårt att veta, klart är i alla fall att vi inleder andra halvleken mycket bättre och det är runt Edvin som saker händer. I den pressen får Rasmus Lööv bollen och bryter in från kanten in i straffområdet, avlossar ett riktigt fin avslut som är helt otagbart för duktige William Myrland i Brunflos mål. Kvitterat och vi hade vittring på mer.

Första 25-30 minutrarna i andra halvlek är bland det bästa vi presterat under den här säsongen, men det leder inte fram till speciellt många farligheter. För liksom Brunflo i första halvlek har vi svårt att komma till avslut. Vi har också en straffsituation när Joel kommer in i straffområdet och blir hårt uppvaktad, domaren väljer dock att fria till bortalagets stora förtret.

Med en 10 minuter kvar är det två lag som dels börjar bli lite trötta och dels gärna vill ha med sig alla tre poängen, så det blir lite svängigare spel. Vi har en riktigt farlig nick som går knappt över, på en fast situation, men när domaren blåser av matchen är det två lag som båda nog tycker att de var värda 3 poäng.

Trots att domaren missade att döma straff för oss (Nej, jag har ingen aning. Jag står alldeles för långt ifrån för att bedöma situationen.) tycker jag domaren Magnus gör en riktigt stabil instats.

Nu är det kort omladdning innan vi tar emot Norra Lit hemma på Onsdag. Norra Lit har haft en tung start, men det är ett svårt lag att möta och vi behöver göra en bra insats för att ta 3 poäng. Poäng som vi börjar bli i lite desperat behov av för att komma upp på säker mark i tabellen.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Apr 2025 - 21:51 Seriepremiär Frösö IF-Kramforsalliansen
11 Apr 2025 - 18:42 Följ Umeå FC - ÖFK via fotbollz.se
11 Apr 2025 - 15:12 Div 3 Mellersta Norrland startar i helgen - intressantare oc
11 Apr 2025 - 11:28 Ett sammansvetsat ÖFK åker upp till Umeå
11 Apr 2025 - 11:14 hofvallengruppen går i graven
11 Apr 2025 - 08:23 Äntligen dags för seriepremiär i div 3
10 Apr 2025 - 13:29 DAGENS STORA NYHET !!
9 Apr 2025 - 20:58 Nya div 2 Norrland södra startar till helgen
9 Apr 2025 - 10:49 Theodor Johansson om sin tid i ÖFK
8 Apr 2025 - 13:14 äntligen seriepremiär för kamraterna
8 Apr 2025 - 11:24 Landslagsspel för Elira Gashi, Ope IF
8 Apr 2025 - 11:09 Den som vill kan ta lärdom av professor Torbjörn Stockfelt
7 Apr 2025 - 21:37 Ahmed Bonnah har i år kraftigt höjt sin nivå - blev Trissvin
7 Apr 2025 - 15:26 hemmapremiär i div 1 norrland
7 Apr 2025 - 11:03 Träningstider ÖFK denna vecka
6 Apr 2025 - 19:05 Frank Stople bäst av alla ÖFK- spelare mot Landskrona enligt
6 Apr 2025 - 18:10 Om före detta ÖFK- mittbacken Myroslav Mazur
6 Apr 2025 - 16:12 vinst i genrepet för kamraterna
5 Apr 2025 - 22:55 Nu måste det bli ett slut på tokerierna i eget straffområde
5 Apr 2025 - 21:22 ÖFK - Landskrona BoIS 3- 3 (2-0)
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | Igår - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
3
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | Igår - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook