Amir Azrafshan, 32, kom som tränare i Djursholm för att bli tränare för ÖFK i allsvenskan. \r\nAmir var inte rädd att ta ett gigantiskt kliv från division fyra till allsvenskan och han fick en bra start. \r\nÅret var 2020 då han tog över tränarjobbet efter engelsmannen Ian Buchnall. \r\nHan var omtyckt av många spelare med sin speciella träningfilosofi. \r\nNu har Amir fått jobb i Duhok SC i Iranska högstaligan, där han efterträder en annan svensk, nämligen Mesut Meral, skriver Fotbollskanalen. \r\nAmir hade med sig två spelare från Djursholm i div 4. \r\nDet var Sabastian Karlsson Grach och Nikolaus Dosis. \r\nBåda gick vidare från ÖFK som utlandsproffs. \r\nGrach gick till Holländska klubben Den Bosch i andradivisisionen och Dosis till Olypiacos i cyriotiska ligan. \r\nGrach är kvar i Den Bosch, tyvärr nu långtidsskadadad. \r\nDosis har bytt klubb och spelar nu i grekiska Volos i högstaligan. \r\nDet visar att även div 4- spelare kan utvecklas och spela elitfotboll på hög nivå. |