meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

ÄNTLIGEN FLYT
av Per Lagerbäck
Publicerad 13 Maj 2026 - 21:56 

Tack tränare Miljanovic för att Navassardian faktiskt byttes in!

Som vanligt en match med många ansikten för ÖFK. Mycket var riktigt bra, men en del finns definitivt också att slipa på. ÖFK började tämligen bra och hade en del chanser och Stensrud fick faktiskt några lägen och nu satt två av dom. Första på perfekt inlägg från Azzi, och det andra efter fint spel från Edwards, Marklund och Özkan. Måste vara oerhört skönt för honom, men mig övertygar han fortfarande inte.

Efter 2- 0-målet svajade faktiskt försvarsspelet lite. Känns som att inte någon riktigt styr det, och vid flera tillfällen tappades spelare bort, och tyvärr blev det en reducering innan halvleken avslutades. Det kändes vid det tillfället att ingen av ÖFK:arna hade koll på "sin" spelare. Även vid kvitteringen gick det lite för lätt för de gröntröjade att hitta rätt inne i straffområdet.

I andra halvlek satt jag och längtade efter att Navassardian skulle bytas in, och jag blev stort positivt överraskad när det "redan" skedde i 75e minuten. Han visade direkt att han var tänd och jobbade bra. Riktigt skönt att han fick sätta sina två väldigt påpassliga mål.

Det känns kanse som att jag är för kritisk efter en tvåmålsseger på bortaplan, men jag får skylla på att mina förväntningar på laget och spelarna är höga, kanske för höga. det fantastiska är att jag nu dessutom börjar tro på att det är fullt möjligt att få slåss om en allsvensk plats. Detta då jag inte tycker att egentligen något lag är bättre än ärets ÖFK. Vi har toppspelare som Anyanwu, Widgren, Marklund och faktiskt Edwards, och sedan ett helt koppel mycket kompetenta spelare.Oftast är dessutom lagspelet riktigt bra, och i stort sett alla jobbar verkligen för laget.

Betygen:

Uppenberg 3 - Hade egentligen inte så mycket att göra, och var chanslös på målen.

Widgren 4 - Lugn och säker, men skulle kanske ta ett större ansvar för att hålla ihop försvaret.

Anyanwu 4 - Inte en av hans bättre matcher, men visst är han bra ändå.

Azzi 4 - Tycker han var bäst i försvaret idag och ett fantastiskt inlägg på första målet.

Adjoumani 3 - Tycker att han är i en liten svacka, men har kanske för höga förväntningar.

Miljanovic 3 - Gör åter en tämligen bra match, utan att glänsa.

Edwards 4 - Tycker att han tillhörde de bästa ÖFK:arna idag. Nosar på en femma.

Begic 3 - Också en ganska stabil insats.

Özkan 3 - Hände mindre runt honom idag.

Marklund 4 - Åter en bra match, utan att gå helt i topp. Borde ha fått bli målgörare.

Stensrud 3 - Hade en solklar fyra på honom till att han underlät att spela en totalt fri Marklund mitt framför målet. Tjänstefel, även om han sköt i stolpen själv.

Bozikovic 4 - Kom inte riktigt rätt in i matchen, men perfekt agerat vid avgörande målet.

Molls Donald 3 - Inte så synlig.

Jag både förstår och accepterar om de flesta tycker att jag är orättvis mot Stensrud, som gör två mål, men som känt är jag oerhört inriktad på att alla SKA vara lagspelare i första hand, och där vill jag se mer av honom. jag hoppas att han får bli inhoppare i nästa match, och då får göra två mål till. Men kom ihåg att sandviken är en lika svår motståndare som vilket som helst av de andra lagen i denna jämna serie.

Fast nu ska vi verkligen njuta ett par dagar att ÖFK är femma, bara en poäng från direktplats till Allsvenskan. Som sagt, detta kan bli en oerhört rolig säsong, då jag anser att ÖFK kan ta poäng från vilket lag som helst (och förlora mot vilket lag som helst).

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Babby Bengt "Loket" Lind(gren) skrev | 16 Maj 2026 - 15:39
vad jag vet har Emma inte sagt nåt om målet, då ska det vara godkänt :D
1
Gäst: Snoddas skrev | 13 Maj 2026 - 23:16
Finns några saker som kan göra spelet ännu bättre.
Spelet med fötterna för målvakten.
Våga ge Navardian startplats.
Låt Özkan vila någon match och in med Luna.
Sulgic tillbaka
Låt Adjomani vila och kör med Azzi
2
Gäst: Bra domare skrev | 13 Maj 2026 - 22:41
Vad jag förstår, var det inget fel på domaren.
I kvällens drabbning
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Igår - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Igår - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
 


 
  Abodi Qasem fick högsta poängen av ÖFK:s spelare mot IFK Norrköping  
  av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 11:07  
 

-Abodi Qasem Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
15 Nov 2022 - 10:39 Simon Kroons två bragder - I dag i fotbollz.se:s positiva ny
15 Nov 2022 - 09:48 Erick Brendon var bäst - här är alla ÖFK-betygen
14 Nov 2022 - 23:31 Det finns sponsorer som vill ställa upp för ÖFK
14 Nov 2022 - 21:00 Firande efter den härliga kvalvinsten mot Falkenberg - ÖFK v
14 Nov 2022 - 18:08 'BARA' TIO NYA ÖFK-MILJONER ÄNDÅ ETT LJUS I MÖRKRET
14 Nov 2022 - 15:59 - Om inte ÖFK hade varit kvar i Superettan hade jag ansökt o
14 Nov 2022 - 12:37 Bilder ÖFK - Falkenberg 2-0 (0-0)
14 Nov 2022 - 09:50 Tankar från före detta mittbacken i ÖFK Miguel Exposito
14 Nov 2022 - 09:33 Höjdpunkter från kvalmatchen ÖFK - Falkenberg 2-0 (0-0)
14 Nov 2022 - 09:25 Det var väldigt fint att få se att publiken slöt upp de sis
13 Nov 2022 - 22:59 Det omöjliga var möjligt - grattis till en bragdartad presta
13 Nov 2022 - 18:42 Intervju med Magnus Powell strax efter kvalvinsten mot Falke
13 Nov 2022 - 18:35 Tuffa matcher i Svenska Cupen
13 Nov 2022 - 18:29 Det var vi som gjorde det!
13 Nov 2022 - 16:39 Bragden: ÖFK kvar i Superettan 2023!
13 Nov 2022 - 16:07 Matchens överraskning
13 Nov 2022 - 16:05 Matchens prestation
13 Nov 2022 - 14:56 Tack gudarnas och gudinnornas försyn!
13 Nov 2022 - 13:46 Matchreferat ÖFK grejade det! Fortsatt spel i Superettan!
13 Nov 2022 - 12:03 Startelvan